![]() |
2012
Tegenwoordig hoor je steeds meer mensen over het jaar 2012..Waarom??Wat houdt 2012 in en waarom die datum?Is dit alweer zo'n ijkpunt in de tijd, net zoals 1999??of gaat dit veel verder....
( tip: typ 2012 in google) |
Wat? Nog meer doemdenkers? Wie vind er deze keer dat de wereld dan eindigt?
|
Citaat:
fout artikel trouwens. |
* 21 december (2012) - Einde van de dertiende baktun van de Mayakalender (13.0.0.0.0 4 Ahau 3 Kankin).
Bron: Wikipedia. De Maya's beschouw(d)en 2012 als een omslagpunt, blijkbaar. |
Citaat:
|
Tijdens een bijbelstudie is al eens een datum in 2002 genoemd, volledig bepaald uit stukken vanuit de bijbel (vraag me niet welke).
- òf we hebben het gemist (en alle "goeien" zijn nu naar de hemel), - òf ze zaten er een paar jaar/decennia/eeuwen/millennia naast - òf het gebeurt nooit want het is maar een legende :) |
mijn mening : Bullshite.
die mayas waren gewoon te lui om het af te maken. |
Omdat het lastig is om te blijven geloven dat de wereld in 2000 zal vergaan/
|
was het niet zo dat bij het einde van die vorige periode, de spanjaarden de mayas uitmoorde?
Mischien krijgen we nu wel last van aliens, of worden de nakomelingen van de mayas uitgemoord? :p |
Citaat:
Trouwens, jezus is ook dood. :p |
Citaat:
|
Ja, ik wilde alleen even uitzoeken wat het nou was, en dat ik heb ik maar gepost. Ik geloof er zelf niet in.
En oké, wat als het waar is, dan gaan we toch allemáál naar de knoppen, én het zou dan onvermijdelijk moeten zijn. Maar goed, ik vind het net zo goed bullshit :o. |
Wat het nog interessanter maakt is dat dit jaartal zowel in de bijbel als in de koran staat.
|
Citaat:
|
dat wordt dan op allerlei leuke wijzen berekend. zum beispiel:
Citaat:
dat is er dan onderuit praten. waarom zou je er naar zoeken? bronartikel ander artikel |
De Pueblo-indianen en de Zulu's hebben het ook voorspeld. Het heeft te maken met cylcli van 26.000 en 5200 jaar. Volgens de Maya's komen we in 2012 in de 'periode van de vijfde zon'. Dat is de laatste periode die ze voorspellen, je krijgt eerst het eind der tijden wat ook weer een nieuw begin is. "De aarde zal vergaan" is idd iets te doemdenkerig, hooguit zal de mensheid vergaan. Werkelijk arrogant om te denken dat wij de aarde kunnen laten vergaan. Maar na 2012 zal er een fijne tijd ontstaan, de bijbel had het geloof ik over het "1000-jarige rijk".
|
ik denk dat er redelijk wat zelfmoorden voor 2012 plaatsvinden, en dat is het dan ook.
|
De voorspellingen van de Maya's over onze nabije toekomst worden vanuit allerlei verschillende disciplines bevestigd en aangevuld. In dit deel van onze serie over het unieke jaar 2012 laten we de verbanden zien. Oude beschavingen, de bijbel, bepaalde software en de actualiteit, allemaal geven ze de Maya's gelijk.
bron: http://www.daanspeak.com/Maya02.html |
Citaat:
|
Ik geloof in dat soort dingen niet zo. Wanneer de wereld echt zal vergaan zal niemand weten of kunnen berekenen. Ik dacht dat er ergens in de Bijbel stond dat alleen God dat wist, zelfs de engelen niet. Ik denk niet dat God hints zou toestaan in de Bijbel zodat het menselijke verstand het zelfs kan berekenen o.i.d.
Er zijn heel heel vaak van dergelijke voorspellingen gedaan, waar niets van klopte. |
Dus er zijn figuren die denken dat de wereld in 2012 vergaat?
Nou, mensen dan hebben we nog 6 jaar dus zeg je baan op, beroof die bank, ga een wereldreis maken, drink elke avond een lekkere fles wijn en stop je vol met de meest heerlijke gerechten, grijp een lekkere man/vrouw bij zn/haar lurven en bedrijf de liefde tot je niet meer kan en als het dan 2012 is verzamelen we allemaal op Texel en gaan we wachten tot de wereld vergaat. En dan komt er natuurlijk weer iemand aan die roept dat de wereld pas in 2050 vergaat......das balen: je bent 50 kilo aangekomen door de drank en het eten, hebt malaria opgelopen tijdens je wereldreis, wordt gezocht door de politie vanwege die bankoverval en je hebt een SOA van die lekkere kerel/dame kado gekregen (wat weer een reactie geeft met die malaria die je al had) maar het allerergste..... je zit op Texel! |
Citaat:
|
niemand beweert dat de wereld vergaat in 2012, dingen die wel zouden gebeuren in 2012 zijn:
-de 5de tijdsperiode van de maya's: een tijd waarin niet al vast staat wat voor dingen er gaan gebeuren en we zelf een mooie wereld kunnen bouwen (een beetje het koningrijk op aarde van de christenen) -Er van uitgaand dat belangrijke uitvindingen steeds sneller na elkaar worden gedaan zouden we op 21-12-2012 een punt bereiken waarop het niet sneller kan (dus een oneindige hoeveelheid nieuwe belangrijke uitvindingen elke seconde) -meerdere sterrenstelsels waaronder het onze zouden op 21-12-2012 op een lijn komen te staan met elkaar en het middelpunt van de melkweg. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Woest en ledig' uit Genesis is misschien wel passend... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een links allemaal zeg. Prima voor de zondagmiddag
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(om maar eens met een nietonderbouwde bewering te reageren op niet onderbouwde beweringen :)) |
Citaat:
(om maar even jouw spelling te gebruiken :) ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, dit is wel offtopic. :p |
Citaat:
nou bij deze: Dankjewel Jezus ontopic: Lees eens iets van Peter Toonen als je meer wilt weten over 2012. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
2012 is een complot van de duitser
en nou slotje!!! Pseudowetenschap 2 da maxXx |
Citaat:
|
Citaat:
|
Klinkt mayB lullig, maar ik ga niet alles voorkauwen. Als het de mensen hier echt zou interesseren, dan zouden ze zich er zelf wel in verdiepen om hier te discussieren. Niet gehele geschiedenis ofzo, maar gewoon iets. En dat gebeurt hier niet. Als ik hier met 1000 regels tekst kom weet ik ook wel zeker dat niemand het gaat lezen en dat vind ik zonde van mijn tijd :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15. |