![]() |
misselijkheid --> huismiddels ertegen??
Ik heb t forum doorzocht hierop, maar nie kunnen vinden.
Ik ben gisteravond ziek geworden en heb toen best veel overgegeven. Dat overgeven is nu weg, maar ik ben nog steeds misselijk. Ik had een keer gehoord of gelezen, weet ik niet meer, dat je cola kan drinken als je misselijk bent. Zou dit echt helpen?? Alvast bedankt. Marla |
Cola is puur gif, alleen nuttig om roestige bouten los te krijgen.
Frisse lucht, mineraalwater en licht verteerbaar voedsel heb je meer aan. |
Citaat:
Maar of het echt gezond is :rolleyes: ... |
Bij mij helpt het wel een beetje om m'n tanden te poetsen of kauwgom te eten. Dan krijg je iig een fris gevoel/smaak en dat helpt bij mij wel wat tegen de misselijkheid.
|
Als ik echt misselijk ben kots ik al bij de gedachte aan cola :o.
Ik eet altijd een fris appeltje of ik drink roosvicee (maar dat komt er altijd weer uit, is mijn ervaring). |
Cola ja, met niet teveel prik. En appelsap. Of het officieel erkende huismiddeltjes zijn weet ik niet, maar het is het enige dat ik lekker vind om te drinken als ik misselijk ben. (en appelsap is ook niet erg vies om uit te braken :p)
|
Mijn oppas heeft vroeger eens cola staan koken toen ik misselijk was, want dat scheen te helpen. Koken, dan af laten koelen, dan drinken. Ik heb erna niet meer over moeten geven, maar ik was wel gewoon nog misselijk.
Bij mij helpen droge crackertjes met wat water meestal goed, dan heb je iets in je maag wat zeer licht is, dat neutraliseerd die misselijkheid wat. Maar dan kan ik nog niet vrolijk rondspringen, 'k moet dan wel rustig aan doen :) |
thee en boullion. tis bijna alleen maar water, maar vult toch wat meer. En crackertjes idd
|
Citaat:
|
Beweren dat cola gezond is, gaat ook wat ver natuurlijk :P
't Is gewoon frisdrank, light of niet, gezond is het niet, puur vergif ook niet. Tegen misselijkheid schijnt het inderdaad te helpen (net zoals bitterlemon zonder prik), en ook tegen diarree. |
Citaat:
|
Het helpt tegen misselijkheid, maar er moet veel spuit op staan, de spuit zorgt er mede voor dat de misselijkheid wegtrekt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |