![]() |
knijp me eens
Boze droom,
wat een onzin. Als iemand het recht heeft boos te zijn, ben jij het wel. Wat weet een droom nou van het leven? Alsof jezelf eventjes knijpen genoeg is om wakker te worden uit de nachtmerrie van steriele dood en zwarte zusters. Het is jouw broer die daar ligt. Geen lappenpop of zomaar een man zonder gezicht. Boze droom, laat me slapen. |
Apart
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zal duidelijker zijn voortaan. |
Citaat:
Citaat:
Voor mijn gevoel doel je hier met 'jij' niet op diegene die in coma ligt. Het komt over als een benadering naar een naaste. Ik vind het niet mooi staan en fijn lezen hoe de regels zijn afgebroken. Opzich klopt het wel, maar zo heb je hele korte en lange zinnen door elkaar staan. Citaat:
Het beeld dat je wilt scheppen vind ik mooi, met de steriele dood. Wat bedoel je met de 'zwarte zusters'? Citaat:
Citaat:
Verder vind ik laat me slapen heel mooi, maar ook dat wordt vaak gebruikt in gedichten. Hier is 'me' de schrijver? Ik moest het gedicht een aantal malen lezen om duidelijkheid te krijgen over wie het in welk stukje ging. Dat maakt het een beetje verwarrend. Ik vind het gedicht niet slecht, maar ook niet echt goed. Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het gedicht is geschreven voor een vriend van mij van wie de broer in coma ligt.
Steriele zusters, zwarte dood. Dromen kloppen vaak niet, dus ik vond het omdraaien hier een functie hebben. In de eerste strofe is het dus die vriend van mij, die meer van het leven weet dan de droom. Hij is degene die het recht heeft boos te zijn. Uit een boze droom word je wakker door jezelf even flink te knijpen. Dit is een nachtmerrie die niet zomaar voorbij gaat. In de laatste strofe vraag ik namens die vriend of de boze droom hem niet alsjeblieft even wil laten slapen. Iets helderder zo? Thanks voor de reactie :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |