![]() |
Goede boeken voor Engels 5vwo gezocht
Hallo,
Voor het vak Engels moet ik in 5 vwo enkele boeken lezen. Kunnen jullie me hierbij helpen en zeggen of ik goede boeken heb uitgekozen? alvast bedankt! -1 boek voor 1900, het liefste een niet te lang boek. Hebben jullie een idee? -2 boeken van schrijvers uit een lijstje. Ik kies waarschijnlijk voor The old men and the sea van Ernest Hemingway en voor The fifth child van Doris Lessing - 1 boek naar vrije keuze, wie heeft een leuke suggestie? bij voorkeur een short story - 1 gedicht, wie heeft een leuke suggestie? Groeten Ruben |
-1 boek voor 1900, het liefste een niet te lang boek. Hebben jullie een idee?
The Strange Case of Dr Jeckyll and Mr Hyde door Robert Louis Stevenson. Het boek is vrij kort en goed te lezen. |
Kijk hier eens: http://www.scholieren.com/boekversla...order=auteur_0
De boeken van H.G. Wells zijn ook leuk en niet erg dik. Maar ik heb geen idee hoe die qua niveau zijn. |
George Orwell - Animal Farm
Is ook aan te raden! |
Misschien een short story van Roald Dahl?
|
Citaat:
|
Life of Pi, niet echt kort, maar ook niet echt dik. Leuk.
|
Citaat:
boeken uit een lijstje: het zou handig zijn als je dat lijstje postte, nu weten we niet waar je uit kan kiezen en als je toch al gekozen hebt, hoef je onze hulp niet. vrije keuze: f scott fitzgerald - great gatsby, wederom niet echt dik en wel een van de klassiekers uit de 1920s. gedicht: christina rossetti - winter my secret of als je het wat moderner wil: alan ginsberg - howl. |
Orwell, 1984
|
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de volgende boeken uitgekozen en ben deze nu ook aan het lezen of heb ze al gelezen:
The fifth child The Strange Case of Dr Jeckyll and Mr Hyde The old man by the sea Ik moet nog even een goed gedicht zoeken, maar dat zal niet al te moeilijk zijn. Ook moet ik nog even een goede short story zoeken. Denk dat ik er 1 zoek van Poe of een andere bekende schrijver. Iemand een leuke suggestie? (Dahl mocht niet van mijn leraar). Ruben |
Voor als je nog twijfelt of voor andere mensen...
George Orwell - 1984 Dinges - The Great Gatsby andere dinges - The Catcher in the Rye |
Ik zeg (zoals in zo ongeveer alle topics die naar leuke Engelstalige boeken vragen): Mark Haddon - The curious incident of the dog in the night-time. Niet dik, niet moeilijk. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |