![]() |
21 plus test
Wie kan mij vertellen waar je de 21 plus test kan doen? Alvast bedankt!
|
die test kun je toch bij instelling zelf doen :confused:
|
wat is dat?
|
Een 21 test is een toelatingstest voor het HBO of WO
meestal bestaan deze uit 2 taalvakken (nederlands en engels) en nog een 3e vak, (Wiskunde of Geschiedenis) afhankelijk van de opleiding die je wilt gaan doen. een 21 plus test is voor mensen die al 21 jaar of ouder zijn en niet de juiste toelatingseisen hebben of de juiste vooropleiding. het is dus simpel een test om te kijken of je het niveau van de opleiding aankunt. Elke school of universiteit bied deze toets apart aan, en elke school heeft een andere regelgeving hiervoor. Kijk dus eens goed rond op de website's van de desbetreffende opleidingen die je interesseren. |
Is er iemand die mij kan vertellen wat je er van kan verwachten? Ik heb er namelijk net een voor mijn vriend aangevraagd.
Er staat bij dat je je niet ervoor hoeft voor te bereiden.. maar is dat echt zo? Of zijn er wel dingen die je zou kunnen doen? |
Citaat:
Misschien kun je de hogeschool waar het bij je vriend om gaat bellen of mailen om te vragen wat hij er van moet verwachten? |
Citaat:
Maar dat verschilt, soms krijg je op basis van je aanvraag een aantal vakken die je dan krijgt in die 21 plus test en dan raden ze je aan wel boeken te kopen. (niet gebaseerd op eigen ervaring, maar op verhaal van iemand anders) Sowieso een beetje oefenen op iq-testen kan volgens mij geen kwaad, omdat je dan taal en wiskunde weer een beetje opfrist! |
Citaat:
|
Ik heb hem aangevraagd bij NTI, waar hij niet gebonden is aan een opleiding.
Bedankt voor de tip van de iq-testen :) Edit: Bellen? Uhm.. meneer is altijd drukdrukdruk he.. Lees: dat doet hij dan toch niet, omdat hij zoiets altijd uitstelt. ;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10. |