![]() |
Eredivisie 2006/2007 topic # 3.
Even ter herinnering: vorige topic sloot met de discussie of NAC of NEC nou beter was.
Ik als neutrale toeschouwer heb sterk de indruk dat de ploegen elkaar weinig ontlopen, en vind jullie "wij zijn beter!"-geroep maar grappig. :p |
Ik zeg niet dat ze elkaar veel ontlopen, maar dat NAC NEC thuis zou moeten oprollen is gewoon onzin. Feyenoord is nog tot daar aan toe ;)
|
Ik vind het wel grappig dat veel ploegen als Roda, NAC, NEC en Vitesse (Lees; De Mos) van zichzelf vinden dat er zoveel potentie en goed voetbal in zit. Dat kan 2 dingen betekenen; of de 'subtoppers' in Nederland worden steeds sterker óf de arrogantie. :p Maar als ik objectief naar NAC en NEC kijk, vind ik NAC toch de betere ploeg op dit moment. Hoewel NEC een aantal sterke jongens in huis heeft zal het een wisselvallige ploeg blijven. Maar ik vind Roda toch wel de sterkste van de 4 genoemde (al is het alleen al om Ramzi :o )
|
NAC kan thuis momenteel elke club buiten de huidige top 3 aan, hoewel we met Feyenoord het nodige geluk hadden. Met het publiek erachter kan NAC thuis tot grote hoogte stijgen.
NAC is dit seizoen van ver gekomen, en ik denk tot het punt waar we destijds met Ten Cate waren tijdens thuiswedstrijden. Elke thuiswedstrijd moet gewonnen worden, je ziet ook al dat tegenstanders ook al niet meer komen om er een wedstrijd van te maken. Het huidige succes is vrij dun maar het heeft veel potentie verder te groeien. |
ik vind NAC veel beter dan NEC
|
Ik niet ;)
Het seizoen begon slecht, het middenveld presteerde slecht en de aanval is gewoon onder de maat (geen killer). Nu draait het middenveld beter dan we ooit durfden dromen (Kivuvu - Pothuizen - Barreto, allemaal in vorm, wat wil je nog meer?) en de verdediging staat al anderhalf jaar als een huis. Tjah, de aanval is zwak en dat is de reden dat we nu staan waar we aan het eind van het seizoen waarschijnlijk ook staan. Rond de tiende plek. Tegen ploegen met een goede verdediging verlies je nu per definitie punten. Maar tegen NAC moet je dit seizoen gewoon minstens vier punten kunnen pakken. Verdedigend vind ik NAC erg weinig voorstellen en je kunt nog zo'n goede aanval hebben, daar heb je tegenover Wisgerhof en Olsson gewoon bar weinig aan. Eigenlijk is het de ideale tegenstander, net als bijvoorbeeld Feyenoord of (ik noem maar wat) ADO Den Haag. Alleen die spitsen van ons, het is veel te wisselvallig. Zoals Denneboom die goal tegen Ajax en dit weekend tegen NAC afmaakt, dat is gewoon pure klasse, maar dat soort momenten heeft hij gewoon veel te weinig om een echt goede spits te zijn. En Niedzielan is al helemaal een lachtertje. Tjah, dan verlies je ineens punten tegen Heracles en Willem II, alleen omdat ze stug verdedigen en die lapzwansen daar niets tegen in te brengen hebben. |
Citaat:
Goed voetbal zal ik niet zeggen. Echt goed voetbal zie ik slechts sporadisch (lees: Feyenoord en Ajax thuis). |
|
Nac is beter als Nec.. Zowel kwa sfeer als spel.. NEC is zaai voetbal en zaai stadion.. totaal geen sfeer
|
Kwa spelersmateriaal is NEC superieur, maar op het ogenblik zou NAC NEC in een onderling duel wel verslaan vermoed ik.
NEC heeft met Babos, Wisgerhof, Olsson, Kivuvu,Holman en Denneboom wel een goede kern. NAC heeft dan weer spelers als Zonneveld, Salmon en Diba. Ik ben alleen absoluut geen fan van spelers als Penders, Slot, Mtiliga, De Graaf en Mathijssen. Voor mij zijn het wel 2 typische Eredivisieploegen, NAC toch nog ietsje meer dan NEC. |
NAC heeft een mooier shirt.
|
Lazovic is niet geschorst voor zondag, dat is nou een goed teken :cool:
|
Citaat:
*proest* |
Citaat:
|
@ Iedereen: Nogmaals, ik ga in op:
Citaat:
De ploegen zijn verder ongeveer gelijkwaardig en ik gun NAC met haar fantastische supporters wel een plekje in het linkerrijtje (Y) |
Wat spelers betreft is NAC kwalitatief een stuk beter dan N.E.C. vind ik, als team ontlopen ze elkaar weinig. Ik zou NAC het voordeel geven van de twijfel, maar het scheelt heel weining met enieceej! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, maakt niet uit. NAC heeft inderdaad een goede serie achter de rug, dus ik begrijp je redenering wel :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
|
http://www.nec-nijmegen.nl/images/sp...etraining1.jpg
Nog even zo'n mooie bril kopen en hij is er klaar voor (Y) |
NEC natuurlijk!
Mario Been en kaarten voor iederen! |
Citaat:
|
NEC-supporters gaan, geïnspireerd door die mooie actie van NAC, ook maar eens te voet naar arnhem, zondag. Grote kans dat ze de Waalbrug niet eens over komen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Morgen Ajax - Feyenoord en vandaag PSV-AZ, wie worden, of wie wordt, de grote winnaar(s) van dit weekend?
Ik denk Ajax en/of AZ. PSV heeft vorige week verloren, en het is dan denk ik niet lekker om meteen daarna tegen AZ te spelen, ik geef AZ dus wel een redelijke kans om een overwinning uit Eindhoven te slepen. Ajax mist Stam, maar speelt waarschijnlijk met Davids in de basis, het verdedigingskoppel wordt gevormd door Vermaelen en Heitinga, en ook al ben ik blij dat Heitinga speelt, heb ik mijn twijfels bij Vermaelen, jammer dat Grygera geblesseerd is. Huntelaar is ook hopeloos uit vorm, misschien herpakt hij zich dan in een 'grote' wedstrijd, maar ik heb liever dat Babel in de spits speelt, met Leonardo en De Mul op de zijkanten. Het middenveld moet denk ik eenvoudig standhouden tegenover dat van Feyenoord, met Gabri-Davids en Sneijder. Over het algemeen schat ik onze kansen zo'n 70/30. |
Tis wel niet helemaal voor dit topic maar naast de 2 topwedstrijden in Nederland worden er dit weekend meer toppers gespeeld.
Belgie; Genk (1) - Luik (3) Duitsland; Werder Bremen (1) - Schalke 04 (2) Italië; Inter (1) - AS Roma (2) *duimt voor Schalke* |
oh stom, de wedstrijden in Italië zijn natuurlijk allemaal afgelast..
|
Vanavond moet het resultaat van het 'wat behoudendere spel' van AZ moeten blijken. Tot nu toe lijkt het aantal weggegeven kansen te zijn gedaald, maar een echte test hebben we na de winterstop niet gehad.
Het zou zo mooi zijn als we kunnen 'stunten' vanavond. Al was het alleen maar om de spanning terug te brengen in de competitie. Spannend, als het maar niet zo'n debacle als vorig jaar wordt. |
az klopt psv... spanning terug in de eredivisie...?
|
Als Ajax morgen de wedstrijd wint, is er weer een kans, ondanks die dramatische afgelopen twee/drie maanden.
|
Wat een wedstrijd...
Danny Koef, wat een held: *knip* Inlogschermpje... Vervelend. |
mooi doelpunt inderdaad van koevermans en het brengt de spanning weer een beetje terug.
|
Gisteren een wedstrijd gezien waar het thuisvoordeel uit blijkt :cool:
RKC speelde sterk gisteren maar zit in de hoek waar de klappen vallen en dan verlies je lullig, op het middenveld liepen de Waalwijkse combinaties goed en een groot gedeelte van de 2e helft was RKC de baas. NAC speelde ook goed, op die periode in de 2e helft na. Tien minuten voor de 2-1 ging het publiek er weer even achterstaan en na het doelpunt had RKC niks meer in te brengen, jammer genoeg geen 3-1 meer. |
Citaat:
|
Hm ik heb de samenvatting van PSV-AZ gezien maar op basis daarvan vond ik de overwinning van AZ zwaar onterecht. In de eerste helft weggespeeld, in de tweede helft kansenverhouding ongeveer gelijk. AZ scoort 2 mazzelgoals, en PSV verdiende nog een penalty. Ik vind (zoals R. Koeman al zei) dat PSV zich als ze zo doorspelen geen enkele zorgen om het kampioenschap hoeft te maken.
|
HOPPPPA, we pakken die kakkkkkerlakkkken
|
Citaat:
PSV heeft de laatste 2 wedstrijden gewoon het geluk niet aan z'n zeide, waar ze dat de rest van het seizoen wel hebben gehad. |
Ajax - Feyenoord was een leuke wedstrijd. Mooie goals van Sneijders, en tjah ook nog één lucky, maar dat hoort erbij. Ach, Feyenoord stelde gewoon helemaal niets voor :D
|
(y)
Verder vond ik PSV wel heel goed spelen gisteren en denk ik niet dat ze door dit weekend écht in de problemen raken. :o |
AFCA (y)
|
Ajax hup, geen krachten sparen,
Van ons voetbal-legioen. Een roep, die geldt, dat is je ware: Rood en Wit wordt kampioen! Ajax hup, rood-witte schare, Dapp're strijders, fier en koen. Geen club die ons kan evenaren, Rood en Wit wordt kampioen! Een juichtoon da-vre langs de velden Voor ons dierbaar rood en wit De Schaar de dapp're Meersche helden Onze vreugd' en trotsch bezit Gevreesd, geducht in heel den lande Glorie onzer Amstel-stad ... Ieder draagt ze op de handen Wie gaat niet op Ajax prat Ajax hup, geen krachten sparen, Van ons voetbal-legioen. Een roep, die geldt, dat is je ware: Rood en Wit wordt kampioen! Ajax hup, rood-witte schare, Dapp're strijders, fier en koen. Geen club die ons kan evenaren, Rood en Wit wordt kampioen! AFCA Can't Be Stopped! |
kom net terug uit de arena, ajax speelde redelijk goed en feijenoord was slecht..
je hoort mij echter niet klagen als ajax supporter.. |
ik heb ajax - feyenoord op tv gekeken. was op zich wel leuk, maar ik stel voor dat babel en leonardo leren hoe ze een bal goed moeten aannemen.
|
Citaat:
en het zou leuk zijn als stekelenburg hoge ballen wat vaker klemvast heeft ipv van dat homofiele wegstoten van em.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |