![]() |
[Videokaart] Hoe installeer ik dat
Ik dacht dat het een kwestie was van in de sleuf en computer aanzetten... maar ik krijg alleen een zwart beeld en de computer start niet op.
Het is een Geforce4 mx440SE 64MB. Nu zit er gewoon zo'n onboard videokaart in, maar die is nooit helemaal goed geinstalleerd geweest. |
in het geval van onboard videokaart moet je vaak dmv een hardware jumper of in het bios eerst die onboard zooi uitzetten anders gaat het niet werken
|
moet ik die in het apparaatbeheer uitschakelen?
http://img63.imageshack.us/img63/163...tbeheerxy2.jpg welke moet ik hebben? of welke optie in het bios... zie niets lijken dat voor videokaart zou kunnen doorgaan. In het bios staat bij integrated peripherals ook niet echt iets wat ik er op vind lijken.. |
Duik je BIOS in en zoek naar een optie die betrekking heeft op de "integrated peripherals".
Zet daar zoiets als "onboard vga" op disabled, plug de graka erin en zet de first boot device van onboard vga naar pci of agp. Dat is meestal hoe het geregeld is, het kan echter natuurlijk ook zo zijn dat het ergens in een diep hoekje is weggestopt. Raadpleeg dus gewoon even je manual (offline of online variant), om te kijken waar die optie verstopt zit. |
via apparaatbeheer gaat het niet lukken ben ik bang, ik zou zoals dittrich zei die manual zoeken
|
of een hamer
|
en de driver-CD met de goede kant naar boven in de drive stoppen.
Als je ding installeert verdwijnt het uitroeptekentje in windows vanzelf. Tenminste, op papier ..........;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |