![]() |
ingegroeide haartjes
ter hoogte van men bikini heb ik allemaal ingegroeide haartjes, eender met welke methode ik men haar wegdoe (scheren, epileren,....) blijven ze komen...
men huid geraakt daar nooit meer mooi roze, je ziet overal zwarte puntjes van de ingegroeide haartjes heeft nog iemand dit? wat kun je eraan doen? speciale zalf ofzo? ik scrub ook regelmatig :( |
scubben idd voor het scheren
scherp mesje gebruiken met haarrichting meescheren goede scheergel gebruiken na scheren aftershave oid smeren en dan heb ik het vaak nog :( |
Bekend probleem. Weet er, behalve wat al gezegd is, ook niks aan te doen. Vaak krijg ik ze na een tijdje wel ''uitgeduwd'', dan houd je een heel klein wondje over, maar de haar is er dan wel uit.
|
ikzelf gebruik van de veet ontharingscreme. glad resultaat en geen ingegroeide haartjes
|
maar dan blijft het toch niet lang glad?
|
Van te voren warm douchen of warm bad nemen, dan met een goed scherp mesje scheren, voldoende schuim gebruiken en met de haarrichting mee scheren. Na het scheren een vettige creme gebruiken (ik gebruik altijd zwitsal), en dat iedere dag even goed insmeren, of om de dag. Dat werkt bij mij prima. Soms pak ik een nieuw mesje voor m'n bikinilijn, en gebruik ik het oude mesje gewoon nog voor m'n benen, zorg dus echt dat 't góed scherp is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dacht aan definitieve ontharing,
alle last van het ontharen... heeft er hier iemand ervaring mee? |
Heb daar ook heel erg last van gehad. Het enige wat bij mij helpt:
http://www.feelconfident.co.uk/image...grow-go-lg.gif Zelfs toen ik stopte met mijn bikinilijn epileren bleef ik last houden van ingroei. Ik heb het toen eerst een hele tijd (het was vorig jaar winter :p) met rust gelaten, toen dat spul gekocht en toen voorzichtig gewoon maar weer gaan scheren met een goed mesje. Het is nu allemaal genezen, eerst zag het er echt niet uit. Maar het heeft me wel drie van die flesjes (en het is heel duur spul) gekost, en zelfs nu moet ik goed uitkijken en af en toe nog dat spul gebruiken. Cardiflor/calendulan (bij de Tuinen verkrijgbaar en ik neem aan ook bij elke drogist) hielp ook wel goed tegen de rood/paarsheid, trouwens. |
Ik epileer mn bikinilijn gewoon met een epileertangetje en scrub af en toe. Er blijven dan maar weinig ingegroeide haartjes over en als er ingegroeide haartjes zijn pulk ik ze er gewoon uit met het tangetje... bijna geen zwarte bultjes meer!
|
insmeren met olie voor je gaat scheren en achteraf babylotion erop doen helpt bij mij wel redelijk.. en dat scrubben klinkt ook goed!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |