![]() |
Spinazie
Wat ik me nou al tijden afvraag en waar ik niet helemaal uit kom met googlen is hoe slecht het is om opgewarmde spinazie af te laten koelen en op te eten en hoe slecht het is om opgewarmde spinazie opnieuw op te warmen en dan op te eten.
Wat ik steeds tegenkom als ik google is dat het nitraat zich omzet in nitriet en dat is schadelijk. Maar ik kom ook tegen dat recent onderzoek heeft aangetoond dat het heropwarmen wel kan omdat het minder nitraat is wat omgezet wordt dan altijd gedacht en dat het ook minder kwaad kan op het moment dat de spinazie niet te lang verwarmd wordt (warmte zou het proces van nitrietvorming bevorderen) en meteen gekoeld wordt en in de koelkast gezet. Wat is waar? |
Volgens mij meldde het voedingscentrum een tijdje geleden dat het inderdaad geen kwaad kan om spinazie een keer op te warmen, dus daar ga ik maar van uit.
|
Inderdaad. Het kan geen kwaad als je spinazie nog een keer opwarmt. Wel moet je ervoor zorgen dat je de spinazie zo snel mogelijk af laat koelen na bereiding en vervolgens in de koelkast zet en zo snel mogelijk verhitten als je het weer gaat eten.
|
Ok, koud eten lijkt met sowieso geen probleem wel?
Ik heb namelijk een stuk spinaziequiche over en ik vind het zonde om dat weg te gooien :) |
Als je het een keer doet kan het sowieso geen kwaad hoor. Als het al slecht is dan krijg je daar vast niet na een keer al last van. Ik zou het gewoon lekker opeten.
|
Kan geen kwaad :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik up hem even omdat ik ook een vraagje heb over spinazie. Hoe lang kan je het bewaren? Ik heb 4 dagen geleden spinazie gemaakt en had nog een restje over, ik vraag me af of ik het nu nog kan eten?
|
Citaat:
|
Ik zou het ook niet aandurven..
|
ik had de reacties niet meer afgewacht en het zag er allemaal nog goed uit, het rook goed, het smaakte goed en ik ben niet ziek geworden :)
|
spinazie opwarmen
Hier staat dat het geen taboe is, datum is uit 2005, dus ik denk wel dat het betrouwbaar is :) |
Daar staat dat het NIET taboe is.
|
Citaat:
|
Nee, absoluut niet doen!
Geef die quiche maar hier voor nader onderzoek :D [edit]Oud topic zie ik, zo lekker is die quiche nu vast niet meer :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |