![]() |
Desktop leeg
Na een iets te fanatieke virusscan herkent/vindt mijn computer explorer.exe niet meer. Alle programma's staan er nog op en doen t nog, zo ook de bestanden, het probleem is alleen dat ik geen taakbalk, geen snelkoppelingen en geen menu meer heb. Ik kan alleen nog werken vanuit taakbeheer.
Ik heb al een systeemherstel geprobeerd, opstarten in veilige modus, werkt niet. Zit er niks anders op dan windows XP opnieuw te installeren? alvast bedankt! |
Het beste kun je explorer.exe kopieeren uit een zelfde Windows versie en daarna weer terugzetten in je eigen Windows. :)
|
Start > Run/uitvoeren > "sfc /scannow" en dan je Windows-cd bij de hand houden: SFC (System File Check) gaat alle systeembestanden af, als ze niet afkomstig zijn van Microsoft (lees: veranderd door iets van virus ofzo) of ze ontbreken, dan worden ze gewoon van je cd gehaald. Als je geen cd hebt, moet je op je harde schijf op zoek gaan naar een map I386 (buiten de Windows-map), dit is normaalgezien enkel bij nieuwere merkcomputers.
|
Citaat:
Heb ook geprobeerd explorer.exe door die van iemand anders te vervangen, kreeg ik ook niet voor mekaar. Heel erg bedankt iig! Ik heb hier geen techneuten bij de hand, dus al mn foto's en muziek is gesaved, windows even opnieuw installeren... (n) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |