![]() |
Slapen met oordopjes in
Simpele vraag, hopelijk een simpel antwoord. Mijn buren en nogal wat andere mensen in hetzelfde pand worden niet gehinderd door enige verplichting uit studie of baan, dus die hebben nogal eens de neiging op onchristelijke tijdstippen muziek te draaien als ik wil slapen.
Nu heb ik van die oordopjes (gele, van E.A.R., standaarddingen) maar ik vraag me af of je er de hele nacht (dat wil zeggen zes uur lang) mee in kunt liggen, of is dat slecht voor je? Ik slaap meestal op mijn rug maar zij komt ook wel eens voor. Begrijpelijkerwijs heb ik niet zoveel zin wakker te worden en te moeten ontdekken dat die dingen ín mijn hoofd zijn geschoven (of iets in die geest). :) |
Mijn ervaringen met oordopjes is
- enorm veel oorsmeer 's ochtends :( - enorme hoofdpijn 's morgens - enorme oorpijn 's morgens of ik verlies ze gewoon omdat ik mij veel omdraai in mijn slaap. En dan hangen ze te kleven in mijn haar :D Maar ik had dan ook wassen oordopjes. anyway: veel succes :) |
mijn moeder sliep vroeger ook altijd met oordopjes en zij sliep veel langer dan 6 uur. Ik denk dat het best kan..lijkt me dat ze daar ook wel voor gemaakt zijn.
|
Die oordopjes zijn elastisch, dus die zetten gewoon weer uit in je oor. Daardoor kunnen ze als ze eenmaal zijn uitgezet ook niet verder naar binnen, want het wordt daar alleen maar smaller.
Als de huid in je oren gevoelig is voor die oordopjes kan het zijn dat je er meer oorsmeer/eczeem oid van krijgt. Ik had overigens nooit ergens last van. Behalve dat ze bij mij snachts uit m'n oor gingen door het omdraaien in m'n slaap en ik dan 's ochtends moest zoeken. |
Ik heb zelf ook van die gele oordopjes, maar bij burenoverlast ga ik niet aan symptoom bestrijding doen, maar de oorzaak bij de bron aanpakken! Al is het als kamerbewoner lastiger om dit soort overlast aan te pakken tov bewoners die huren bij een woning stichting. ;)
@ de TS, verhuizen is ook een optie. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
echt ewen tip waar TS wat aan heeft |
Ik gebruik zelf wassen oordopjes, te koop bij Kruidvat en Etos voor een paar Euro, merk Ohroprax, als ik het me goed herinner.
Ik neem aan dat je het over herriestoppers hebt; die vind ik zelf niet lekker zitten. Groot voordeel van die wasbolletjes is dat je ze in de juiste vorm kunt kneden, zodat ze prima passen en je oor goed afsluiten. |
Dit zijn van die gele kokertjes die je inderdaad moet oprollen, dan zetten ze uit in je oren en zitten ze best comfortabel. Ik heb ze op zich niet supervaak nodig maar als het echt herrie is wil ik wel slapen.
Kun je met die dingen overigens nog wel wakker worden dan? Ik heb de wekker echt naast mijn bed staan, slaap je daar door heen met die dingen? |
Die wasbolletjes had ik inderdaad mee naar Lowlands, bleven goed zitten, dempten veel geluid maar je kan de wekker nog steeds horen
|
oeh dit is wel handig om te volgen, ik zat er ook over te denken want soms denkt die dikke naast me ook dat t leuk is om om 3 uur snachts nog te gaan schelden en ruzieen en muziek te draaien of andere activiteiten te doen waar ik niet vrolijk van word.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb pas met oordopjes in geslapen en 's morgens werd ik wakker en toen voelde mijn oren heel raar. Al het geluid was erg hard en het leek alsof mijn oren echt wijd open stonden. Heel raar. Of het slecht is weet ik niet.
|
Citaat:
En ik neem aan dat het niet slecht is, zolang je ze maar niet echt ín je oor stopt :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vroeg me alleen ook af of je er een grotere kans op een oorontsteking oid mee hebt? |
ik heb deze:
http://www.sensorcom.com/productimages/sleep-safe.jpg deze werken wel heel goed, *knip* > Dit verhaaltje omschrijft het beter dan ik kan: De SleepSoft geluiddemper zijn ontwikkeld ter bescherming tegen storende omgevingsgeluiden tijdens de slaap en waardoor men kan genieten van een ongestoorde nachtrust. Het dempt omgevings- en snurkgeluiden. Bevordert een ongestoorde slaap. Perfecte pasvorm, geen druk in en op het oor. Het speciale slaapfilter zorgt ervoor dat alle omgevingsgeluiden worden gedempt waarbij echter harde en hoge geluiden als de bel en het roepen door kinderen nog hoorbaar blijven. De open kanaaltjes in de filters zorgen ervoor dat er geen drukverschillen ontstaan, men heeft geen afgesloten gevoel. De oordopjes zijn gemaakt van een duurzame, flexibele, thermoplastische kunststof. Door de warmte van het oor past het oordopje zich binnen enkele minuten aan de gehoorgang aan en zit daardoor zeer comfortabel in het oor. De oordopjes zijn TNO getest. deze zijn dus wel goed als je ze langere tijd, en vaker dan af en toe gebruikt. en het laat wel hoge geluiden door(filter), zoals de bel of gillende kinderen (n) maar dus ook het brandalarm! (y) |
Dat lijkt me niet, als je er maar voor zorgt dat er geen vuil achterblijft op plekken waar je bij het schoonmaken van je oren niet bijkomt, bijvoorbeeld doordat je het vuil met die oordopjes dieper naar binnen drukt. Mensen die er gevoelig voor zijn zullen misschien ook meer kans hebben op een geirriteerde huid ter plaatse.
|
Ik slaap regelmatig met oordopjes in omdat mijn cavia's soms een nachtmarathon houden en mijn vriend veel geluid maakt bij het ademen in zijn slaapt (soms ook snurkt). Ik merk wel dat mijn oren vettig zijn 's ochtend, maar ondervind geen problemen sinds ik die dingen gebruik.
|
Citaat:
|
Koel, dan schaf ik nog even wat van die dingen aan mocht het echt nodig zijn, dat wil zeggen als niet met fysiek geweld een einde kan worden gemaakt aan de bron van de herrie.
|
Ik zweer bij Oropax!
Goedkoop, geluidsdicht maar wel kun je de wekker horen. Ik gebruik het omdat mijn vriend snurkt en ik anders niet kan slapen. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Gebruik jij die oordopjes eenmalig? |
Citaat:
Ik heb hele schone oren dus dat kan best. Ik herkneed ze dan gewoon zodat ze opnieuw goed passen. |
Citaat:
|
Klopt. Die krengen zijn nog best duur, toch wel gauw vijf euro voor een paar goeie.
Waar halen jullie ze trouwens? :) |
Hm, ik kruip steeds mn bed uit om mn huisgenoten er op te wijzen dat ik het niet zo lief vind als ze om 12 uur 's nachts met borden pannen en bestek gaan rammelen, maar misschien zijn oordopjes een handigere oplossing ja. Zal ook eens gaan kijken (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het lijkt me toch dat oordopjes bedoeld zijn om mee te slapen? :confused:
|
Citaat:
|
Nouja, ik denk bij oordopjes eigenlijk als eerste aan dingen als bouwgeluiden, concerten, et cetera. We kregen op kantoor ook allemaal een setje van die dingen omdat er aan het Kruisplein geheid wordt en dat hoor je dus ontzettend.
|
Citaat:
Ik kreeg ze alleen in t vliegtuig, en dan lijken ze me bedoeld om mee te slapen. :o |
Ik heb een paar fel groene van een etos volgens mij. Echt niks horen, doe je er niet mee. Maar het werkt, ik val ervan in slaap. Eenmaal in slaap gaan die dingen er vanzelf weer uit en moet ik 's morgen echt zoeken. Hoor dus ook een wekker :p
Nergens last van ofzo. |
Citaat:
|
Ik ben nog steeds benieuwd hoor...
|
Ik heb ze ook (die SleepSoft dingen) en ik heb ze bij de kijkshop gekocht, voor 10 euro. Moet zeggen dat ik nog niet echt weet of het bevalt, ik heb ze namelijk nog maar net. Maar ze voelen wel een beetje vreemd aan, en dat 'stokje' steekt best ver uit bij mij. Als je daar dan op gaat liggen wordt het oordopje verder in je oor gedrukt en dat doet best wel pijn eigenlijk. Maar je kunt ze afknippen (wel eerst het filter eruit halen) zodat ze beter passen. Dus dat ga ik maar eens doen :)
(ik slaap bijna iedere nacht met oordoppen in vanwege rumoerige huisgenoten, een snurkend vriendje en verkeerslawaai (n) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Naar het Belgische Loenhout zou ik zeggen, ik ben sinds kort helemaal gek op de Belgen. |
Citaat:
En ik was heel bang om er oorontsteking oid door te krijgen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dat kan... |
Ik kan me voorstellen dat het gaat etteren als je smerige oren hebt en die dingen dagen achter elkaar draagt, maar als je ze hooguit één keer gebruikt en gewoon goede persoonlijke hygiène hebt lijkt het me een vrij kleine kans dat je er iets van krijgt.
|
Ik maak ze 's ochtens gewoon weer schoon met sterilon oid.
En ik doe ze meestal rond een uur of 2-5 uit. (afhankelijk van het geluidsniveau op dat moment) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33. |