![]() |
zorgverzekering opgezegd?
vorige jaar was ik via zilveren kruis verzekerd, die jaar via onvz.
Mijn nieuwe verzekering heb ik ruim op tijd afgesloten, waarbij ik onvz ook heb gevraagd mijn huidige verzekering op te zeggen. Enkele weken geleden ontving ik van onvz ook alle polissen e.d., en werd het geld keurig afgeschreven. Echter: van zilveren kruis krijg ik nog steeds acceptigiro's. Die van januari heb ik naast me neergelegd met het idee dat hun adminstratie wellicht wat achterliep, maar vandaag ontving ik ook een rekening voor februari alsmede een herinnering voor januari. Maandag ga ik maar 's een rondje bellen, maar hoe zit dit wettelijk, op wat voor manier kan ik hier het beste mee omgaan? |
ik zou idd bellen en er zelf achteraan gaan, want blijkbaar is er bij je nieuwe zorgverzekering iets fout gegaan met het automatisch opzeggen van de oude.
waarschijnlijk komt het erop neer dat je de oude eerst moet betalen (voor de administratie) en dat je dat dan daarna weer teruggestort krijgt, aangezien je dubbel verzekerd bent geweest voor één of twee maanden. omslachtig, maar zo loopt het meestal wel... |
dus ik ben, kort gezegd, de lul?
|
Bel beide verzekeringen op en leg je probleem uit, mogelijk kunnen ze je meteen helpen.
|
ik ga het maandag proberen.
Ik laat het weten.. |
hmmm,
ik heb hier ook een acceptgiro liggen voor wat ik nu zie dus een periode dat ik bij mn nieuwe verzekering zou moeten zitten. Is dus klaarblijkelijk toch niet opgezged,vond het al zo vreemd omdat ik dacht alles keurig betaald te hebben. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |