Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Internetverbinding tijdsduur meten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1535817)

Mankind 29-01-2007 10:42

Internetverbinding tijdsduur meten

Als ik van m'n computer weg ga laat ik de computer en draadloze internetverbind gewoon aan.

Maar heel vaak als ik terug kom zie ik dat de verbinding is verbroken.

Mijn vraag nu, kun je met een programmatje ook zien hoe lang die internetverbinding het wél heeft gedaan en op welk tijdstip de verbinding verbroken werd?

//Mankind

TopDrop 29-01-2007 21:08

Je kunt bij eigenschappen van je verbinding kijken (dubbelklik op die 2 computertjes bij je windowsklokje rechtsonderin). Als die er niet staan moet je naar configuratiescherm > netwerkverbindingen en dan rechtermuisknop op je internetverbinding en kijken bij eigenschappen. Daar kun je dan zien hoe lang hij al verbinding heeft.

Wat ik persoonlijk wel eens doe is een chat schermpje open laten staan van mijn chat programma. Als de verbinding wordt verbroken krijg ik een berichtje van 'user offline + tijd'. Als de verbinding het daarna weer doet, reconnect hij ook weer automatisch en krijg je een 'user online + tijd' berichtje.

Ik weet dus niet direct een programmaatje die je verbinding bijhoudt, maar je kunt t dus ook via een workaround doen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt :)

Al Murphy 29-01-2007 21:53

Bij de internetproviders die ik ken kan je je verbindingstijden gewoon online (op hun website) raadplagen. Meestal staat dat ergens in de buurt van je facturatiegegevens.

freyk 29-01-2007 22:01

Citaat:

Mankind schreef op 29-01-2007 @ 11:42 :
Mijn vraag nu, kun je met een programmatje ook zien hoe lang die internetverbinding het wél heeft gedaan en op welk tijdstip de verbinding verbroken werd?
Het volgende is een beetje primitief, maar het werkt wel:
Start dit scriptje wanneer je verbindingsproblemen hebt. Het zal de tijden registeren in log.txt wanneer de boel uitvalt.
  1. Open kladblok
  2. Kopieer en plak de inhoud van de script in dit bestandje
  3. Klik dan op bestand -> opslaan als
  4. navigeer naar de c-schijf (zorg ervoor dat dit bestandje niet in een map opgeslagen word)
  5. Selecteer in de pulldownmenu (opslaan als type): allebestanden
  6. En geef het beestje de volgende naam: testping.bat
Code:

$echo off
:start
echo ======================= >> log.txt
echo    script gestart om    >> log.txt
time /t >> log.txt
echo ======================= >> log.txt
goto ping
:ping
ping -l 1 64.233.183.147
if  errorlevel  1  goto  error
goto  ping
:error
time /t >> log.txt
echo  de boel komt niet aan >> log.txt
goto  ping

Er kunnen verschillende redenen bestaan waarom je netwerkverbiding eruit klapt. We hebben meer informatie nodig.
Welke provider, zit je achter een router (merk en type), al naar je energieopties gekeken, enz

Piloff 31-01-2007 12:51

Je kan ook even in de logs van je router kijken als iedereen op je netwerk het probleem heeft.

Luitzen 31-01-2007 19:31

Nog simpeler, je toetst het adres van je router in IE en kijkt naar de uptime/downtime etc.

Mankind 31-01-2007 22:37

Citaat:

freyk schreef op 29-01-2007 @ 23:01 :
Het volgende is een beetje primitief, maar het werkt wel:
Start dit scriptje wanneer je verbindingsproblemen hebt. Het zal de tijden registeren in log.txt wanneer de boel uitvalt.
  1. Open kladblok
  2. Kopieer en plak de inhoud van de script in dit bestandje
  3. Klik dan op bestand -> opslaan als
  4. navigeer naar de c-schijf (zorg ervoor dat dit bestandje niet in een map opgeslagen word)
  5. Selecteer in de pulldownmenu (opslaan als type): allebestanden
  6. En geef het beestje de volgende naam: testping.bat
Code:

*Dan die lange code*
Er kunnen verschillende redenen bestaan waarom je netwerkverbiding eruit klapt. We hebben meer informatie nodig.
Welke provider, zit je achter een router (merk en type), al naar je energieopties gekeken, enz

Waar precies wordt die log.txt dan opgeslagen?

freyk 31-01-2007 23:01

In de map/locatie waar je het scriptje opstart.
Maar dit scriptje registreert iets als hij niet meer kan pingen naar google.
Je zal hem dan maar ff aan moeten passen.

Je start het scriptje door erop te klikken
Je stopt het scriptje met ctrl+c of via het kruisje.

Mankind 01-02-2007 12:36

Citaat:

freyk schreef op 01-02-2007 @ 00:01 :
In de map/locatie waar je het scriptje opstart.
Maar dit scriptje registreert iets als hij niet meer kan pingen naar google.
Je zal hem dan maar ff aan moeten passen.

Je start het scriptje door erop te klikken
Je stopt het scriptje met ctrl+c of via het kruisje.

Dus ik moet dat programmatje gewoon de hele tijd laten draaien tijdens het internetten enzo.

freyk 01-02-2007 12:53

Nee, alleen als je je computer verlaat, want dat wou je.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.