![]() |
Tennisseizoen 2007
Toch nog maar een topic voor dit tennisseizoen. Hopelijk is er wat meer animo dan vorig jaar :o
Hier kun je alles kwijt over de ATP en WTA toernooien, de davis cup en al het tennisnieuws. misschien wel leuk om voorspellingen te maken van de top 20 (of top 10) aan het eind van dit seizoen en te kijken wie er het dichste bij zat. Mannen: 1- Roger Federer 2- Rafael Nadal 3- Fernando Gonzalez 4- Andy Roddick 5- Tomas Berdych 6- Nikolay Davydenko 7- Novak Djokovic 8- Andy Murray 9- James Blake 10- David Nalbandian 11- Ivan Ljubicic 12- Tommy Robredo 13- Tommy Haas 14- Mario Ancic 15- Marcos Baghdatis 16- Richard Gasquet 17- Marat Safin 18- Radek Stepanek 19- Lleyton Hewitt 20- Gael Monfils Vrouwen: 1- Maria Sharapova 2- Justine Henin-Hardenne 3- Serena Williams 4- Kim Clijsters 5- Nicole Vaidisova 6- Jelena Jankovic 7- Svetlana Kuznetsova 8- Amelie Mauresmo 9- Anna Chakvetadze 10- Martina Hingis 11- Ana Ivanovic 12- Shahar Peer 13- Nadia Petrova 14- Elena Dementieva 15- Dinara Safina 16- Vera Zvonareva 17- Patty Schnyder 18- Franscesca Schiavone 19- Na Li 20- Agnieska Radwanska Williams toch maar op 3 want ik verwacht niet dat ze alle toernooien gaat spelen |
Leuk dat Williams weer terug is, dat zorgt voor iets meer spanning voor de titelstrijd.
Bij de mannen is Federer te goed, vandaag was het jammer dat Gonzalez de eerste set niet won. Dan had het toch nog spannend kunnen worden. Ik denk dat hij zelfs Roland Garros gaat winnen dit jaar. |
Ben benieuwd wat Williams gaat doen dit seizoen. Zou dr graag eens zien spelen tegen Henin of Mauresmo.
Federer gaat weer veel winnen. Denk wel dat Nadal het hem moeilijk gaat maken op Roland Garros. Gaan er nog mensen trouwens naar het ABN Amro World Tennis tournament in februari? Ik ga naar de halve finale in de middag. Nu maar hopen dat het een leuke wedstrijd is :o |
Citaat:
|
1 Federer
2 Roddick 3 Nadal 4 Davydenko 5 Gonzales 6 Blake 7 Berdych 8 Ancic 9 Gasquet 10 Ljubicic 11 Nalbandian 12 Robredo 13 Djokovic 14 Murray 15 Safin 16 Haas 17 Canas 18 Rochus 19 Bagdatish 20 Grosjean |
Federer blijft de onbetwiste nummer 1
Ik verwacht dat Nadal wat terugzakt..davydenko blijft sterk en zeker in de top 5. Seizoen van de jonkies. gasquet, monfills en murray nestelen zich in de top 15. Hewitt valt uit de top 20, safin komt sterk terug. Roddick heeft een goed seizoen voor de boeg, maar zal never nooit van federer gaan winnen.. ik geloof niet dat Gonzalez de revelatie zal zijn van seizoen 2007, goede speler, Mr Forehand, maar geen blijvende 'absolute'topper. top 10 dit jaar, dat dan weer wel ;) ps weer een Nederlandse tennisser in de top 100??? (Robin Haase) |
De stand aan het einde van dit seizoen: ;)
1. Roger Federer 2. Rafael Nadal 3. Nikolay Davydenko 4. Andy Roddick 5. James Blake 6. Fernando Gonzalez 7. Ivan Ljubicic 8. Tommy Robredo 9. Andy Murray 10. Novak Djokovic 11. Mario Ancic 1. Maria Sharapova 2. Justine Henin 3. Svetlana Kuznetsova 4. Kim Clijsters 5. Serena Williams 6. Amelie Mauresmo 7. Nicole Vaidisova 8. Jelena Jankovic 9. Jelena Dementieva 10. Martina Hingis 11. Nadia Petrova |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kwartfinales Tokyo (Tier I):
Sharapova vs. Sugiyama Jankovic vs. Ivanovic Vinci vs. Dementieva Stosur vs. Hingis Best een zwak toernooi voor een Tier I, maar een mooie kans om punten te pakken :o |
Uitslagen kwartfinales WTA Tokyo:
(1) Maria Sharapova (RUS) d. Ai Sugiyama (JPN) 46 60 61 (5) Ana Ivanovic (SRB) d. (4) Jelena Jankovic (SRB) 36 64 62 (3) Elena Dementieva (RUS) d. (Q) Roberta Vinci (ITA) 61 62 (2) Martina Hingis (SUI) d. Samantha Stosur (AUS) 60 61 Kwartfinales ATP Vina Del Mar: (1)F Gonzalez (CHI) vs (7)A Montanes (ESP) (3)N Massu (CHI) vs (6)S Roitman (ARG) (5)L Horna (PER) vs I Andreev (RUS) (8)M Vassallo Arguello (ARG) vs C Berlocq (ARG) Kwartfinales ATP Delray Beach: (1)J Blake (USA) vs (5)F Mayer (GER) (7)G Garcia-Lopez (ESP) vs (3)X Malisse (BEL) (8)V Spadea (USA) vs (2)T Haas (GER) (4)B Becker (GER) vs D Sanguinetti (ITA) Kwartfinales ATP Zagreb: (4)M Youzhny (RUS) d M Gicquel (FRA) 75 62 (Q)A Peya (AUT) d M Llodra (FRA) 63 63 (1)I Ljubicic (CRO) vs T Johansson (SWE) (8)A Clement (FRA) vs [2]M Baghdatis (CYP) |
Citaat:
Ze tennist alleen erg dom vaak, maakt de verkeerde keuzes en ik heb in het verleden wel vraagtekens gezet bij haar motivatie om te blijven tennissen.. ik zie haar liever niet als nr1 van de wereld, denk ook dat henin, wanneer ze weer helemaal terug is, de beste speelster ter wereld is. |
Citaat:
volgens mij gaat Youzhny hoge ogen gooien dit seizoen. hij liet vorig jaar op de US open al zien wat hij kon en denk dat hij die lijn dit jaar doorzet. tis jammer dat hij stukken minder is op gravel.. |
Ivanovic-Hingis in de finale van Tokyo. Dezelfde finale als vorig jaar in Montreal, toen verloor Hingis kansloos. Als Ivanovic weer wint lijk ze in de buurt te komen van de top 10.
Gonzalez heeft trouwens verloren van Montanes, maarja dat mag na 3 zulke zware weken :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Finale Tokyo:
(2) Martina Hingis (SUI) d. (5) Ana Ivanovic (SRB) 64 62 Finale Zagreb: (2)M Baghdatis (CYP) d (1)I Ljubicic (CRO) 76(4) 46 64 Hingis was geweldig dit toernooi, ze heeft geen enkele set verloren. Nu toch alweer haar 2de Tier I titel sinds haar come-back :o En voor Baghdatis ook eindelijk weer is een succesje, want na Wimbledon is het niet geweldig gegaan. |
Xavier Malisse heeft Delray Beach gewonnen. De finale tegen Blake werd onderbroken vanwege regen, zodat de spelers samen de Superbowl konden kijken. ;)
|
Dit weekend Davis Cup :)
de kwartfinales van Parijs: Justine Henin - Tatiana Golovin Svetlana Kuznetsova - Lucie Safarova Nadia Petrova - Dinara Safina Amelie Mauresmo - Anna Chakvetadze |
Citaat:
ook dit weekend? nee toch, kon het iig niet vinden op livescore |
Citaat:
|
Nederland-engeland is in april, voor de eerste ronde hebben beide landen een bye gekregen :o
|
Citaat:
|
Ja, de United Kingdom dus :o
|
Citaat:
Belgie is trouwens goed begonnen, Vliegen heeft Hewitt verslagen in 5 sets, wat een geweldig publiek toch daar in Belgie :cool: (y) |
België - Australië 2-0
Chili - Rusland 0-2 Tsjechië - VS 1-1 Duitsland - Kroatië 1-1 Frankrijk - Roemenië 2-0 Zwitserland - Spanje 1-1 Wit-Rusland - Zweden 0-2 Oostenrijk - Argentinië 0-2 halve finales Parijs: Justine Henin - Lucie Safarova Amelie Mauresmo - Nadia Petrova |
Citaat:
|
Safarova gaat ook lekker de laatste tijd zeg (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Henin speelde natuurlijk wel haar 1e toernooi van dit jaar, dat scheelde misschien wel.. |
Citaat:
|
Citaat:
ze heeft in verhouding al een stuk meer gepresteerd dan Pioline lijkt me :rolleyes: |
finale Parijs
Safarova - Petrova spannende wedstrijd zeg tussen Petrova en Mauresmo (y) |
Citaat:
maar ok, doet niet terzake |
het was geweldig vandaag in Antwerpen, 3 wedstrijden gezien (waarvan 2 die bijna 3 uur duurden), met onder andere Ivanovic, Chakvetadze, Golovin en Schnyder.
en ik sta op de foto met Ivanovic en Chakvetadze :p (y) morgen ga ik nog een keer, ben benieuwd. (y) |
haase eerste ronde door van rotterdam
tegenstander was dramatisch, maar toch knap volgende ronde tegen berdych of youznhy, dus is wel zn eindstation. Ik tip Berdych overigens voor de toernooiwinst |
Citaat:
Ik ben gisteren naar Rotterdam geweest. Er speelden niet echt grote namen maar het was wel leuk. Ik sta ook nog met Davydenko op de foto :) |
Citaat:
|
Hewitt toch afgehaakt, jammer (n). Maar ik vind t wel goed dat hij het iig geprobeerd heeft en niet zoals Bagdathis afzegt en toch elders wel speelt. Zijn plaats wordt ingenomen door van Scheppingen.
|
Citaat:
youznhy is ook outsider.. haha jesus dennis van scheppingen in het hoofdtoernooi.. prutser!! |
Morgen de rentree van Verkerk, ben benieuwd.
|
Citaat:
|
Citaat:
dennis van scheppingen, waar ikzelf nog mee getraind heb en punten tegen gepakt, wint gewoon van gael monfils... erg knap van hem! |
Verkerk heeft niet kunnen winnen bij z'n rentree, 3-6, 6-7 tegen Rik de Voest
|
Citaat:
schouder leek in orde te zijn, stond zijn service aardig door te hakken wel |
Citaat:
|
federer niet naar rotterdam, maar chillt gewoon lekker in dubai
( vriendin van mij zit daar nu en ze heeft gister gewoon met hem staan praten) |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |