![]() |
Neus operatie
Hoi allemaal,
Aanstaande woensdag word ik 'alweer' geopereerd. In november is een deel van mijn neusslijmvlies weggebrand, maar dat was zonder resultaat. Daarom heeft de KNO arts besloten het volgende te doen: Ingreep: - FESS: Een operatie van je bijholten. - Spinectomie: Een spina is een uitsteeksel dat aan je neustussenschot is gegroeid, het veroorzaakt verstoppingen, infecties en ontstekingen. Ze gaan die uitstulping eraf halen zodat je neusdoorgang weer groter wordt. - +/- Conchac: Dat zijn de schelpen in je neus, die halen ze weg als ze zien dat die echt veeeeeeel te groot zijn of ze schuren er een stuk vanaf, maar dat weten ze dus nog niet zeker, die moeten ze eerst goed bekijken tijdens de operatie. Heeft iemand hier ooit één van deze ingrepen gehad? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe het herstel (er normaal gesproken) uit zal zien, en wat jullie ervaringen hier mee zijn. Ze hebben mij alleen verteld dat ik na één nachtje ziekenhuis weer naar huis mocht.. Vanmiddag moet ik naar de anestesist en dan ga ik het ook even vragen, maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen :) Groetjes Inge |
hey,
ik heb geloof ik alleen 1 keer van die 3 operatie's me neusslijm vliezen laten wegbranden maar die heb jij ook al gehad of niet? ik heb zelf dinsdag foto's laten maken of ik weer chronische bijholtens onsteking heb en dan moet die operatie waarschijnlijk weer :s ik wens je woensdag veel suc6 en hoop voor je dat het nu wel helpt (y) |
Citaat:
Hopelijk vallen de foto's voor je mee :) De operatie is in ieder geval geen pretje zoals ik gister in het ziekenhuis heb gehoord, mja.. we'll see :) |
hey,
ik denk dat het er aan licht welke holtens ze doen bij mij hebben ze die geloof ik onder je ogen gedaan. die operatie heeft op zich wel effect gehad maar ze veranderde steeds me medicijnen :s maar ik dnek dat die foto's niet echt mee vallen :s :s maar op zich vond ik de operatie niet echt heel zwaar |
Ik heb die tweede ooit gehad, dat ze een stukje bot weghalen ofzo. Viel heel erg mee. Ben wel een paar dagen thuis geweest met watten in mijn neus, maar met de nodige ibrupofen is het wel te doen. :)
Ik hoefde ook niet eens te blijven slapen, mocht aan het eind van de middag weer naar huis. |
Citaat:
Bij mij mogen de watten er na 1 of 2 dagen uit in het ziekenhuis. Ik moet sowieso 1 nacht blijven maar de kans is groot dat dat er twee zijn vanwege de ingreep.. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan :) |
Ik ben weer terug, en het ging best wel snel allemaal..
Ben nu weer lekker thuis aan het herstellen :) |
Beterschap :)
Heb verder geen ervaring met neusoperaties, sorry :bloos: Viel het mee, de operatie? |
dankjewel..
De operatie viel mee, geen pijn ed.. In de nacht veel bloedverlies uit neus, daardoor niet geslapen. Volgende dag mocht ik naar huis omdat ik gewoon heb gegeten en temperatuur goed was.. En nu heb ik continu een druk op mn voorhoofd maarja, dat hoort erbij en kan nog weken duren :) Rustig aan doen dus.. |
Beterschap ja (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |