![]() |
vergrijzing!!
Wat vinden jullie van de stelling: 'Verouderende mensen (vergrijzing) zijn een probleem voor
de arbeidsmarkt' graag voor en tegen argumenten :) |
Maak zelf je huiswerk.
|
Citaat:
|
Onzinstelling. Mensen buiten de arbeidsmarkt vormen geen probleem voor de arbeidsmarkt.
|
Citaat:
|
Ik zie een komend gat in de markt voor haarverf, misschien eens aan aandelen gaan denken? :cool:
|
Je huiswerk wiskunde wil ik misschien wel doen.
|
ach welnee, uiteindelijk gaan we allemaal dood, en is er helemaal geen probleem meer
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
klopt, er stappen de komende decennia veel mensen uit de arbeidmarkt. na de oorlog kregen wij een 'Babyboom' heel veel mensen kregen kinderen omdat Nederland bezig was met de wederopbouw, mensen zagen weer hoop in de toen nog verre toekomst, de jeugd nam toen, en er komt nu een tijd aan dat deze toenmalige jeugd stopt met werken omdat deze ook de pensioenleeftijd bereiken.
Het gevolg is dan dat de jeugd van nu (geschoold en wel) werk zoekt, en bedrijven komen arbeidskrachten tekort, en bieden hogere lonen naar de arbeiders om voor hun te werken omdat deze bedrijven al werkkrachten tekort komen. Mensen krijgen nu minder kinderen, omdat 1. Het wordt allemaal duurder, er is minder geld en ruimte voor een kind. 2. De vrouw wil werken. thuis zitten met de kinderen is niet meer zo gelief, steeds meer vrouwen willen een goed beroep uitoefenen. |
'Verouderende mensen'. :D
|
"Verouderende mensen" zijn natuurlijk vervelend en overbodig op esthetisch en cultureel vlak, maar dat wil niet zeggen dat we ze helemaal nergens voor kunnen gebruiken/inzetten.
|
Ik neem aan dat je bedoelt dat er in de nabije toekomst extra veel geld uit de kas naar de zorgsector toe gaat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alle mensen verouderen, duh. Dus eigelijk is de stelling: mensen zijn een probleem voor de arbeidsmarkt. Dat lijkt me nogal onzin, omdat er zonder mensen geen arbeidsmarkt bestond.
|
Citaat:
|
heb je dan ook niet verouderende mensen :confused:
|
adolescenten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |