![]() |
Kan iemand mij helpen met deze vraag??
Ik moet voor biologie een werkstuk maken en daar moet deze vraag in voorkomen:
Waarom zijn sommige mensen vatbaarder voor ziektes dan anderen? Ik snap er niet echt veel van dus kan iemand even helpen? Gewoon paar aanwijzingen ofzo geven? Alvast bedankt! Gr. Emy-Mira-Luna |
Omdat ze minder weerstand hebben?
Of is dit gewoon dezelfde vraag maar anders gesteld :o Het werkt ook wel om even te googelen op 1) weerstand 2) vatbaarheid 3) ziektevatbaarheid volgens mij komt er vooral bij ziektevatbaarheid wel het één en ander uit. Succes! |
mensen hebben ook verschillende afweerresponses. sommige mensen hebben meer geinvesteerd in afweer, dit is vaak genetisch bepaald. als je een betere afweer hebt, ben je dus ook minder vatbaar voor ziektes (het heeft natuurlijk wel weer andere nadelen, anders was iedereen wel optimaal tegen ziektes beschermd)
* inflammatory response * afweersysteem |
Citaat:
|
Citaat:
Als je het hebt over waarom sommige mensen vaker een griepje hebben moet je vooral zoeken naar "verworven immuniteit en overgevoeligheid" . Als je me je e-mail adres geeft kan ik je er een Adobe Reader document erover geven. Ik weet niet of dat te diep gaat maar je kan er in ieder geval naar kijken. Gr. E. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |