![]() |
Dringend hulp nodig..!!
Ey ey,
Het zit zo, mijn vriendin wilt geen relatie meer met mij omdat ze bang is dat we weer terugvallen in het oude patroon. Het oude patroon is dat we leuke dingen deden, maar we hadde vaker wat woordenwisselinkjes. Natuurlijk hoort dit niet, dat weet ik zelf ook. Maar het is niet alleen mijn schuld geweest. Nou heb ik mij wat aangepast, en nu wil ik haar graag trug. Weet iemand hoe ik haar ervan kan overtuigen dat dat oude patroon (die woordenwisselinkjes etc.) weg zijn en dat we alleen nog maar een hele leuke tijd tegemoet gaan. Ik wil geen reacties zoals van ga verder met je leven, want als dat ging dan vroeg ik hier niet om deze hulp. Het meisje is namelijk erg belangrijk voor me. Mijn ouders zijn gescheiden en ik vertelde vroeger altijd veel met me moeder maar die is dus nu weg, en nou heb ik dus erg veel met mijn vriendin gesproke over de dingen. Zij is dus echt een deel van de familie geworden, zo zag mijn familie haar ook. Kunnen jullie mij helpen.. Het is wel een lastige vraag, maar ik ben erachter gekomen dat ik met woorden niet echt iets bereik. Heb het namelijk al vaker gezegd, maar toen was het zo 1,2,3 weer goed. En deze keer niet. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen, met een heel goed advies. Ik weet namelijk zelf niet hoe ik het nog kan doen. Misschien dat iemand met een vergelijkbare situatie mij advies kan geven. Thnx! |
het enige wat je kan doen is bewijzen dat je veranderd bent...
je moet je wel afvragen waarom ze jou die kans niet geeft? bovendien kan geen enkele relatie zonder woordenwisselingen, dus nooit meer ruzie lijkt me een zeer lastige opgave. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb de laatste tijd ook vaker woordenwisselingen met mijn vriend, maar ik hou van hem. De liefde weegt echt duizend meer dan het gedoe van de woordenwisselingen. Het is een fase van wat vaker en wat minder vaak maar die woordenwisselingen blijven. En je moet niet willen veranderen want het ligt net zo goed aan haar.
Als zij het niet er voor over heeft dan houdt ze denk ik niet genoeg van je, hoe kut het ook klinkt. |
Citaat:
Maar nou heb ik al die dingen eens weggeveegd, en tis lastig om weer opnieuw te beginnen ook omdat er zoveel is gebeurt.. Maar toch moet ik me kunnen bewijzen dat het nu wel goed gaat.. |
2x zelfde bericht.. *edit*
|
Citaat:
Een neiging van vrouwen (en mannen!) met een hoge graad van romantische interesse en liefde in hun partner is het wegrationaliseren van tekortkomingen. Nu kan je allebij van het type zijn dat graag beargumenteert en gelijk heeft, hetgeen veel (kleine)ruzies kan creeëren. Dit belet echter niet dat men korte tijd later elkaar weer met verliefde blik in de armen valt, omdat men elkaar nog steeds heel erg leuk vind. Jij bent gewoon fucked en snapt niet dat je ex enkel een handige smoes aandraagt om te zeggen 'i dont like you anymore raw'. Als ze je nog vet geweldig vond tilde ze er gewoonweg minder zwaar aan. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat haar dit zien, of stuur haar een brief. |
Citaat:
|
Het lijkt alsof zij het niet meer wil proberen, terwijl jij aangeeft veranderd te zijn. Blijkbaar vindt zij de verandering niet genoeg en wil ze niet meer verder en als dat zo is, dan kan jij niet anders dan accepteren. In een relatie moeten er twee zijn die met elkaar verder willen en ervoor willen vechten. Verdwijnt er één van, dan heeft het geen zin meer.
|
Nu ik je verhaal een beetje lees dacht ik: 'is zij jou wel waard
als ze het uitmaakt door enkele woordenwisselingen?' Discussie in een relatie is gezond. Waarom ga je niet gewoon op zoek naar een nieuw meisje? Dat is namelijk sneller geregeld dan iets goedmaken met een meisje waarmee de relatie al "kapot" is. Als je dan toch wilt veranderen, verander dan je mentaliteit van 'dit meisje is belangrijk voor me' in: 'er zijn genoeg meisjes die ik kan krijgen'. En als ze onzeker is.... tja...onzekere vrouwen heb je niets aan |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02. |