Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Wie is bang voor Virginia Woolf? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1536901)

Yab-Yum 31-01-2007 08:11

Wie is bang voor Virginia Woolf?

Olga Zuiderhoek, Porgy Franssen e.a.

Who’s Afraid of Virginia Woolf van de Amerikaanse toneelschrijver Edward Albee is misschien wel de beklemmendste huwelijksthriller ooit. George (46) en Martha (52) hebben het idealistische en net getrouwde stel Nick en Honey uitgenodigd om nog een laatste borrel te drinken na het faculteitsfeestje van Martha’s vader. Het resultaat: een lange avond stevig drinken, die uitmondt in een nachtmerrie van verraad en onthullingen. Met kopstukken als Porgy Franssen en Olga Zuiderhoek kan het niet anders dan een onvergetelijke toneelavond worden. De bizarre humor en herkenbare frustraties in de scherpe dialogen van Albee zijn beiden op het lijf geschreven. En in de regie van Gerardjan Rijnders wordt het gegarandeerd anders dan anders. Komen dus!

productie: Hummelinck Stuurman, foto: Piek

Is dat wat? Mijn criteria zijn voornamelijk of het niet zo 'modern' is dat het niet meer te volgen is en je achteraf denkt: waar ging het nou over + het lijkt wel alsof ze expres maar van het ene naar het andere onbegrijpelijke stukje springen?
En of men niet zo overdreven acteert zoals men nogal eens wil doen met theater, zodat je de hele tijd het gevoel hebt 'dit is toneel/theater en ze willen het je wel erg graag doen geloven.'

Aldus.

MadameMinke 31-01-2007 11:41

Ik ben op dit moment het stuk (eindelijk) aan het lezen en ik geloof dat 'het beste stuk ooit' (zoals veel van m'n schoolgenoten het noemen) geen understatement is.
Geweldige tekst, heerlijk pijnlijke situaties en fantastische rollen.
Olga Zuiderhoek en Porgy Franssen vind ik bijzonder goed, en naar de regie van Gerardjan Rijnders ben ik erg benieuwd.
Heb dus ook al een kaartje voor 24 maart in Chassé Breda.

Uice 31-01-2007 13:55

Citaat:

MadameMinke schreef op 31-01-2007 @ 12:41 :
Ik ben op dit moment het stuk (eindelijk) aan het lezen en ik geloof dat 'het beste stuk ooit' (zoals veel van m'n schoolgenoten het noemen) geen understatement is.
Is het ook niet. :confused:

MadameMinke 01-02-2007 14:07

Citaat:

Juice schreef op 31-01-2007 @ 14:55 :
Is het ook niet. :confused:
Uhh, ja, ik zie mijn fout. :o
Ik bedoel dus dat ze zowaar wel eens gelijk kunnen hebben.

Changshan 04-02-2007 16:28

Het is onder de regie van ongeveer de briljantste leerling van onze school een erg goed stuk geworden. Ik ken alleen geen professionele versies.

stado 05-02-2007 17:25

dit stuk is echt cool ik heb de film gezien, en op school hebben we een scene gespeelt uit het begin over dat gedoen met dat zoontje

Yab-Yum 06-02-2007 07:38

Citaat:

Changshan schreef op 04-02-2007 @ 17:28 :
Het is onder de regie van ongeveer de briljantste leerling van onze school een erg goed stuk geworden. Ik ken alleen geen professionele versies.
Uh...dit gaat over een professionele versie? :confused:

MadameMinke 06-02-2007 10:02

Citaat:

stado schreef op 05-02-2007 @ 18:25 :
dit stuk is echt cool ik heb de film gezien, en op school hebben we een scene gespeelt uit het begin over dat gedoen met dat zoontje
Spoiler

stado 07-02-2007 17:35

haha ik zeg verder niks

Changshan 10-02-2007 17:00

Citaat:

Yab-Yum schreef op 06-02-2007 @ 08:38 :
Uh...dit gaat over een professionele versie? :confused:
En dan kan ik niet meer zeggen dat ik het onder de regie van een ander een goed stuk vond? :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.