![]() |
Roltrap gezocht!
Binnenkort moet ik voor mijn studie een onderzoek uitvoeren waarvoor we nog een geschikte locatie zoeken! Het moet op een plaats waar een trap en een roltrap precies naast elkaar zijn, zoals op veel NS-stations. Het kan alleen niet op een station, het moet ergens anders.
Dus weet iemand een plek waar een trap en een roltrap precies naast elkaar zijn? Het mag in heel Nederland. En het liefst een zo kort mogelijke roltrap. Alvast bedankt voor reacties! We zijn echt haastig op zoek dus alle suggesties zijn welkom :) (En mocht dit bericht niet in "vraag & aanbod" horen, dan sorry daarvoor! Dit leek me de meest geschikte plek voor deze vraag) |
winkelcentra, metrostations?
|
We zijn bij verschillende uitgangen van Hoog Catherijne geweest, maar deze roltrappen waren te lang.
Helaas kan het niet op een station, dus ook niet op een metrostation. En verder kennen we zo geen winkelcentrum die een trap en een roltrap naast elkaar hebben, dus mocht iemand een specifiek winkelcentrum weten.... :) |
Nu ben ik benieuwd naar het onderzoek :p
|
In grote winkels (zoals V&D, Bijenkorf) zitten vaak de trap en roltrap naast elkaar naar de verschillende afdelingen.
Misschien ff een site erbij zoeken en de vestigingen die redelijk in je buurt zijn langsbellen met je vraag? Hoef je niet eerst overal te kijken. |
De Bristol in Emmen (maar die is eigenlijk best lang :s)
dat is het enige wat me te binne schiet.... |
Citaat:
Ik kan ook alvast de resultaten voorzeggen - de roltrap is waarschijnlijk langzamer, want die was oorspronkelijk bedoeld als 'extra', je zou er dus gewoon op moeten lopen en dan zou je sneller boven zijn omdat de trap ook beweegt. Maar toen dacht mensen van 'w00000t een bewegende trap, ik ga fijn blijven staan' en zodoende. |
Citaat:
OT: geen idee, vooral omdat je een "korte" roltrap zoekt. Als de trap niet al te hoog is wordt meestal de moeite van een roltrap aanleggen niet genomen ;) |
magma plaza in amsterdam misschien?
schiphol? |
scapino of bristol (weet niet meer) in het almeerse nieuwe stadscentrum. zit ook een v en d, maar die heeft alleen nog roltrappen. En stations zijn inderdaad wel ideaal hoor, bv HS.
|
Ik weet niet wat voor onderzoek je gaat doen maar ik meld het al vast: als je foto's of video-opnamen wilt maken op (NS)stations dan heb je toestemming nodig, dat mag niet zomaar.
|
Een roltrap zoals je 'm nog nooit gezien hebt. :rolleyes:
Seconds From Disaster: King's Cross Fire |
Citaat:
@TS: Ik wilde Hoog Catherijne zeggen...die roltrappen zijn niet zo ontzettend lang als je ze vergelijkt met de andere roltrappen die ik ken. |
Brugrestaurant A4 heeft ook een trap en roltrap naast elkaar (wel alleen een roltrap naar boven, niet naar beneden), er zit zelfs nog een lift naast, maar die wordt niet vaak gebruikt.
|
Citaat:
|
in scheveningen bij de bowling baan heb je links rechts een korte roltrap en ene trap in t midden
|
In ieder geval alvast heel erg bedankt voor alle reacties!
Ik kan nog niet precies vertellen wat we gaan onderzoeken. De kans is erg klein dat ik iemand tegenkom tijdens het onderzoek die deze topic gelezen heeft, maar om die kans maar helemaal uit te sluiten vertel ik het nog niet. Over 3 weken zijn we als het goed is klaar met uitvoeren, mochten jullie echt nieuwsgierig zijn dan kan ik het dan wel even uitleggen :) We hoeven in ieder geval niks te filmen, en we kijken ook niet of het verschil maakt of je de trap of de roltrap gebruikt. En het Magna Plaza is inderdaad een erg goed idee! Volgens mij weet ik welke je bedoelt, die zou ideaal zijn :) En in Scheveningen, is dat in het winkelcentrum, met zo'n uitgang naar het strand? Daar ben ik ook wel eens geweest, kan de roltrap me zo niet meer voor de geest halen. Maar misschien dat we een kijkje kunnen gaan nemen. De andere locaties ken ik zo niet, maar ik zal ze op een lijstje zetten. Dat kunnen we van dat lijstje de beste uitzoeken :) Fijn dat er al zoveel reacties zijn, bedankt iedereen! |
In Nijmegen centraal staan zowel een gewone alsroltrap naast elkaar. :)
|
Bij de Xenos in Delft
|
Citaat:
|
In Barcelona als je naar parc guell gaat :D
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Hema in nijmegen centrum :p
|
Deventer, bij de kijkshop :)
|
In Almere heb je wel een roltrap en een trap naast elkaar, maar er zitten twee trappen naast: één trap die er wel parallel aan loopt maar niet tot het einde en één trap die gewoon er paralell aan loopt met daarnaast nog een andere rare trap. Die zit tussen de abn-amro en de v&d in.
En volgens mij is er als je vanuit de Hema naar beneden wil ook een trap en een roltrap naast elkaar maar dat weet ik niet zeker. |
Citaat:
|
Het ziekenhuis in Hengelo heeft dat ook en die is bij mijn weten ook niet lang.
Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen, in ieder geval veel succes! |
Zoek 2 roltrappen langs elkaar (zie je vaak) en zet er dan gewoon 1 uit :D
|
Citaat:
Roltrappen hebben een grotere op- en aantrede. |
Iemand die ik ken en in Amsterdam studeert is even naar magna plaza gegaan om te kijken, maar het is helaas verbouwd. De kleine roltrap is weg, daar kan je nu naar beneden een verdieping lager. Helaas :(
Alle andere plaatsen heb ik genoteerd! Hopelijk zit daar een goede tussen :) |
de amsterdam arena heeft roltrappen naast de gewone trappen. En zijn kort
|
Ik weet niet wat 'lang' is en ik weet niet of je nog een roltrap nodig hebt, maar ik kwam gister in het Alexandrium I een trap en roltrap naast elkaar tegen en ben even de trap afgelopen om de treden te tellen, het waren er drie keer acht + twee van die 'plateauts' (schrijf je dat zo?), 26 treden in totaal dus. Zal wel niet zijn wat je zoekt. ;) :)
|
Coriocentrum in heerlen :o
|
Citaat:
Maar ik denk dat Heerlen vast ver weg is voor je :o |
|
Winkelcentrum Kronenburg in Arnhem. Daar zitten een roltrap en een gewone trap recht naast elkaar en ze zijn ook niet erg lang geloof ik, van de AH naar de parkeergarage.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |