![]() |
kabelinternet
Ik ga verhuizen, en dus ben ik op zoek naar een internetverbinding die ongeveer tien euro per maand kost en zonder KPN-aansluiting kan. Bij mijn weten kan dat alleen met kabelinternet.
Nou was ik aan het zoeken bij SpeedLinq en daar hadden ze wel iets goeds... Maar ik kan (stom, waarschijnlijk, maar toch) niet vinden of het nou kabelinternet is...? Of ligt dat aan mij? Iemand een idee? Of een betere suggestie want SpeedLinq zegt mij persoonlijk helemaal niks eigenlijk. |
De ADSL leverancier kan je lijn overnemen en dus ook de kosten..
|
Ik ben toevallig ook opzoek naar internet, en als ik zo rondkijk zijn de ervaringen met speedlinq niet echt goed...
|
|
Wij hebben Speedlinq genomen, is ADSL. Je betaalt dus nog 9,95(?) per maand extra voor het gebruik van de lijn van KPN als je geen vaste telefoonaansluiting hebt.
Verder was het aansluiten waardeloos; we hebben voor 50 euro naar de servicelijn gebeld voor het werkte, terwijl het hun schuld was. Maar die kosten krijg je met geen mogelijkheid terug. Nu werkt het internet wel altijd zonder problemen. |
Hmm dus je hebt wél KPN nodig? Dat is niet de bedoeling.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan kan je het beste kabelinternet nemen.
ADSL zonder KPN is er haast niet. Of je zult Oranges moeten nemen. |
Citaat:
Orange ADSL & telefonie klinkt trouwens wel leuk, maar is redelijk boven het budget (29.95 ofzo en dan het tweede jaar 39.95?). Daarvoor krijg je wel Citaat:
Hmm, nou wat ik over Orange lees is het ook allemaal één drama... pfft. En Casema internet had ik om die reden ook al buiten beschouwing gelaten... Ik word er niet goed van :P |
Citaat:
Dat is een heel geklus en je moet hiervoor veel ervaring met de hardware van computers hebben. Bovendien is het bij een laptop zelfs zo lastig dat zelfs de redacteur Remco de Graaf van computerblad Tips&Trucs even de bomen door het bos niet meer zag. Als je dit niet doet heb je max 5 MB per sec en dat kun je ook voor minder dan €20 per maand doen met kabelinternet. Dat €29,95 en het volgende jaar €39,95 dat is een pure loktruc. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Oké, Orange lijkt me een beetje te overdrijven met hun maximaal 20 mbit/s... dat lijkt me dus niet echt een optie.
Wat is nou handiger, om belbudget + een elcheapo abbo te nemen, of iets als Direct ADSL zonder vaste telefoonaansluiting? Want kabelinternet hoeft voor mij niet zo, eigenlijk... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Iets waar onzin in sta en waar we voor betalen hoef ik helemaal niet! |
Ik heb ook Orange Family en het werkt perfect :o . Ik heb, ook al woon ik 10km van de centrale, nog "maar" 12mbit over van de verbinding, maar ik download nog steeds vaak met 1500kb/s of hoger, zonder dat ik een aparte netwerkkaart heb. Orange heeft met Family gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb trouwens in die 5 jaar die ik al klant ben pas één keer voor een half uur internetuitval gehad. Dat kun je niet van veel providers zegen.
|
Citaat:
Teminste, dat zegt Speedtest.nl de onafhankelijke internet-snelheidsmeter. Ik neem aan dat dat klopt. |
Citaat:
Als je overal toch minder betaald :D En de meeste goedkope ADSL boeren nemen je kpn lijn over zodat je er nisk meer voor betaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, "overgenomen" dus. Zij huren hem gewoon voor je en betalen daar even veel voor als jij zou doen.
|
Citaat:
Zoals je zelf al zegt neemt de provider het over Je krijgt dan gewoon 1 prijs die je betaald. Je provider regelt de rest. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Om te zeggen dat je dan nog aan KPN betaald is gewoon een bijdehante opmerking. Meer niet. :rolleyes: |
Ik heb hier thuis casema en loopt als een trein :) telefoon, televisie en internet en nergens problemen mee...
En je kan bepaalde tv zenders via internet kijken (y) |
Citaat:
|
Pak maar Orange Family (y)
|
Ik word er echt niet goed van. Ik heb ooit kabelinternet gehad van UPC en dat beviel me eigenlijk wel, ik download niet asociaal veel en ik heb daarom ook niet echt een enorme snelheid nodig. Ik wil wel online zijn en MOHAA online kunnen spelen... maar met al die cijfertjes van up- en download, daar begrijp ik niks van, en al die mensen die klagen over Casema en Orange en dan weer niet... pfft.
Iemand nog wat sensible advies voor me? :) |
Als het maar geen Speedlinq of Chello is :)
Demon deed het altijd prima bij mij, maar die bieden niets meer aan aan particulieren (N) |
Demon biedt sowieso niets meer aan, aangezien ze zijn overgenomen door XS4ALL (en dat is ook meteen de reden dat ik daar ben opgestapt, ze wilden me een abonnement van 60 euro per maand of iets dergelijks aansmeren). :(
|
Citaat:
Ondanks dat xs4all z'n prijzen verhoogd heeft kregen wij geen prijsverhoging doorberekend. |
Hm, wij wel. Er is geen mogelijkheid om je huidige (Demon) abonnement te behouden, je moet per se overstappen op de XS4ALL Only abonnementen... jammer, maar ja.
|
Wij wouden ook geen kpn meer daarom pakte wij Tiscali.
Tiscali T20+Telefonie ook al gaan we de telefonie niet gebruiken want Internet Telefonie is echt niks waard. Dan moet je een mobieltje pakken dat is teminste goed. |
Ik heb voor ik op kamers ging echt een probleem gehad om 'n internetaansluiting te zoeken voor niet al te veel geld. Ik wilde ook niet iets waarvoor je een telefoonaansluiting nodig hebt, want ik zit in een appartement zonder zo'n aansluiting. Overal waar ik keek had je een KPN-aansluiting nodig, echt irritant.
Het enige waar ik op een gegeven moment op uitkwam, was StudentenADSL. Is 15 euro p/m als het goed is. |
Ja op het Tiscai netwerk dus mensen kies tiscali
|
Ja is Ticali ja. Ben er verder ook erg blij mee. Snel en nooit problemen gehad, ook makkelijk te installeren.
Alleen ze hebben in het begin met betaling echt grof gewerkt; je kreeg een of ander modem gratis maar dan moest je in eerste instantie hem toch betalen en dan zou je het na een tijdje terugkrijgen met een kopie van een bon ofzo. Nou dat is dus nooit meer gebeurd.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15. |