Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Een vraag. Ik weet niet goed hoe ik dit moet vragen.. Maar oke.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=154359)

Rhinus 09-07-2002 21:45

Een vraag. Ik weet niet goed hoe ik dit moet vragen.. Maar oke..

Je kan alle kleuren maken door (bij verf) rood, geel en blauw te mengen. Rood, geel en blauw zijn dan dus de primaire kleuren.

Hoe is dat bij muziek? Wat zijn de stromingen waarmee je alle muziekjes kan maken?

Ik weet eigelijk niet of en hoe ik deze vraag moet stellen. Maar ach, wat kan er mis gaan? Inderdaad, en daar ga ik niet dood aan, dus..

angela123 09-07-2002 21:47

k sou t ech nie weten.........................sorry..............

fruitmand 09-07-2002 21:54

ehhhhhhhhhhhhhhh...
...ik ga proberen wijs te beantwoorden, maar misschien heb ik het wel helemaal fout:confused:
bevoorbeeld klassiek en hip hop? Je hoort telkens van die vage rappertjes die rappen met klassieke muziek in de achtergrond enzo...

Of techno en Jazz. St. Germain bevoorbeeld, is niet echt "jazz" maar heeft een paar house/techno dingetjes er door heen gemixt.
Daardoor krijg je een muzieksoort op zichzelf

Okee, ik lul maar wat:D laat maar

Infaustus 09-07-2002 22:05

Citaat:

fruitmand schreef:

Of techno en Jazz. St. Germain bevoorbeeld, is niet echt "jazz" maar heeft een paar house/techno dingetjes er door heen gemixt.
Daardoor krijg je een muzieksoort op zichzelf

luister maar eens naar een paar nummers uit de top 40 , overal zit zo'n vette beat onder....

jnieuwelaar 09-07-2002 22:07

Ik heb hier effe serieus over nagedacht. Dit kun je dus niet vanuit de muziek over het algemeen zeggen, maar wel vanuit een bepaalde muzieksmaak. Daarbij zeg je gewoon uit welke facetten uit andere muzieksoorten de stijl bestaat en zo kom je tot een resultaat.

Zoiets doe ik dus altijd bij het promoten van nieuwe bands. "snufje industrial, lepeltje Black metal, bla bla..."

konflict 09-07-2002 22:19

Gewoon de hokjes wegdenken, dan kan alles. Muziek is muziek, toch?

(edit: ben toevallig net bezig met een nummer dat vooral '80's invloeden heeft gemengd met IDM, clicks 'n cuts beats)

p-chez 10-07-2002 09:16

Je moet gewoon terug gaan in de tijd.. bijv. de tijd van blues en jazz e.d. Dat zijn wel muzieksoorten die de huidige muziek behoorlijk beinvloed hebben.

Maar antwoord op je vraag.. heb ik niet echt..

Kuala Lumpur 10-07-2002 22:57

Denk niet echt dat er "primaire muziekstromingen" bestaan.
Wel vind je natuurlijk bepaalde soorten veel terug in veel nummers. Jazz of hiphop bijv. hebben denk ik wel een enorme invloed op aardig wat muziek, tenminste als ik in mijn cd-collectie rondkijk :) (en dan heb ik het niet over nu-metal cd's ofzo :D) Terwijl ik geen enkele echte hiphop- of jazz-cd heb.

LeRatLuciano 10-07-2002 23:26

volgens mij is hiphop wel het meest gemengde zooitje

-ska
-rock
-raii
-reggea
-jazz
-klassiek
-2step

etc
ken zelf nog liedjes met indiase muziekinstrumenten erbij

Rat

~Sjeherazade~ 10-07-2002 23:33

Ocharme onzekere jongen....?? ;) :( :D

Loco 11-07-2002 09:55

Mambo, duidelijk.
Pjotter, je moet maar eens op http://www.mambokurt.de kijken :D

Carn 11-07-2002 10:04

Alles komt uit een paar basis dingen:

Ritmische muziek uit afrika
Melodieuze muziek uit europa (klassiek).

eerste echte mengvormen daarvan werd de blues muziek die door de neger slaven werd bezongen op de slavenplantages in noord-amerika.

jazz en rock en roll komen weer voort uit die blues muziek

Loco 11-07-2002 10:06

Rythemn and Bleus vét Oí

Carn 11-07-2002 10:10

al die shit zoals trance komt uit de elektronische popmuziek die in de jaren 80 zo beroemd was, met allemaal samples etc.

Drum n Bass, de ritmes daarvan bestaan al tientallen jaren in verschillende vormen van jazz muziek, het is gewoon een term die door een snuggere DJ is bedacht.

PaulSimon 11-07-2002 11:38

uhhh jah
zoals al eerder gezegd... alles stamt af van alles
Citaat:

Ritmische muziek uit afrika
Melodieuze muziek uit europa (klassiek).
das de beste uitleg tot nu toe

over vragen gesproken...wie weet r wat wereldmuziek nou eigenlijk inhoud...? das toch gewoon muziek? maar dan n paar stijlen op 1 cd ?

Mindfields 11-07-2002 12:02

powermetal?

metal basis
klassieke instrumenten

geel + blauw = groen
klassiek + metal = powermetal

hokjes zijn :cool:

Carn 11-07-2002 12:38

wereldmuziek is gewoon muziek in de stijl van een bepaald land

het is wel weer zo`n stomme westerse term....als je in india een CD zou kopen met hollandse volksmuziek met accordeon dan is dat voor hun ook wereldmuziek

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.