![]() |
slechte internetverbinding
goeden avond,
Ik heb een vraagje over mijn internet verbinding. Wanneer de huis telefoon gaat en er word opgenomen valt mn internet verbinding weg iemand enig idee wat er aan de hand is? het @ lampje word dan oranje ipv geel als ik mijn modem op nieuw opstart verandert er niks, alleen na het bellen doet hij het weer |
Heb je niet gewoon een inbelverbinding zodat je alleen óf kan bellen óf kan internetten?
|
Citaat:
|
Dan is de splitter van je ADSL ofwel stuk, ofwel verkeerd aangesloten.
Je moet altijd eerst de ADSL-splitter steken, en pas daarbovenop de telefoon. |
Hardware!
|
Citaat:
|
heb je ADSL ?
Heb je via ISDN ? welke provider ? wat voor modem ? |
Citaat:
|
Hmm dat had ik ook eerst.. Lag aan het (de?) modem. Gewoon even de leverancier van bellen (zal wel KPN zijn), die komen em vervangen en hij doet het weer.
|
Citaat:
Laat hij eerst zijn specificaties eens fatsoenlijk uitschrijven hier. :s |
1. heb je ADSL ?
2. Heb je via ISDN ? 3. welke provider ? 4. wat voor modem ? 1. ik heb ADSL. 2. Ja. 3. Het Net. 4. Speedtouch. |
Citaat:
Hoelang heb je deze aansluiting al zo? (Hoelang is het in deze situatie al aangesloten?) Als je het nog niet eerder werkend hebt gehad, lijkt me dit een manier van verkeerd aangesloten (eventueel). Mocht het sinds kort zijn, kan ook inderdaad het modem niet meer goed functioneren. Misschien kan je eerst even de helpdesk bellen, die kunnen vaak via KPN zelf de complete lijn traceren op eventuele foute aansluitingen. Succes:) |
Ik denk dat je de bekabeling nog eens moet nachecken, ik werk op een technische helpdesk en de symptomen van jouw probleem wijzen op het verkeerd aangesloten hebben van je modem etc., check alles nog eens na aan de hand van een handleiding.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15. |