Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [MSN en FIREWALL] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1544025)

Mahonie 15-02-2007 17:51

[MSN en FIREWALL]

Hallo,
Daarstraks kreeg ik van mijn Norton Firewall een bericht waarin stond:
"msn(en dan nog wat letterserachter).iets probeert toegang te krijgen tot uw computer, wat wilt u doen?"
Ik heb toen gekozen voor de optie "nooit tot poorten toelaten". (dacht dat het onbelangrijk was)
Maar nu kan ik me niet meer aanmelden op MSN zonder mijn firewall uit te schakelen...

Hoe los ik dit op, met andere woorden hoe kan ik mijn firewall dingen laten toelaten tot mijn pc waarvan ik eerst zei dat ze niet toegelaten mochten worden?

Hulk 15-02-2007 18:02

ik weet niet precies hoe da tbij norton zit. maar je moet in ieder geval even naar je firewall gaan en bij mcafee kun je dan kiezen voor 'de lijst met internettoepassingen weergeven'.

als je daarop klikt kun je kiezen welke programma's zijn geblokkeerd en toegestaan.

en voor de toekomst kun je met een gerust hart programma's die je bekend voorkomen toestaan (Y)

Piloff 16-02-2007 08:23

En geen norton gebruiken, dat verpest je pc.

Mahonie 17-02-2007 11:14

Citaat:

Hulk schreef op 15-02-2007 @ 19:02 :
ik weet niet precies hoe da tbij norton zit. maar je moet in ieder geval even naar je firewall gaan en bij mcafee kun je dan kiezen voor 'de lijst met internettoepassingen weergeven'.

als je daarop klikt kun je kiezen welke programma's zijn geblokkeerd en toegestaan.

en voor de toekomst kun je met een gerust hart programma's die je bekend voorkomen toestaan (Y)

Zoiets vind ik niet in het Norton scherm. Ik heb al overal de 'configureren' knop uitgeprobeerd, maar vind nergens wat ik zoek. :confused:

Citaat:

Piloff schreef:
En geen norton gebruiken, dat verpest je pc.
De welke adviseer jij dan, voor een latere aankoop? (Is Panda goed?)

tombooooo 18-02-2007 00:44

Citaat:

Mahonie schreef op 17-02-2007 @ 12:14 :
Zoiets vind ik niet in het Norton scherm. Ik heb al overal de 'configureren' knop uitgeprobeerd, maar vind nergens wat ik zoek. :confused:
Ik zelf heb Norton Internet Security, neem aan dat jij die ook hebt? Zo ja, dan zal het op deze manier wel moeten lukken;

Norton Internet Security openen > Status en instellingen > Persoonlijke Firewall > Configureren.

Vervolgens opent er een nieuw scherm waar je als het goed is de tab 'Programma's' ziet. Hier kun je bij 'Handmatig programmabeheer' MSN weer toegang tot internet geven.

Hoop dat het helpt ;) .

Mahonie 18-02-2007 13:01

Citaat:

tombooooo schreef op 18-02-2007 @ 01:44 :
Ik zelf heb Norton Internet Security, neem aan dat jij die ook hebt? Zo ja, dan zal het op deze manier wel moeten lukken;

Norton Internet Security openen > Status en instellingen > Persoonlijke Firewall > Configureren.

Vervolgens opent er een nieuw scherm waar je als het goed is de tab 'Programma's' ziet. Hier kun je bij 'Handmatig programmabeheer' MSN weer toegang tot internet geven.

Hoop dat het helpt ;) .

Jaa, nu is het gelukt! Dankjewel!! :)

Edit: Nu heb ik ook gevonden hoe ik terug op het internet kan zonder de firewall uit te schakelen (iets waar ik al langer naar op zoek was)! Dubbel bedankt dus!

Elite! 27-02-2007 20:13

Citaat:

Mahonie schreef op 17-02-2007 @ 12:14 :

De welke adviseer jij dan, voor een latere aankoop? (Is Panda goed?)

Kopen :confused: wrm kopen als je gratis AVG Free 7.5 kan krijgen die egt goed werkt of antivir.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.