![]() |
Uni Economische Opleiding
Vraagje:
Welke universiteiten staan erg hoog aangeschreven op gebied van de economische opleiding(dan vooral bedrijfseconomie)? 2de vraag: Ik las net in een brochure dat als je wilt overstappen van hbo naar Erasmus Universiteit, voor een opleiding economie, dat je dan een wiskunde toets moet afleggen. Is dat zo? En mensen ervaringen mee? Zelf stond ik op havo een 8.5 voor wiskunde, maar ik heb dus niet wiskunde op vwo niveau gehad. |
Wat voor wiskunde heb je gehad op de HAVO?
|
A1 en a2
|
Ik raad je aan om wat boeken aan te schaffen die de vwo wiskunde stof behandelen want er zit veel verschil tussen de stof die daarin wordt behandeld en de stof bij wiskunde a1,2 op havo niveau.
Bijvoorbeeld heb jij, volgens mij, geen differentiëren gehad. Je zou ook een cursus kunnen volgen, de UvA en de UU geven deze onder andere. |
De Elsevier, mijn decaan, een paar boekjes, mijn nicht die er studeert, 1 topic hier op scholieren gemaakt door mij én de directeur van een groot bedrijf die ik toevallig ken raden de Eurasmus aan als je Bedrijfskunde wil doen.
Wat ik dan ook ga doen, daar. |
Citaat:
|
Maastricht is goed voor bedrijfseconomie. Maar de EUR is zeker niet slecht. Voor bedrijfskunde moet je wel bij de EUR zijn.
Ja. Zelf geen ervaring maar het is wel zo. links: http://www.eur.nl/scholieren/opleidi...ing_aanmelding http://www.eur.nl/ea/colloquium_doctum/kennisniveau Je moet dan kijken naar wiskunde niveau 2. Is wel te doen. (y) VWO wiskunde a is niet genoeg heb ik zelf ervaren. |
Citaat:
|
Komt waarschijnlijk omdat de afkorting EUR is:)
|
Zijn er hier eigenlijk mensen die de overstap hebben gemaakt na behalve van hbo-propedeuse naar universiteit.
Hoe was jouw ervaring( liefs iemand met economische opleiding)??????? Ik heb nu voor aantal universiteiten wat brochures aangevraagd en ga is wat meer info verzamelen. Tilburg of Nijmege hebben mijn voorkeur tot nu toe. Iemand ervaring met die universiteite? Bvd |
Ik heb die overstap gemaakt, van de laboratoriumopleiding naar Gezondheidswetenschappen. En ik heb hier ergens daar pas nog wat over geschreven. Gebruk de zoekfunctie maar. Mocht je nog dringende vragen hebben, dan kun je die hier stellen.
|
Bedankt!
|
Citaat:
Welk niveau is nodig voor opleiding BE, 2? |
Lezen wat ik type. :p
|
Citaat:
Als je nog meer vragen hebt dan moet je maar mailen owja en ze hebben dit jaar de opleiding geďntensiveerd, dus je hebt aardig wat uren college en je moet aardig wat opdrachten maken voor een cijfer. |
mmm ik ben meer iemand die van zelfstudie-uren houdt en niet middelbare school lessen volgen.
Daarom haat ik die hbo en vooral die domme projectjes, waar sommige zo gvd lui zijn, |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook HBO gedaan en ik stoorde me ook altijd enorm aan projecten en het slechte presteren van groepsgenoten. Nu studeer ik in Maastricht en we hebben heel weinig groepsuren, als in dat we samen iets moeten produceren. Bij het PGO, waar jij heb over hebt, ben je niet afhankelijk van je groepsgenoten. Iedereen bestudeert de stof en daar ga je over praten. Indien bepaalde belangrijke zaken niet aan bod komen, is het aan de begeleider om dit toe te voegen. Op die manier ligt het aan jezelf of alle literatuur bestudeerd hebt en aan de tutor, of hij aanvullingen geeft. |
Mm gelukkig.
Ik heb zo hekel aan hbo. Met alle respect voor mensen die ook op hbo zitten, maar wij mochten niet eens zelf groepjes maken en zit nu in zo flut groepje. En het ergste is, de komende 30 studiepunten zijn voor 40% afhankelijk van je groepje. Ook echt zo hekel aan die college-uren en zelf nog huiswerk:S . Pffff Iemand nog meer ervaring met universiteit van tilburg? of nijmege? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Groningen zou ik niet doen, iig niet de opleiding Economics. Docenten kunnen niet goed Engels, de organisatie is uitermate slecht en de tentamens zijn vaak onduidelijk (iig: té weinig tijd, fouten in het tentamen e.d.)
|
Tilburg schijnt ook goed te zijn.
|
De Erasmus Universiteit (Rotterdam) staat goed aangeschreven qua economische opleiding. Hier studeer ik zelf ook, dus mocht je nog vragen hebben pm me dan even oid :)
Als je je eerste jaar op het hbo gehaald hebt en staatsexamen vwo wiskunde haalt wordt je iig gewoon toegelaten. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |