![]() |
Adventure games
Ik ben nog steeds opzoek naar een waardig opvolger van ToonStruck en Full Throttle. 2 verschillende soorten games, maar beide geniaal.
Mij werd altijd verteld dat Sam and Max vergelijkbaar is. Eigenlijk luisterde ik er nooit naar omdat ik de game te oud vond en dat blijkt in de nieuwe tijd toch vaak teen te vallen. Nu is er dan eindelijk een nieuwe reeks, 6 korte spellen die samen 1 game vormen. Tot nu toe heb ik de eerste 2 delen gespeeld en ik vind het wel leuk, maar toch is het voor mij lang niet het niveau wat ToonStruck had ( terwijl ik van andere hoor dat Sam & Max leuker is ). Ik ga zeker de delen 3 tot en met 6 ook spelen, maar blijf toch ook nog steeds op zoek naar een betere/leukere adventure game. Wie wil me helpen? O ja, ik hoor ook vaak Monkey Island. Het is schandalig, maar ik heb het nog nooit gespeeld. Iets houd me tegen, ik denk omdat ik de hele serie heb gemist en het daardoor waarschijnlijk een stuk minder leuk is. Ik ben trouwens ook al tijden op zoek naar Stupid Invaders, maar ik kan het dus nergens vinden. Waarschijnlijk is die game dus ook niet zo geweldig anders zou ik het wel vaker tegenkomen. :D En ik baal ook dat Full Throttle 2 was stilgezet (N) Zijn er mss aanwijzingen dat deze game er toch gaat komen? :o |
Ah, je bent dus op zoek naar leuke Adventure games.
Ik speel ze ook graag. Heb speel nu veel Full throttle, Day of the Tentacle, Flight of the Amazon Queen en monkey island op mijn pda en windows, dankzij ScummVM. Die meteen ook dikke aanraders zijn. Het is een onwijse zonde dat je monkey island 3 nog niet gespeelt hebt. Ook al heb je de vorige delen nog niet gespeelt, red je hiermee prima. |
Citaat:
en ik zal ook die andere games die je noemde even opzoeken ( reviews en screens enzo )... Wel heel slecht dat ToonStruck niet bij het rijtje games op wiki stond... 1 van de games van vroeger die me echt bijgebleven is omdat het zo geniaal is. |
Monkey Island moet je eigenlijk in volgorde spelen.
Sam & Max (de oude) is de beste adventure die ooit gemaakt is. Day of the Tentacle een goede 2e. Discworld 1 en 2 zijn ook wel erg leuk. Legend of Kyrandia 2: Hand of Fate heb ik me ook goed mee vermaakt, de andere delen nooit gespeeld. En natuurlijk Simon the Sorceror 1 & 2. |
Grim fandango > *
Hoewel die wel 3d is. |
Wakker worden knijt!!! Je mist de beste games uit het genre. Begin met Monkey Island gewoon bij #1 en Sam and Mix hit the road moet je ook gewoon eens proberen. De graphics lopen achter maar het zijn zulke goeie spellen. Verder wat hier boven ook genoemd wordt DOTT maar ook Maniac Mansion is zeeeeer cool en gratis te downloaden (zoek maar Maniac Mansion Deluxe op) het gaat om de puzzel en het avontuur en niet puur om de graphics vind ik. Maniac Mansion is trouwens deel 1 dus begin daar ook mee dan. Monkey Island 3 en 4 vind ik persoonlijk weer niet zo leuk, 1 en 2 heb ik van genoten.
Probeer ook eens Zak McKracken and the alien mindbenders, die is super grappig en erg cool. http://www.amigos-games.com/old/przy...-gfx/2-big.jpg <3 |
Indiana Jones & The Fate of Atlantis <3
|
Citaat:
|
Citaat:
Neem nou ToonStruck, het is onmogelijk om dit spel uit te spelen omdat het spel te snel gaat. Nou zijn er vast wel weer allemaal programma's om procesor snelheid etc naar beneden tebrengen, maar daarheb ik allemaal geen zin in. Ik geef niet heel veel om graphics, maar het kan natuurlijk te ver gaan. Als spellen totaal opgebouwd zijn uit vierkantjes ( zoals dat plaatje ) dan gaatde speelbaarheid ook al snel naar een te laag niveau. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gobliins! Leisure Suit Larry! King's Quest! Space Quest! Monkey Island 2! :cool:
|
Kings Quest ja, die moet je gespeeld hebben (y) :D
En Leisure suit larry met die stomme vragen in het begin zodat je moest bewijzen dat je inderdaad meerderjarig was:P |
Citaat:
en Leisure suit Larry ook Beide vond ik ze wel leuk maar niet boeiend genoeg om uit te spelen. En op dit moment zijn die games zo achterhaald dat ik het iig niet meer leuk zou vinden om te spelen. HEt topic gaat nu wel ergens heen waar ik eigenlijk niet heen wou met dit topic. Lijsten van oude goede games, die waarschijnlijk allemaal geweldig zijn maar tegenwoordig toch achterhaald ( ook al werden er vroeger veel betere adventures gemaakt dan nu ). Als er nou enkele games dermate geniaal zijn dat ik ze toch gespeeld moet hebben, dan hoor ik het graag alsnog, ik kan altijd nog even gaan kijken, maar dus alleen de echte geniale games die nu ook nog echt leuk zijn. Maar ik wil dus vooral nieuwere games horen die dezelfde genialiteit hebben als games van vroeger. |
De laatste game waarbij ik dat gevoel heb gehad dat ik ook had in Indy: Fate of Atlantis, Monkey Island, Day of the Tentacle, etc. Was in Starwars: Knights of the Old Republic 1. Hoewel het geen pure adventure is. Hou je niet van starwars, don't bother.
Verder kan ik eigenlijk (helaas :( ) geen adventure game bedenken die ook maar in de buurt kan komen van die oude generatie adventures. |
Citaat:
|
ik heb maniac mansion nog voor de nes hiero liggen. meesterlijk spel.
|
Citaat:
Veel van de spellen die hier genoemd zijn, zijn écht nog gaaf om te spelen hoor. Gobliins 1 en 2 bijvoorbeeld heb ik een jaar of 3 geleden pas gespeeld bijvoorbeeld, terwijl ze toen al 10 jaar oud waren ofzo. Nog een aanrader, niet zo bekend: Inca 1 en 2. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wacht op 3 :p |
Al een behoorlijk oude game: Little Big Adventure (Zowel deel 1 als 2).
Voor mij veruit de beste adventure games ooit gemaakt. |
Police quest was ook vet :d wel heel erg oud.
verder al genoemd maar wel gaaf: Space quest Monkey Island Day of the Tentacle (zekere aanrader) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20. |