![]() |
geneeskunde
heej,
ik zit in 4vwo en ik wil geneeskunde gaan doen, waarschijnlijk haal ik niet de 8 gemiddeld en ik wil graag weten wat ik naast goed leren het beste kan doen om ingeloot te worden. Mn moeder had van een vriendin gehoord dat je speciale lessen kan volgen zodat je eerder wordt ingeloot, hoe zit dat precies?? :confused: kusj |
Je kunt meedoen aan de decentrale selectie, dat bedoel je denk ik. :) Dat is een manier van selecteren die naast het inloten wordt toegepast, maar dan per universiteit. Ze kijken dan naar hoe gemotiveerd je bent om geneeskunde te doen en wat jou nou juist zo geschikt maakt om geneeskunde te doen en waarom ze jou zouden moeten kiezen. Als je bijv. vrijwilligerswerk gedaan hebt of bijzondere prestaties op het gebied van sport, dingen die laten zien dat je doorzettingsvermogen hebt etc, dan heb je meer kans.
Maar dat heeft dus niks met loten te maken, de loting is centraal voor heel Nederland en staat er los van. Er lopen hier trouwens mensen rond die veel meer over de decentrale selectie (en geneeskunde) weten dan ik.. ik was destijds gewoon ingeloot en doe inmiddels geen geneeskunde meer. :) |
Dit is een bomvol topic met allemaal tips en ervaringen over de decentrale selectie:
http://forum.scholieren.com/showthre...light=selectie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |