Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Computer start uit zichzelf (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1538114)

marccc 02-02-2007 16:15

Computer start uit zichzelf

Het is al meerdere keren voorgekomen dat mijn computer zich opnieuw opstart nadat ik hem nota bene twee uur van te voren zelf heb afgesloten. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Ik dacht zelf aan hackers ofzo, maar dat lijkt me sterk. Gezien de aanknop van de computer toch niet van verre bestuurd kan worden.

Het is trouwens een recente HP, een jaartje oud en voor de rest vertoont hij geen afwijkingen ofzo.

Alvast bedankt voor de reactie

Marc

durex 02-02-2007 16:17

wake up on lan uitzetten in de bios als het dan nog gebeurd dan kan je ergens in je instellingen van je netwerkkaart in windows nog iets uitzetten dan is het waarschijnlijk opgelost

marccc 02-02-2007 16:35

Citaat:

durex schreef op 02-02-2007 @ 17:17 :
wake up on lan uitzetten in de bios als het dan nog gebeurd dan kan je ergens in je instellingen van je netwerkkaart in windows nog iets uitzetten dan is het waarschijnlijk opgelost
Euhhh waar bevindt de bios zich dan??? Want mijn computerkennis is niet optimaal en bevat hiaten. :o Ik heb al eens gekeken bij het configuratiescherm, maar aldaar was niets te vinden

]{ing 02-02-2007 16:44

In apparaatbeheer (zie systeem in config scherm) kan je de eigenschappen van je netwerk adapter aanpassen, WOL (wake on lan) uitzetten.

In het bios (meestal F5 of F2 tijdens boot induwen) kan dit ook aangepast worden, maar als je nog niet weet was het bios is lijkt me dit niet al te verstandig.

Voor hetzelfde geld ligt het niet aan WOL maar ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.

freyk 02-02-2007 20:28

Citaat:

]{ing schreef op 02-02-2007 @ 17:44 :
In apparaatbeheer (zie systeem in config scherm) kan je de eigenschappen van je netwerk adapter aanpassen, WOL (wake on lan) uitzetten.
ff een kleine handleiding (windows xp):
  • Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> tabblad hardware -> apparaatbeheer.
  • Selecteer bij je apparaatbeheer -> netwerkadapters
  • rechtermuisknop op een van je netwerkkaarten -> eigenschappen -> tabblad geadvanceerd -> wakeup capabilities -> none

Citaat:

In het bios (meestal F5 of F2 tijdens boot induwen) kan dit ook aangepast worden, maar als je nog niet weet was het bios is lijkt me dit niet al te verstandig.
Je kan beter nooit een leek de weg wijzen naar zijn bios.

Citaat:

ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.
Ik alleen bij WOL.

hermanf 03-02-2007 09:23

Citaat:

Voor hetzelfde geld ligt het niet aan WOL maar ik heb verder nog nooit iets dergelijks meegemaakt/tegengekomen.

Ik heb dit ook met andere wake functies ervaren, al ligt dit in het verlengde hiervan. Wake on ring etc. Ik heb een keer bij iemand gehad dat steeds als de telefoon ging (via het modem) de computer aan ging. Mijn ervaring is dat vooral Gigabyte moederborden hier gevoelig voor zijn. De remedie is dus idd alle wake functies uit zetten in het bios.

Luki 03-02-2007 14:35

Dit probleem had ik eerst ook. Ik zette 'm uit. En standaard ging die weer aan. Eerst na 2 uur, toen na steeds kortere tijd. Op een gegeven moment ging die niet meer uit tot ik de stroom eraf zette.

Toen op een gegeven moment was ie dood. R.I.P

Maar nieuwe voeding heeft dit probleem verholpen bij mij..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.