![]() |
scheikunde
Hallo mensen,,
ik moet een verslag maken van een practicum dat wij gehad hebben. Ik moet hierbij een vraag beantwoorden, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat moet doen enzo. Ik zal de informatie geven die ik heb: Het is een eenvoudig proefje mogelijk om de oppervlaktespanning van vloestoffen, mengsels van vloeistoffen en oplossingen te meten. We krijgen op deze manier geen absolute oppervlaktespanning maar een relatieve oppervlaktespanning, ten opzichte van bijvoorbeeld water. Je moet het aantal druppels tellen van de vloeistoffen die je hebt en dan kijken hoeveel druppels je nodig hebt om 1,0 mL te krijgen. nou had ik deze waarnemingen: gedestilleerd water 24 druppels spiritus 54 druppels oplossing vloeibare zeep 26 druppels en dan staat er: zet je waarnemingen in een tabel en verklaar de verschillen in oppervlakte spanning op moleculair niveau. Gebruik daarbij onder andere structuurformules van de vloeistoffen en opgeloste stoffen die je gebruikt hebt. nou weet ik dus niet echt precies hoe ik dat moet doen. kan iemand me daar toevallig bij helpen? alvast bedankt ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |