![]() |
Kroepoek
De meeste bekende - in Nederland althans - zijn de kroepoeks, die verpakt in plastic kant en klaar in de handel zijn. Indonesiė kent een grote verscheidenheid van kroepoeks, wel zo n dertig a veertig soorten. Van vrijwel alles wordt kroepoek gemaakt, van karbouwen en varkenshuid, van vis en garnalen en van vruchten en wortelsoorten. In de Indische winkels kan men slechts drie soorten krijgen, d.w.z. ongebakken. De overbekende kroepoek oedang, van meel en garnalen, de emping belindjoe, gemaakt van het geplette vruchtvlees van de belindjoevrucht, en de kroepoek ikan, viskroepoek, afkomstig van Palembang en daarom ook wel kroepoek Palembang geheten. Deze wordt vervaardigd van meel en vis.
http://www.typicaldutchstuff.com/con...poekcasave.jpg Ikzelf ben niet verzot op deze delicatesse maar iedereen heeft een eigen mening, wat vind jij van Kroepoek? |
Ik vind het stinken.
|
Het is lekker. Ik eet vegetarische kroepoek. Kroepoek.
|
Is dit niet meer iets voor Eten & Drinken?
OT: Ik houd wel van kroepoek, van die cassave zooi vooral. |
Citaat:
|
best wel een topic voor onzin eigenlijk ;)
|
Lekker hoor :)
|
Kroepoek is lekker! Ik ken 2 soorten van conimex, hoewle er wel meer zijn. Kroepoek naturel en kroepoek Java ofzo. Naturel vind ik lekkerder. Bij een chinees/kantonees restaurant hier vlakbij hebben ze lekkere 'hete' kroepoek. (Y)
|
Cassave dippen in hete kimbalsaus. Geen vis voor mij.
|
Lekker! Vooral Bali.
Eet iemand dit trouwens ook bij andere gerechten dan bij Chinees? |
Ah lekker kroepoek <3
|
kroepoek (y)
|
A kroepoek a day keeps the doctor away.
|
Emping <33
|
Onweerstaanbaar voor mijn katten! :D
|
Citaat:
|
Ik vind het wel lekker. Het is ook het enige wat conimex lekker kan maken, voor de rest is het een nep merk. En 'echte' kroepoek (dus niet die voorverpakte of die van de chinees) vind ik wel een stuk lekkerder.
Citaat:
|
Ik vind kroepoek lekker maarrr het maakt me zo'n nepvegetariėr. :o
|
Kroepoek is lekker. (y)
In de winkel waar ik werk verkopen ze 10 tot 15 soorten. :) |
kroepoek is een mislukte poging tot chips IEWL :o
|
Citaat:
|
Vind het niet vies, maar eet het eigenlijk zelden.
|
Lekker! Cassave is lekker knapperig. Lekker bij aziatisch eten (y)
|
Als kwart indo mag ik graag een kroepoekje eten.
|
Citaat:
|
Ik vind taart lekker.
|
Lekker! :)
|
Jullie willen ook geen dk-topics op onzin :nono:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |