![]() |
M&O project vraag
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje over 2 dingen in mijn M&O project. Ik moet namelijk de 'omzet per euro arbeidskosten' en de 'omzet per euro kapitaalkosten' van Heineken '04 en '05 hebben. Nou weet ik niet hoe ik daaraan moet komen, ik kan het nergens vinden en weet ook niet hoe ik het uit moet rekenen. Kunnen jullie me helpen? |
Volgens mij moet je die jaarverslagen dan downloaden uit die jaren. De site van heineken moet je googlen.
|
Dat heb ik gedaan maar daar staan die 2 dingen niet bij :s
|
De ratio zal misschien niet direct zijn opgenomen in het jaarverslag, er staan echter wel gegevens met betrekking tot posten die hiervoor van belang zijn. Hieruit kun je dan zelf de ratio berekenen.
Succes |
En wat is dan precies de berekening als een van jullie dat zo weet? ik kan het namelijk nergens in mijn boeken vinden...
|
omzet / arbeidskosten en omzet / arbeidskosten, wat kun je daar niet aan begrijpen?
Mocht het een belangrijk project zijn zou je ook nog kunnen kijken naar de "marginal product of labor" en de "marginal product of capital"; de toegevoegde waarde van 1 extra unit arbeid/kapitaal t.o.v. de output. Je zal deze niet kunnen berekenen maar je kunt er wel wat over vertellen en uitleggen wat hiermee gebeurd is uitgaande van winstmaximering. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |