Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Visual C++ Dialog Resource Editor] Handmatig dimensies invoeren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=153924)

Lethalis 09-07-2002 13:09

[Visual C++ Dialog Resource Editor] Handmatig dimensies invoeren?

*is Visual C++ aan het leren*

Screenie

Ik wil nu bijvoorbeeld zelf handmatig het aantal pixels kunnen ingeven voor IDC_NAME (dus die 105x13 veranderen), maar deze optie schijn ik nergens te hebben. Zie ik iets over het hoofd?

Heb namelijk geen zin om bij grotere en ingewikkeldere dialogen te gaan friemelen met de grootte's .. onder Borland C++ Builder ging het altijd heel simpel door de properties te wijzigen van het betreffende VCL control, maar eigenschappen als Width en Height kan ik zo niet direct vinden *is verwend* :o

Marcade 09-07-2002 13:12

:o

Manu zit nu ook op .. chat board .. ding .. :o

Lethalis 09-07-2002 13:16

Code:

IDD_DOMAINREGISTRATION_DIALOG DIALOGEX 0, 0, 327, 86
STYLE DS_MODALFRAME | WS_POPUP | WS_VISIBLE | WS_CAPTION | WS_SYSMENU
EXSTYLE WS_EX_APPWINDOW
CAPTION "Domain Name Registration"
FONT 8, "MS Sans Serif"
BEGIN
    DEFPUSHBUTTON  "OK",IDOK,260,5,60,15
    PUSHBUTTON      "Cancel",IDCANCEL,260,25,60,15
    LTEXT          "&Domain Name",IDC_STATIC,5,5,70,10
    EDITTEXT        IDC_NAME,85,5,105,13,ES_AUTOHSCROLL
    CONTROL        "",IDC_DOMAIN,"ComboBoxEx32",CBS_DROPDOWNLIST | CBS_SORT |
                    WS_VSCROLL | WS_TABSTOP,195,5,55,65
    LTEXT          "&Primary DNS",IDC_STATIC,5,25,70,10
    CONTROL        "IPAddress1",IDC_PRIMARY,"SysIPAddress32",WS_TABSTOP,85,
                    25,165,15
    LTEXT          "&Secondary DNS",IDC_STATIC,5,45,70,10
    CONTROL        "IPAddress2",IDC_SECONDARY,"SysIPAddress32",WS_TABSTOP,
                    85,45,165,15
    LTEXT          "&Not before",IDC_STATIC,5,65,70,10
    CONTROL        "DateTimePicker1",IDC_DATE,"SysDateTimePick32",
                    DTS_RIGHTALIGN | DTS_LONGDATEFORMAT | WS_TABSTOP,85,65,
                    165,15
END

Kan hem wel in de resource veranderen .. maar het moet simpeler kunnen :D

Refro 09-07-2002 19:48

Ik ken verder ook geen andere manier dan het in de resource file in te voeren als ie geopend is als txt bestand

binnen de 2 bedrijven waar ik mijn VC++ ervaring heb opgedaan (nu bij elkaar dik 1,5 jaar) deed iedereen zover ik weet dit ook dus happy hacking in de resource file ;)

Lethalis 10-07-2002 08:13

Citaat:

Refro schreef:
Ik ken verder ook geen andere manier dan het in de resource file in te voeren als ie geopend is als txt bestand

binnen de 2 bedrijven waar ik mijn VC++ ervaring heb opgedaan (nu bij elkaar dik 1,5 jaar) deed iedereen zover ik weet dit ook dus happy hacking in de resource file ;)

Damn! :D

Ik heb zelf meerdere jaren gewerkt met Borland C++ Builder en moet zeggen dat ik VC++ tot nu toe oervervelend vind :eek: :D

Maar goed, weet ik dat ook weer :/

Marcade 10-07-2002 08:56

Weet je, eigenlijk wil ik ook Visual C++ leren?

Lethalis 10-07-2002 09:17

Citaat:

Marcade schreef:
Weet je, eigenlijk wil ik ook Visual C++ leren?
Dan doe je dat toch?

Je kunt de software zo bestellen bij Comcol.

Daarnaast lijkt me het handig als je er een goed boek bijneemt. Eerst een introductie voor MFC en dan later een paar andere boeken :)

McMotion 10-07-2002 14:14

Citaat:

******** schreef:
Ik heb zelf meerdere jaren gewerkt met Borland C++ Builder en moet zeggen dat ik VC++ tot nu toe oervervelend vind :eek: :D

bij C++ Builder KAN je niet eens dialogboxes draggen en droppen daar moet je het wel met de hand doen in een resourcefile :) maar ik moet zeggen dat ik dat ook altijd liever doe, ook als ik onder VC++ werk

Lethalis 10-07-2002 14:25

Citaat:

McMotion schreef:
bij C++ Builder KAN je niet eens dialogboxes draggen en droppen daar moet je het wel met de hand doen in een resourcefile :) maar ik moet zeggen dat ik dat ook altijd liever doe, ook als ik onder VC++ werk
:confused:

Het bewerken van dialogen is veel fijner onder BCB hoor .. ik werkte altijd met versie 5.0 :)

Mij gaat het ook voornamelijk om de fijnafstemming..

Lethalis 11-07-2002 11:12

Ghehe :D

Nu ik een beetje doorheb hoe die classwizard werkt, wordt ineens alles eenvoudiger :o

*begrijpt nu eindelijk dat hij data en control values voor dialog items kan aanmaken en hoe hij met de m_bSaveAndValidate member moet omgaan bij dynamic data exchange om zijn controls up te daten*

:cool:

McMotion 11-07-2002 13:35

Citaat:

******** schreef:
:confused:

Het bewerken van dialogen is veel fijner onder BCB hoor .. ik werkte altijd met versie 5.0 :)

Mij gaat het ook voornamelijk om de fijnafstemming..

jah maar dan zijn het geen echte dialogen (die in je resources zitten dus voor DialogBox() en CreateDialog())
onder C++ builder en Delphi gaat het net als gewone vensters vanuit de code met CreateWindow() voor elke control en een aparte windowprocedure

Lethalis 11-07-2002 13:46

Citaat:

McMotion schreef:
onder C++ builder en Delphi gaat het net als gewone vensters vanuit de code met CreateWindow() voor elke control en een aparte windowprocedure
TForm is idd een VCL abstractie van een standaard window :)

Manuzhai 11-07-2002 21:12

Marcade: begin meteen met C#.

Lethalis 12-07-2002 11:36

Citaat:

Manuzhai schreef:
Veel software is geschreven met VC++ en wordt om die reden ook nog steeds daarin onderhouden.

Het is dus eigenlijk belangrijk dat je beide leert, dus zowel VC++ als C#. Dat is ook mijn doel, eerst VC++ redelijk tot goed onder de knie krijgen en dan serieus C# leren :)

McMotion 12-07-2002 20:54

Citaat:

Manuzhai schreef:
alsof dat moeilijker is dan C++
en echt niet iedereen gaat over op C# hoor GELUKKIG... Visual C++ .NET bestaat niet voor niks

java heeft C++ ook niet vervangen.. het zijn heeel andere talen met heel andere voor en nadelen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.