![]() |
Nieuwe eet/drink "uitvindingen"
Het lijkt me leuk om een topic te hebben waar iedereen nieuwe "uitvindingen" op het gebied van eten&drinken deelt.
Heb je een geweldige cocktail gemaakt? Of een superhandig keukenapparaat gekocht? Of iets anders? Vertel!! Mijn uitvinding van de week is: West-friese kruidenkaas, van de versafdeling op de AH Het is een jonge kaas met kruiden erin, echt superlekker, zacht van smaak (y) Ook lekker in blokjes! Nu jullie! |
Had vandaag een mosselkroket op, had er nog nooit van gehoord.
Was geen succes :o |
de diepvries kippensoep van euhm knorr?, smaakt als een echt getrokken kippensoep en niet simpele bouillon of poederzakjes
|
Ik heb vandaag voor het eerst in mn leven een nasibal gegeten, en t was verdomde lekker :p
|
over nieuwe dingen gesproken. die grote stroopwafels van kanjers, daar heb je nu ook een stroopwafelreep van. erg lekker, grappig eens wat anders
|
spa rood met limoen... superlekker en fris
|
Optimel drinkyoghurt met limoen! Noodgedwongen gekocht omdat de framboos uitverkocht was (ik ben een gewoontedier) en het smaakt echt super.
|
Citaat:
Ontopic: Vorige week een stamppot gemaakt van aardappels, Chinese kool en nasikruiden. Echt geweldig!! Geeft de oerhollandse stamppot een geheel nieuwe dimensie. :) Stamppot met aardappelen en broccoli, met een tomatensaus met stukken wortel erin, en dat bestrooid met pijnboompitten en parmezaanse kaas is trouwens ook geweldig. Dat ga ik zometeen eten. (y) |
Krokovlokken van venz. Oftewel gemengde zwart-groene vlokken. Smaken t zelfde maar zijn wel erg gaaf! ;)
(sorry, flauw ;)) |
vanalles en nog wat met ketchup
|
Voor bananeneters: ik heb een bananenstandaard. :cool: (y)
Ze blijven er lekkerder en 'mooier' door en het ziet er ook nog leuk uit. :p Ik heb gezocht naar een plaatje, maar dat is niet gelukt. :o |
Citaat:
ik wil er al een tijdje een maar heb er eigenlijk nog nooit naar gezocht :o edit: dit principe bedoel je toch neem ik aan? http://www.mountainwoods.com/images/RBHUSMALL.jpg |
Ik had het al eerder ontdekt, maar nu goedkoper bij de Turk: hummus. Wel mengen met wat kruiden, olie en citroensap, anders is het te droog.
|
Citaat:
|
Kennen jullie die griezelpasta van de c1000? Hij is blauw. :D
En ik heb vandaag voor het eerst pannekoeken met ananas en kaas gegeten, ook niet vies. |
Citaat:
|
|
Citaat:
Hoewel smaken natuurlijk verschillen. |
wokolie met een licht citroensmaakje, echt heerlijk bij garnalen en pasta!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zag laatst in de AH iets wat voor mij helemaal nieuw is: rietjes met een smaakje. Je moet melk door zo'n rietje drinken, en dan geeft het smaak af. Je hebt ze volgens mij in chocolade- en aardbeismaak (en misschien ook in banaan). Ach ja, ze moeten iets verzinnen...
|
Citaat:
|
liga sinaasappel en banaan, is eigenlijk een babyhapje maar echt zooooo lekker! -> je prakt een banaan, perst 1 sinaasappel en laat daar een liga in weken, alles door elkaar prakken en klaar!
|
Citaat:
Broccolistamppot met pijnboompitten: Ingredienten: 2 eetlepels pijnboompitten 50 g grano padano (stukje) 1 zak broccoliroosjes (300 g) 600 g kruimige aardappels 1 eetlepel olijfolie 200 g winterpeen, in blokjes 1 theelepel gemalen komijn (djinten) 1 teentje knoflook, geperst 250 ml gezeefde tomaten 1 eetlepel oregano Bereiden: Pijnboompitten in droge koekenpan op laag vuur goudbruin roosteren. Met kaasschaaf krullen van grana padano schaven. Broccoli in kleinere roosjes snijden. 2 Aardappels schillen, in stukken snijden en in pan met bodempje water en zout naar smaak in 20 min. afgedekt gaarkoken. Na 10-12 min. broccoli aan aardappels toevoegen en meekoken. 3 Intussen in koekenpan met antiaanbaklaag olie verhitten. Winterpeen al roerend op halfhoog vuur lichtbruin bakken. Komijn en knoflook erdoor roeren en kort meebakken. Gezeefde tomaten erbij schenken en geheel 5 min. zachtjes stoven. Op smaak brengen met zout en peper. 4 Aardappel en broccoli afgieten (2 el kookvocht bewaren). Aardappels, oregano en broccoli met kookvocht grof stampen en over twee kommen verdelen. Winterpeen met saus erover scheppen. Pijnboompitten en kaas over gerecht strooien. Chinese koolstamppot met spekjes Ingrediënten: 750 g kruimig kokende aardappelen, geschild en gehalveerd zout 1 zakje nasikruiden 2 eetl. olijfolie (Mediterrane) 2 lente-/bosuitjes, in ringetjes 1 teentje knoflook, gesnipperd 200 g magere gerookte spekblokjes 1/2 Chinese kool, in repen 1/2 eetl. kerriepoeder 1 eetl. ketjap manis Voorbereiding: Kook de aardappelen gaar in water met zout in ca. 20 minuten. Wel de nasikruiden in een beetje warm water. Bereiden: Verhit de olijfolie. Bak hierin de bosui, knoflook en spekblokjes. Schep de Chinese kool, nasikruiden, kerriepoeder en ketjap erdoorheen en roerbak nog 5 minuten. Stamp de gare aardappelen fijn tot puree en meng deze door het koolmengsel. |
www.cocktailz.nl
en dan alles veranderen wat je niet lekker vind in dat wat je wel lekker vind! toevoegingen kunnen altijd |
ik moet reageren want ik weet niet hoe ik anders dit topic onthoudt..
ik denk nog na over nieuwe uitvindeingen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Roomijs met cruesli erdoorgeen gemengt..
Echt lekker (y) |
Citaat:
Die winkel was zeker niet toevallig in eindhoven of wageningen? :p |
bebogeen (is caramelpasta voor op je boterham). Misschien bestond het al lang maar ik zag het laatst voor het eerst en ik vind het lekker!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het overigens helemaal niks, maar het is toch wel een beetje nostalgie. :o @Martine: nee, helaas was het in Maastricht |
Spinazie met roomboter op je pannekoek, echt heerlijk. Klinkt gek maar is echt super.
|
Ik zag afgelopen week Frambozenpasta in de kast staan. Het zag er echt gigantisch smerig uit ! :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh gatver bebogeen, het doet al pijn aan mijn tanden als ik er aan denk :(
|
Citaat:
|
appelkaneel yoghurt van AH, zit een llag appel&kaneel op de bodem
|
mijn uitvinding van deze week is: met je handen het sap uit de sinaasappel persen en de velletjes apart op eten :o.
|
Citaat:
Of misschien heb ik het nu over heel iets anders. |
Dat is volgens mij iets anders, Bebogeen is een soort smeerbare suikerbietenpasta.
@ lentekriebel, Wikipedia vertelt mij dat het al sinds vlak na WOII bestaat en Bebogeen staat voor "geen boter beschikbaar", maar dan omgekeerd :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee hoor, bebogeen is smeerbare caramel voor op je brood.
En optimel zuidvruchten is lekker, met mango enzo. En de fruitmelk banaan van campina! Milkshake in een pak (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ze bestaan al langer maar: caramel rijstwafels van snack a jacks. een grote rijstwafel met een lekker smaakje. gezonddd.(y)
je hebt ze ook met chocola en kaas smaak volgens mij, maar die heb ik nog niet geprobeerd.:s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |