![]() |
Te oud??
Hoi,
Ik zit een beetje in een dilemma, ik word in maart 21 en heb net mijn mbo studie achter de rug. Eigenlijk wil best met een hbo opleiding beginnen na de zomervakantie, maar ik twijfel of ik daar niet iets te oud voor ben... Wat vinden jullie??ben ik te oud voor een Hbo studie??kan ik beter een leuk baantje zoeken en gaan werken? Of gewoon verder studeren? alvast bedankt voor jullie reacties.. |
Nee,je bent nooit te oud om te leren.
|
Ik zou je aanraden om verder te gaan studeren, waarom zou je te oud zijn voor het HBO? Volgens mij ben je écht niet de enige die eerst MBO gaat doen en daarna nog een HBO opleiding.
|
Mijn zus was een paar jaar geleden net 17 toen ze aan haar HBO begon en haar viel op dat ze zo jong was vergeleken met haar medestudenten, dus zo oud ben je niet ;)
Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was! |
Ik voel me echt jong op mijn opleiding, bij mij in de klas zijn er veel al in de 20, en in de groep (4 klassen bij een..) zitten er zelfs een aantal van al boven de 25.. (En dan heb je ook nog de duale en deeltijd studenten, die zijn vaak nog wat ouder..)
Ik zit trouwens in het eerste jaar.. 21 en aan een HBO studie beginnen is echt niet laat..! |
Citaat:
Maargoed, je bent niet oud als je op 21 jarige leeftijd aan een HBO begint dus gewoon doen :) En waarom zou je eigenlijk rekening houden met je medestudenten? Ik bedoel de opleiding doe je toch voor jezelf?! |
Er zijn zóveel mensen (de helft?) die na mbo hbo gaan doen en dus allemaal rond de 21 zijn. En mijn moeder is 58 en studeert ook.
|
Dames, bedankt voor jullie reacties, jullie hebben mij overgehaald om gewoon door te gaan met een hbo studie :) .
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals iedereen al zegt: er zijn er zoveel van boven de 20 die HBO doen of er mee beginnen. Er zitten natuurlijk altijd mensen tussen die direct van de HAVO afkomen en dus een jaar of 16/17 zijn, maar er zijn er over het algemeen meer die een keer zijn blijven zitten, die vmbo en havo gedaan hebben, die van het vwo komen, die via het mbo komen, die al een jaar een andere opleiding hebben gedaan, die een jaar gereist hebben, enz.
|
Citaat:
|
Ik had vorig iemand van 24 in de groep en genoeg mensen van rond de 20/21.. en te oud ben je nooit. :)
|
Citaat:
Mocht het tegenvallen dan kun je altijd nog stoppen. Als je meteen gaat werken, ga je ook niet zo gauw meer terug naar school. |
Citaat:
Ik ben wordt in juni 21 zelf en zit in het eerste jaar van het mbo. Je bent nooit te oud. Als je dat wel voelt kun je altijd een keer daar gaan praten voor deeltijd. Als jij de opleiding graag wilt doen bestaan er tal van mogelijkheden waarbij hogescholen altijd oplossingen willen en kunnen bieden. |
HBO, sja. Er lopen knulletjes van 17, en er lopen gasten van 24.
Op je 21e daaraan beginnen kan dus makkelijk. |
Twee jaar geleden zat er een leuke bejaarde dame in mijn klas, 28 !!
Voor jou dus geen zorgen.. |
gewoon doen :o
|
Citaat:
als je van het vwo komt en bent blijven zitten ben je ook 19 of 20 als je hbo gaat doen..:) gewoon doen als je wilt |
Citaat:
21 is nog best jong, eigenlijk! Oftewel: Gewoon doen! En stel je vind de klas te jong, dan stap je gewoon over naar of neem je een kijkje bij de deeltijd opleiding, waar de gemiddelde leeftijd ong. 35 is. Dan kijk je wat je het leukst vindt! |
heyy allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt heel veel aan gehad. Zoals ik al in mijn vorige post zijn, Ik ga het WEL doen.
|
zijn=zei.. :bloos:
|
Citaat:
goedzo:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is hier een 4de jaars dierwetenschapper van over de 50. Op 21 ben je niet te oud om te studeren, bovendien houdt het je jong (y)
|
21 is in mijn klas jong
|
Ja, gewoon doen. Als ik het MBO heb afgemaakt ben ik 20 en begin ik ook met 21 met het HBO dus gewoon doen. Zoals meerder zeiden je bent nooit laat om te studeren.
|
gewoon doen! je bent toch ook nooit te oud om te leren ;)
ik ben zelf na 2 jaar studie geswitcht, dus toen was ik 20 toen ik weer in de eerste zat. en nieteens de oudste. zat een meisje met een kind bij me in de klas die 26 was. en bij mn oude studie iemand van 33. vind ik juist geweldig!!! |
Boeiend! Ik ben al 26 en nu 3e jaars geschiedenis. Ik was nog een paar jaartjes ouder toen ik begon dan jij nu. Gewoon doen dus! :cool:
|
Citaat:
|
te oud??
Geloof me ik ben eerstejaars HBO en mijn medestudenten zijn gemiddeld zo'n 20 - 24 jr jong ( er zijn zelfs 25+ers) Je bent inderdaad nooit te oud om te leren. |
Te oud? Ga weg!
Je hebt ook genoeg mensen die vwo hebben gedaan, zijn blijven zitten en er nog eens tussenuit gaan ook. Die gaan dus ook pas rond hun 20e 21e studeren. Mijn zus is nu 25, afgestudeerd, maar weet bij god niet wáár ze voor gestudeerd heeft. Dus die gaat gezellig een andere studie doen. BTW: mijn vader is toen mijn broertje werd geboren met een studie rechten begonnen en toen was ie...36? |
Citaat:
|
ik ben met 22 pas met MBO begonnen(welswaar door omstandigheden met gezondheid en zo) dus kan best joh:)
|
Als je 21 jaar oud vind dat houd het echt op -____-'' wie noemt dat nou oud? Dan ben je echt tegen een paal gebotst hoor. Ook al was je 30 , NOU EN toch? Je bent NOOIT te oud om te studeren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |