![]() |
[router] Grotere wired router gezocht.
Hey Hallo,
Het netwerk hier thuis begin nogal vol te raken. En ik zat eigenlijk te denken aan een router met iets meer lan poorten. Om de situatie te verduidelijken maak ik even een tekening. http://upload.bus3.nl/ext/pix/netwerk.GIF Ook lijkt het me dat de 3 clients aan het wifi accesspoint netwerktechnisch een vertraging hebben bij vol gebruik gezien de 3 clients 1 100MBit verbinding naar de 3 clients aan de SMC router hebben. Zijn er grotere routers beschikbaar met printserver, de wifi accespoint blijft gewoon. ? p.s. het betreft een printer met LPT én USB aansluiting! |
Kan je geen netwerkprinter van die canon maken? Ik had nog wat jetdirect-achtige insteekkaarten voor canon printers, maar ik heb ze een paar dagen geleden weggepleurd.
|
Citaat:
|
Hoezo overdreven? 19" is hip, en het past nog net in je meterkast.
Maar als je zes clients hebt kan je het beste misschien een losse server in elkaar knallen die alles doet met een aantal van die gekke 4-poorten-op-één-netwerkkaart-kaarten. Heb je meteen netwerkopslag. Gewoon een of ander low-power systeempje dat de hele dag aan kan staan. En zet daar dan Solaris op ofzo ;) (geen hoofdletters in je sunonlineID stoppen, en als je updates gedownload hebt de rechten even goed zetten). |
Mja, heb nog een intel systeempje met onboard lan//sound//video en celeron's 1,2 t/m 500 liggen. Maar ik vind het wat overdreven, hoewel ik nog een SSH bak zoek. Maar ik heb er weinig verstand van, waarom solaris eigenlijk?
|
Omdat het gaaf is om een Solaris server te hebben uiteraard, en dan heb je ook meteen een stabiele bak waar geen onnodige meuk op draait.
|
Citaat:
|
Nu heb je een los wifi geval en een router. Als je dat wilt gaan uitbreiden heb je misschien een losse printserver nodig. Dat worden toch een hoop losse bakjes.
Ik wil een ULV Core Solo of Core Duo ergens kopen, maar die vind je nergens. Heel jammer, want die dingen verbruiken 5 en 9 Watt, maximaal. Maargoed, als ik dan kijk wat er voor de rest altijd aan staat.. videorecorders, CV ketel, badkamerfan.. euh... |
nou, simpel: op marktplaats een 100 mbit hub kopen ?
Kost je een tientje en daar passen zo weer 23 PC's bij. |
Citaat:
Heb je merk/type -namen van zulke kaartjes? |
Citaat:
Adaptec maakt(e) ze ook kennelijk |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |