![]() |
natuurkunde
hoihoi, ik heb even twee vragen:
*bij een hometrainer wordt het remstysteem automatisch ingeschakeld als het toerental van het wiel boven een bepaalde waarde komt. Met een drukknop kan de rem weer worden uitgeschakeld. Is dit een meet- stuur- of regelsysteem? Weet iemand welke dit is een waarom? Eveneens voor een lift, waarbij als er teveel mensen erin staan, dat dan de deuren openblijven staan. Hierbij zit ik namelijk te twijfelen tussen een stuursysteem en een regelsysteem, omdat je ook kan zeggen dat bijv. als er mensen uitgaan, dat dat dus invloed heeft, dmv terugkoppeling, in het invoerblok meten de sensors dat er minder mensen in staan, of is het anders? wat is dan het precieze verschil tussen een regel- en een stuursysteem? Dankjewel en groetjes |
Citaat:
Citaat:
Zo staat het in mijn antwoordenboek :) |
ik heb mn nakijkboekje gevonden:D dankjewel voor het antwoord,
nog een ander vraagje, bij vraag 24 van H8 newton 1a vragen ze dus de gevoeligheid van die sensor.. daar had ik wel het goede antwoord uit, maar hoezo is het 0,375 Vs/m want de eenheiden zouden toch V per m/s moeten zijn, weet jij hoe dat zit?:) |
en waarom ronden ze dat antwoord af op twee decimalen, want die getallen langs de assen van dat diagram bestaan maar uit één significant cijfer.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44. |