![]() |
Lunch verwisselen met avondmaaltijd
Hoe slecht is het eigenlijk om de lunch met de avondmaaltijd te verwisselen (áls het slecht is)?
|
volgens mij is dat helemaal niet slecht, doen ze bij mij in het ziekenhuis ook altijd,
als ik het doe val ik alleen in slaap (wat niet erg is als je in het ziekenhuis ligt maar anders wel) en eet ik veel te weinig omdat ik tussen de middag niet veel op kan. |
er zijn heel veel mensen die smiddags warm eten en savonds brood :confused:
|
Ik zie niet in wat er slecht aan is. Als je een erg drukke dag hebt en pas de kans hebt om te eten vlak voor je naar bed gaat is het zelfs gezonder aangezien je dan een lichtere maaltijd te verteren hebt.
|
In warmere landen (bijv. Mediterrane landen) eten ze heel vaak smiddags warm.
|
Citaat:
Wij aten vroeger ook 's middags warm :boeren: |
Dat is helemaal niet 'slecht'.
Ik vind 't trouwens vervelend dat de laatste tijd allemaal vragen worden gesteld met "hoe slecht is dit, hoe slecht is dat". Het enige nadeel kan zijn, dat je na je boterhammen avondmaal, 's avonds weer sneller honger krijgt, en dus snackneigingen krijgt. Ik zou dus 's avonds nog lekker een schaal yoghurt nemen ofzo. |
volgens mij is het idd gezonder zelfs. want dan heb je nog alle tijd om je eten goed te verteren en de energie die je er uit haalt te verteren. avondeten met boterhammen doe je dan vaak automatisch ietsje later (omdat warm eten zwaarder is), waardoor je ook niet s avonds trek krijgt
je schijnt ook beter te slapen na licht avondeten |
Inderdaad, wat zou daar nou slecht aan zijn? :confused:
|
Uhm wij eten zondag's altijd warm tussen de middag.
En als ik, of mijn broertje moeten sporten ook. Ik zie niet in waarom dat slecht is eigenlijk :) |
Citaat:
Het enige is dat ik nooit zin heb om warm te eten zo vroeg. :o |
Citaat:
|
Citaat:
een discussietopic openen over waarom mensen tegenwoordig opeens bewuster worden van wat ze eten waar ook meteen dat soort vragen kunnen worden gesteld? of is dat juist aanmoedigen? ik vind verhoogd bewustzijn van wat we consumeren niet per se slecht |
Ik eet ook graag 's middags warm maar als ik dat doe dan wil ik altijd 's avonds weer warm eten omdat ik dan geen zin in brood heb :s
|
Ik vind het sowieso raar dat het avondeten het zwaarst is en het ontbijt het kleinst. Ontbijt is toch de belangrijkste maaltijd van de dag enzo? En je neemt dan de meeste voedingsstoffen over etc? En 's avonds is dat een stuk minder? Het zou andersom moeten zijn, 'avondeten' doe je dan 's ochtends, lunch blijft lunch en ontbijt komt 's avonds. :cool:
Maar avondeten en lunch omdraaien is ook wel hip genoeg. |
Citaat:
Het is wat mij betreft logischer niet warm te eten en in relatief kleine of middelmatige porties te eten, meerdere malen per dag. Dan belast je je spijsvertering gelijkmatig waardoor er geen ups en downs of vermoeidheid optreedt. Er zijn een aantal andere argumenten tegen het 'grote/warme' maaltijd in de avond princiepe, andere keer misschien. Om de vraag van TS te beantwoorden is het belangrijk te weten wat de lunch of het avondmaal concreet bevat qua ingredienten. Het avondmaal is per definitie een te late maaltijd omdat de zon meestal al onder is. Dan hoor je te slapen. Wanneer de zon onder gaat slaap je en wanneer de zon op gaat wordt je wakker. Maar ja, zo natuurlijk leven we tegenwoordig niet meer. Zouden we ook zo weinig vrije tijd in de winter hebben. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ontbijten als een koning, Lunchen als een prins, Dineren als een bedelaar :) Dat is het beste voor je lichaam, dus van veel calorien naar steeds minder toe. |
Af en toe eten we tussen de middag warm en ik vind het eigenlijk alleen maar fijn! Ga je veel minder snel heel veel koekjes eten ofzo ;)
Maar helaas is 't niet echt praktisch om op school warm te eten :( Anyway, het is niet schadelijk ofzo en ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd is (Y) |
wij eten in de vakantie ´s middags ook altijd warm, lekker handig. tenzij je niet al je maaltijden naar één punt verschuift of iets dergelijks, is het niet zo snel schadelijk hoor.
|
volgens mij is het normaal het beste als je s middags warm eet en s avonds brood.. deden wij eerder ook altijd maar nu lukt dat niet meer omdat we naar school en werk enz. moeten.. (deden ze vroeger ook! :D )
|
het maakt niet zoveel uit, wat je echt wilt vermijden is eigenlijk s'avonds langzame Carbs binnen te krijgen... en het liefst natuurlijk ook geen snelle Carbs...
Helemaal optimaal zou zijn je Kcal af te bouwen naarmate de dag verloopt. S'ochtends veel S'avonds weinig. Zowiezo is ons systeem van 3 maaltijden per dag verouderd, en ongezond. 6 maaltijden per dag is eigenlijk wat je wilt. Gewoon berekenen hoeveel Kcal je per dag ongeveer nodig hebt voor onderhoud, die door 6 delen, en daar je maaltijden van maken. Zo hou je je metabolisme hoog, zorg om de 3 uur voor eiwitten om spierafbraak te voorkomen. Spierafbraak betekent dat je lichaam minder energie nodig hebt. Gezond eten is niet zo moeilijk. Of je eten warm is of koud maakt natuurlijk geen zak uit. Maar als je vooral niet te dik wilt worden zou ik zowiezo 3 uur voor het slapen een minimaal aantal Carbs innemen. Je lichaam verbrand het niet en zet het om in vet |
Ontbijt is voor het opbouwen, lunch was vroeger altijd warm eten, energie voor smiddags en dan savonds brood.
Vroegah aten wij altijd warm tussen de middag. En in het ziekenhuis doen ze dat niet voor niets ook nog steeds |
Mwah, niet in alle ziekenhuizen meer, gelukkig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |