![]() |
Traanoogjes bij kat
Mijn kat had een tijdje last van traanoogjes. Iemand zei me toen dat ik dat vocht weg moest halen met uitgekookt water en dat heb ik toen gedaan, maar het hielp niet. Haar ogen werden dik en ze kon ze niet meer helemaal open doen, dus ben ik naar de dierenarts gegaan. Die heeft haar toen 5x daags een antibiotica-creme voorgeschreven die ik haar gegeven heb. Maar het was een hel! Ze werd bang van me en iedere keer dat ik haar die creme moest geven werd ze onhandeldbaarder.
Het is nu 5 dagen na de afloop van de kuur en ze ziet er al stukken beter uit. Haar ogen zijn niet dik meer en ze kan ze helemaal open doen. Haar vacht is nu ook weer mooi en glazend (een beetje vettig zelfs) en niet meer compleet in de war zoals toen ze aan die kuur was. Maar nu het volgende: haar ogen tranen nog steeds! Weet iemand of dit normaal is? Hoe lang het duurt voordat het tranen ophoudt nadat je gestopt bent met de kuur? De dierenarts heeft me dit niet verteld namelijk. |
Klinkt als niesziekte, tenminste zo zag het er bij mijn katten ook uit en die hadden dat of is het puur alleen tranen?
Het duurde, ook na de kuur, iig lang voordat het helemaal over was bij die van mij, dus als ze verder gezond oogt... |
Ja de dierenarts zei dat het gevolgd kon worden door niesziekte, maar ze niest helemaal niet ofzo. Het zijn idd alleen maar traanoogjes.
Ik vraag me dus af of ik nog eens terug moet naar de dierenarts. Als het niet nodig is doe ik het liever niet, want het kost een kapitaal :s |
Citaat:
|
Mace :D
|
Citaat:
ik heb het gedaan mijn dierenarts zei ( voor 40 euro) dat het bij mijn kat niet ernstig was, dat het traande omdat er verkeerde dingen in de tuin achter ons zijn .. die de kat in zijn oog kreeg en dat hij daarom traande hij was verder niet ziek je moet heeeeel voorzichtig met een papiertje dat traanvocht weg kunnen halen.. als het te vaak terug komt moet je toch maar naar de dierenarts misschien maar die zijn iid goddelijkduur |
Citaat:
|
Als ik twijfel ga ik naar de dierenarts...of ik bel iig even... Soms sta ik er wel eens voor iets wat vrij eenvoudig is en zonder dierenarts ook wel over was gegaan, maar dat is dan jammer, voor hetzelfde geld is het wel iets ernstigs of gaat het over in iets ernstigs...en mijn katten zijn me toch iets te veel waard om dat risico te lopen. :o
|
Ik had de dierenarts inderdaad nog even gebeld, wat jullie me aanraadden, en die zei dat ik terug moest komen wanneer het langer dan een week aanhield.
En het is uiteindelijk gewoon over gegaan :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |