![]() |
en français
ivm de schoolprestaties probeer ik er wat frans doorheen te pompen. iemand tips voor verstaanbare en inspirerende franstalige muziek? :)
|
Hmm Moi Lolita? Patrick Bruel? kan verder niet echt iets verzinnen...
|
Jaques Brel ^^
|
jacques brel
enkele nummers van zita swoon's laatste: a song about a girls |
Indochine
Collection d'Arnell-Andréa Les Joyaux de la Princesse Opera Multi Steel Clair Obscur Moderne Asylum Party Brigade Internationale Charles de Goal Complot Bronswick etc etc. |
Sylvie Vartan - Mon Pere
|
Manau - La tribu de Dana
|
babylon circus - franse ska
zoek anders canadese artiesten... die doen het vaak tweetalig [edit]dat klinkt echt fout :p |
:( :( :(
|
vive la fête.
|
Kyo - Le chemin (was bij ons een standaard frans nummer)
Placebo - Protége-moi Nadia - Et c'est parti & Parle-moi Pff verder Celine Dion? En dat oh zo bekende volkslied met die kinderen die 'WoeWoe' zingen in het refrein.. En iets van Non, Non, il a changé, tout tout a continué? |
Nofx met champs elysées :D
hoe kon ik die nu vergeten? en chango family... meer franse ska |
Saïan Supa Crew
Laat je niet misleiden door de naam :) |
download Koop het album Des Visages Des Figures van Noir Désir. Heel mooi :) (En frans.)
|
Tombeeeeeeer la tombeeeeeeer, tombeeeeeeer la chemise :cool:
oftewel Zebda- Tomber la Chemise |
leuke topic. helaas ben ik al mijn tapes van school (ooit, in een ver verleden) kwijt geraakt.
- martha wainwright is erg leuk (naast engelstalig ook franse nummers, ze is canadees) - maxime le forestier (70s hippie, heel erg verstaanbaar, goed om het te leren) - charlotte gainsbourg 5.5.5. heet dat album geloof ik (ben niet echt fan) - renaud (wikipedia er even op) - france gall allemaal erg goed om je frans mee op te krikken (of mij inhuren voor bijles hehe) -suzanne |
Citaat:
|
|
Sash - Encore une fois.
Zeer gevarieerde en verheffende tekst. (y) |
hyperclean (Y) hun teksten zijn alleen eh apart. Maarja who cares het klinkt frans.
|
Reeds aangekaart door Broeder:
Indochine - L'avonturier http://www.youtube.com/watch?v=ND-sQGflb2s hier via synthforum nog een hoop http://www.synthforum.nl/forums/prin...239&perpage=33 |
Vanessa Paradis - La tourbillon de la vie
|
Citaat:
Sinik - Album: Sang Froid Shurik'n (& Fa Larage) - Album: Où Je Vis (en Album: La Garde) Booba - Album: Panthéon en Album: Ouest Side MC Solaar Fonky Family IAM Rohff Kool Shen Mafia K'1 Fry Genoeg op Hip-Hop gebied te vinden in Frankrijk, het niveau ligt een stuk hoger dan in Nederland. Inspirerend kan deze muziek wel zijn denk ik, maar verstaanbaar - in de zin van dat je begrijpt waar ze het over hebben - is een ander verhaal. Gewoon proberen eerste enkele woorden te verstaan/begrijpen, daarna de zin en vervolgens als het lukt het hele verhaal. Leg de lat niet te hoog voor jezelf, sommige teksten kunnen best complex zijn! :) |
in de docu forever zit een stukje over een franse zangeres, ik ben alleen haar naam vergeten. weet iemand die toevallig? was echt prachtige muziek.
|
serge gainsbourg(y)
france gall francoise hardy (y) |
Citaat:
Camille. Francoise Hardy. George Brassens. Serge Gainsbourg. allemaal bijzonder tof. |
En als je op zoek bent naar wat oudere dingen:
Charles Aznavour Guy Béart Edith Piaf Tino Rossi Charles Trenet |
|
Al het bovenstaande + Matthieu Chédid (ofte: M.), heel populair over de taalgrens (check Qui De Nous Deux ofzo).
|
Citaat:
Zelfs als het ze niet is, mag die ook aan de lijst toegevoegd worden... |
Uit Quebec:
Les cowboys fringants (folk-rock_ Jean Leloup (rock) Samuel Sixto (singer-songwriter) |
Émilie Simon.
|
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
|
Citaat:
|
Kom op mensen, Edith Piaf.
|
wow, dank. suggesties blijven welkom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Vive la fete hoezee
|
Oh en Coralie clement!
|
Iedereen vergeet altijd Claude François als het over Franse chanson gaat. Snap ik niet echt (c:
Van vive la fête kan ik wel twintig redenen bedenken waarom dat die ook hier weer vaak genoemd worden, maar net de taal waarin ze zingt is erg bijkomstig. Haar leuke poep en tetten dan maar? En La tribu de Dana???? Ik ben niet helemaal een nitwit in het Frans, maar dit nummer gaat me toch een beetje te snel. Coralie Clèment vind ik trouwens ook best wel geweldig. En Julie Doiron. En Serge Gainsbourg. En Carla Bruni. Als het je vooral te doen is om op een aangename manier wat Frans te leren, mag je zeker de franse cinema niet vergeten. |
lizzie mercier descloux
misschien ook wel het antwoord op de vraag van escapism maar ik denk het niet |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |