![]() |
Vriend gelooft me niet
He mensen ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Zal bij het begin beginnen, toen ik mijn huidige vriend leerde kennen was het liefde op het eerste gezicht, dat gevoel wat ik kreeg op het moment dat ik hem voor het eerst zag kende ik niet, ik ontplofde bijna. Er was alleen 1 probleem, ik had al 3.5 jaar een vriend waar het al maanden heel slecht mee ging. Dit heb ik dus 4 weken verzwegen voor mijn huidige vriend, totdat hij er zelf achter kwam door mijn ex. Ik heb hier zoveel spijt van, ik had het hem niet verteld want ik was zoooo bang hem kwijt te raken als ik vertelde dat ik al een vriend had, maar ja het is toch uitgekomen, zoals altijd alles... Gelukkig heeft mijn huidige vriend mij een 2e kans gegeven ( ja ik heb het voor hem uitgemaakt, door hem durfde ik de stap te nemen, mede omdat ik bang was voor mijn ex, hij heeft me al paar keer geslagen). Nu het eigelijke probleem dus, ik heb de laatste 2 maanden bijna elke dag ruzie met mijn vriend, hij vertrouwd me gewoon met helemaal NIKS, nu snap ik wel dat het moelijk is omdat ik natuurlijk in het begin ook niet eerlijk ben geweest maar ik bedoel hij heeft me zelf een 2e kans gegeven... Hij gelooft werkelijk NIKS wat ik zeg, en maakt elke keer ruzie en begint er elke keer over, ik hou zo verschrikkelijk veel van hem, wil met hem echt me leven delen, met hem samenwonen alles, maar elke keer als ik dat zeg zegt hij, ja uhu het zal wel. Waarom doet hij zo tegen me... Ik trek het echt niet meer, huil bijna elke dag, hij scheld me uit voor vanalles en nog wat. Ik wil hem echt niet kwijt ECHT niet, maar dit kan toch niet langer :( Wat moet ik doen help me alsjeblieft. |
Het uitmaken want een vriend die je niet vertrouwd, alleen maar ruzie met je maakt en je uitscheldt is helemaal geen leuke vriend.
|
Citaat:
|
praat er eens over, altijd ruzie is ook echt niet goed (n) :(
|
Jij verdient het helemaal niet om slecht behandeld te worden! Dat verdient niemand.
Nou goed, dan heb je in het begin nogal stom gedaan. Niet slim, en je zal het als het goed is niet zo meer doen. Het is voorstelbaar als je bang was om geslagen te worden door je vriend. Maar hij had het geaccepteerd en dan moet hij daar niet ruzie over blijven maken als er niks meer over te zeggen is. Ik zou zeggen dat je met een mogelijke nieuwe vriend een nieuwe start kan maken zonder fouten, maar jij denkt nu natuurlijk niet aan een nieuwe vriend. Waarschijnlijk is het zelfs beter om geen vriend te hebben. Werk eerst maar eens aan je zelfvertrouwen. Je vorige vriend sloeg je, deze vriend is ook helemaal niet lief zoals een vriend zou moeten zijn. Ik kan me voorstellen dat je zelfvertrouwen (wat betreft relaties) daardoor nogal de grond in geboord is. Misschien besef je dat niet en denk je dat dat normaal is, maar een relatie hoort leuk te zijn, vrolijk, lief, dat je plezier hebt van elkaar en dat je wat aan ELKAAR hebt, allebei. Je bent er niet om iemand anders een plezier te doen en ondertussen uitgescholden te worden. Hoe lang zijn jullie samen? Waarom hou je van hem? |
Citaat:
|
Ik heb ook een tijd heel veel ruzie met m'n vriend gemaakt, omdat hij eerder tegen me gelogen had, het uitgemaakt had, en en en.. Toen was ik zo in de war, zo onzeker. Op de een of andere manier maakte ik daardoor overal ruzie om, alles wat ik niet helemaal leuk vond werd een gigantisch probleem. ALLES werd een gigantisch probleem, het kon gewoon maar niet goed genoeg zijn. Ik vond toen echt dat hij beter zijn best moest doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Maar wat meer kan hij nou eigenlijk doen dan gewoon eerlijk tegen me zijn?
Ik was me wel bewust van wat er gebeurde, dat ik nu zelf fout bezig was, en probeerde het zelf dus ook te veranderen. Jouw vriend moet gewoon zelf de beslissing maken, als hij bij je wilt zijn moet het gewoon klaar zijn met de ruzie, hij moet zich erover heen zetten, hoe moeilijk het ook is, anders brengt hij zelf met zijn gedrag de relatie ten gronde. Kan hij dat niet, dan kan de relatie op een gegeven moment gewoon niet meer, het doet voor jullie allebei veel te veel pijn en verdriet. Bij mij was dat ook het geval, alleen maar verdriet elke keer. Maar het hielp bij mij wel dat ik in zag dat ik mezelf ook maar eens aan moest passen wilde ik dit laten werken. Gewoon niet meer boos worden, nergens voor nodig. Praat met hem, geef hem de keuze. Of erover heen zetten, en jij doet alles wat je kan om er maar voor hem te zijn, of het is over..? Ook jij gaat er aan kapot. |
Mijn vriend heeft ook tegen me gelogen in het begin van de relatie, en het duurt nu eenmaal best lang voordat je iemand dan weer vertrouwt. Ik heb er nu (bijna anderhalf jaar later) soms nog last van.
Maar wat ik vreemd vind, is dat het bij jouw vriend nu ineens komt. Ik had het vooral in het begin nadat het was gebeurt, en het werd steeds minder doordat ik langzaam weer vertrouwen kreeg. Jouw vriend heeft er een half jaar niks of bijna niks over gezegd, en begint nu ineens elke dag ruzie er over te maken? Ik zou eens vragen hoe dat komt.. |
Citaat:
Misschien zit je voor zijn gevoel te dicht/te veel bij andere jongens, dus ziet hij misschien een situatie waar jullie eerst in zaten. Dus dat jij eigk geen interesse meer in hem hebt en een andere jongen leuker vind. Dit zou ik zelf goed kunnen begrijpen vanuit zijn kant. Dus, niet de geslagene gaan spelen. Vraag aan je vriend hoe het met zijn gevoel zit. En werk aan het feit dat jullie issues hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat heb je aan een vriend die alleen maar ruzie met je maakt en met alle kleine dingetjes naar tegen je doet :confused: Al was 'ie misschien een leuke jongen, jullie hebben pas een half jaar iets en hij doet al iedere dag tegen je alsof je een stuk vuil bent. Of dat moet veranderen, of je moet bij hem weg gaan.
|
Dat kan gewoon een fase zijn.. Of het begin van het eind.. Hoeft helemaal niet zozeer iets met het voorval te maken te hebben. Wie weet zit de relatie hem nu even niet zo lekker meer, maar daar moet je het dan met hem over hebben. Vraag wat hij wilt.
Zijn reactie op als jij zegt dat je jouw leven met hem wilt delen klinkt namelijk al niet bepaald goed. Misschien heeft hij gewoon geen vertrouwen meer in de relatie met jou.. Maar dat is allemaal maar een misschien, ik heb natuurlijk geen flauw idee. Hij kan het je het beste vertellen, dus.. praat met hem.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maak je daar niet druk over, je moet toch naar elkaar groeien om samenwonen überhaupt goed te laten gaan. Wat heb je eraan als je te vroeg gaat samenwonen en dan 1 maand later elkaar t kot uitvecht? |
Citaat:
|
Ik denk dat hij de laatste tijd zo tegen je doet omdat hij jullie relatie niet meer ziet zitten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer het een tijd rustig aan te doen met elkaar zien. Als hij samenwonen nog niet wilt, heb je pech. Werk eerst maar aan een goede stabiele rustige relatie voordat je samen gaat wonen. Hij heeft gewoon zijn tijd nodig en ik kan dat niet zeggen hoelang het duurt. Het klinkt alsof je niet zonder een persoon rondom je kan, heb je verlatings- of alleen-zijn-angst? |
Citaat:
Naar elkaar groeien doe je soms juist door wat afstand te nemen. Ik zou zeggen; neem wat afstand zodat hij en ook jij rustig na kunnen denken. En ja, vooral de eerste dagen zal de twijfel toeslaan, maar bijt daar even doorheen. Begin dan weer rustig op te bouwen; dus niet meteen weer elke dag bij elkaar. Juist doordat je nu opnieuw (op een nuchtere manier, zonder vlinders) aan elkaar moet leren wennen. |
Citaat:
Ik raad je aan om met hem te praten, hem te vertellen wat jou dwarszit. |
Citaat:
|
Citaat:
Meer kan je niet doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij trekt wel de verkeerde types aan dan of niet?
De eerste slaat je en de tweede scheld je verrot...In mijn oren klinken ze een beetje egoistisch. Dat soort types kunnen tijdelijk vermaak geven maar op lange termijn wil je ze echt niet in je buurt hebben...trust me. Anyyhoo...succes. Als ik jou was zou ik hard bij hem wegrennen. (Je hebt t voor HEM uitgemaakt for god's sake...hij mag wel iets dankbaarder zijn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Slotje op verzoek.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |