![]() |
van kind tot burger
Ik heb het boekje van Kind tot burger en wij krijgen hier een toets van binnenkort. (uitgever: wolters noordhoff)
Nou snap ik een paar dingen niet.. Wat is nu eigenlijk de schoolstrijd? wat is een constitutionele monarchie precies? Soms staan er van die zinnen waar ik gewoon niet doorheen kom.. een rotonderwerp! najaa.. thnx in ieder geval! :) liefs, x |
de schoolstrijd is de strijd van protestanten en katholieken voor een eigen leerstellig onderwijs, dat óók gefinancierd wordt door de overheid. de gelijktrekking en behandeling dus met openbaar onderwijs, omdat men wel aan de eisen moest voldoen die de wet stelde en ook belasting betaalde voor onderwijs die ze dus in wezen niet wilde volgen, maar geen financiering ontvingen.
en een constitutionele monarchie is een monarchie, een rijk onder invloed van een koning, mét een grondwet waarin dus wel degelijk de rechten en plichten van burgers vast gelegd zijn (het ontneemt dus een klein deel van de verantwoordelijkheid van de koning). maar dat staat ook wel in je boek..? |
Dank je wel! :)
*CLOSE!* |
ik had op die proefwerk een 6.8 :D
veel succes ! |
Als je zulk soort dingen niet weet dan heb je toch gewoon nooit opgelet in de les en geen letter uit het boek gelezen :confused: Zijn vrij primaire begrippen bij dit onderwerp, op zich.
Slightly offtopic, ik had een 8,3 ah ah ah. Het klassengemiddelde was een 4,5 ofzo :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar uitleg van de docent scheelt wel, ja. |
ik had een negen ;d;d
okdoei |
Bij geschiedenis moet je gewoon mee doen in de les verder hoef je geen boek open te doen :o
(meschien anders als je niet onthoud wat er veteld woord :bloos: ) |
krijgen jullie een toets over het examenonderwerp van kind tot burger?
|
Weet iemand toevallig waar je de antwoorden van de vragen in dit boek (ik heb uitgeverij nijghverluys) kan vinden? en ook die van Nederlands-Indie?
mn leraar zij op Nijghversluys.nl maar dat leverde geen resultaat op niks :| Thnx! en: Schoolstijd - Orthodox-protestanten en katholieken voerden samen , vanaf de tweede helft van de 19 e eeuw een 'schoolstrijd' voor financiele gelijkstelling van het (confesioneel) bijzonder onderwijs aan het openbaar onderwijs. Hun tegenstanders waren vooral de liberalen, die alleen openbara onderwijs wilden. Constitionele monarchie - Een koningkrijk met een grondwet. koningkrijk der Nederlanden, gestich in 1815, werd een const. mon. met Willem 1 als koning. de nieuwe grondwet gaf de koning veel macht. |
Ik heb morgenochtend, eerste twee uur een toets over dit boekje! Ik heb vorige nacht al geleerd voor andere toetsen. Ik heb nu echt slaap nodig en heb nog geen letter gelezen voor GS. Ik denk dat ik een paar uur ga slapen en dan leren...
Ik ben om 10.10 weer klaar met de toets en heb geen andere toetsen, dus dan kan ik thuis om elf uur weer slapen! Ik ga denk een samenvatting leren (van scholieren natuurlijk) & dan de begrippen & chronologie. |
Citaat:
er is ook een site met examenstof testen. www.werkplaats.wolters.nl |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar examen gedaan, (gezakt) maargoed, toen was het tweede onderwerp, eerste was vietnam. voor dat examen had ik een 6,5 ik had het toen alleen maar beetje doorgelezen, maar voor dit tentamen vond ik dat oude examen, en heb dat goed gelezen en de antwoorden bekeken ook het herkansings examen heb ik doorgelezen, dat hielp me, en ik heb uiteraard dat hele boek nog eens door gelezen, en een samenvatting die ik vorig jaar al gemaakt.. Het verhaal zat dus goed in mijn hoofd:)
de opdrachten uit het boek heb ik trouwens nooit gemaakt.. |
Citaat:
|
Oh help mensen ik heb morgen de toets.. ik zie er ONTZETTEND tegenop, ik heb namelijk alles wel een keer doorgelezen maar ik mis gewoon een duidelijk overzicht... :( Ben erg benieuwd!
|
Ik had een 5.1 voor vktb. Kut onderwerp en geschiedenis is ook nog mijn slechtste vak. Ik hoop dat Indië me meer ligt, al betwijfel ik het.
|
8.3 ik hou van geschiedenis. (y)
|
antwoorden van kind tot burger kan je op www.speedfreax.nl/examen vinden
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |