![]() |
Strafblad???
Als je een punt van je rijbewijs af hebt, heb je dan ook een strafblad?
|
Nee, of je moet al met alcohol op gereden hebben en dan geloof ik ook alleen vanaf een bepaald promillage.
|
Maar het blijft wel geregistreerd in je justitiële documentatie, als ik met niet vergis..
|
ja dan heb je direct een strafblad en kan je nooit meer werk krijgen
als een misdrijf heb gepleegd, ongeacht promillage, heb je sowieso een strafblad leuk hè? |
Alsof ze echt gaan vragen naar je strafblad als je gaat werken..... is mij nog nooit overkomen.
Je krijgt pas een strafblad als je echt wat ernstigs doet. (Iemand doodrijden met drank op ofzo). |
Citaat:
Maar waarom is er dan een punt van je rijbewijs af? Als het voor te hard rijden is krijg je niet zomaar een strafblad ofzo. |
Voor steeds meer beroepen en stages wordt even gecheckt of er niks van je geregistreerd staat bij justitie.
|
Citaat:
(ik lees politiekrantjes) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu verdient iedereen die met meer dan 0,7 promille gaat rijden sowieso een nekschot, maar ja, de handhaving beperkt zich nog enigsinds. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Bewijs van goed gedrag en zeden, anyone? :p |
Citaat:
|
je hebt geen strafblad maar het word wel bijgehouden
en als zou je voor zoiets een strafblad hebben als werkgevers kijken of je een strafblad hebt kijken ze alleen naar het deel dat ze nodig hebben bijv. casieres naar of je wel is geld gestolen hebt enzo |
Het zit dus zo: ik ben koerier en dus de hele dag op de weg.
Ik heb een punt van mijn rijbewijs af omdat ik een ongeluk heb veroorzaakt (geen voorrang geven aan rechts) en eentje omdat ik te hard heb gereden, 96 waar je 60 mag. Conclusie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet alleen alcohol :o |
Citaat:
[edit] en boven mijn post werd alcohol al genoemd vandaar dat ik daar op door ging |
Citaat:
|
Kunnen ze je dan een strafblad geven zonder dat ze jou ervan op de hoogte stellen? Lijkt me ook een beetje raar wel...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dus dat alleen het relevante stuk uit je strafblad getoetst wordt; niet je complete strafblad. Dus ik denk dat je ook wel een verklaring omtrent goed gedrag kan krijgen als het misdrijf op een heel ander vlak ligt als je toekomstige functie. Dat weet ik niet zeker, maar dat lijkt me zo. |
Ik heb trouwens ook nog een vraag omtrent strafbladen. Ik heb ooit een keer vandalisme gepleegd (toen ik 14 was) en dat was zo ernstig dat het dus geen overtreding was, maar een misdrijf. Ik zou dus een strafblad krijgen, maar ik geloof dat dat op mijn 18e of 19e zou worden vernietigd. Als ik dan op een sollicitatieformulier in moet vullen of ik wel eens in aanraking ben geweest met de politie, dan neem ik aan dat ik 'nee' in mag vullen. Ik heb immers geen strafblad meer en als je een keer een boete hebt gekregen voor fietsen zonder licht ben je in principe ook al in aanraking geweest met de politie en dan vul je ook 'nee' in.
Wat moet ik dan invullen op zo'n formulier? |
Als dat werd afgedaan met een haltstraf niet. Überhaupt is het niet relevant op een manier dat het me lijkt dat je het niet hoeft te vermelden.
Die vraag is bedoeld voor mensen die elk weekend door de ME van de voetbaltribune geslagen moeten worden e.d., niet voor 14-jarigen die in een enkel geval (toch?) iets hebben vernield. En anders vraag je het toch gewoon bij degene waarvoor je het moet invullen? |
Het was geen haltstraf. Maar je hebt gelijk, het is niet echt relevant voor mijn werk/studie, dus is het ook niet belangrijk voor de werkgever.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |