![]() |
Athame
wie van jullie heeft er één en hoe ziet die er uit?
en moet ie perse zwart zijn? |
er woonde eers eentje bij ons op de hoek...waar ie nu woont weet ik niet....
|
Ik heb er geen maar in een boek dat ik heb gelezen stond wel in waarom datie zwart moes sijn...
|
Citaat:
het heft mag ook wit zijn heb ik ergens gelezen. |
Citaat:
maargoed, is het een grapje of was dit sereus? |
Citaat:
een athame is een tweezijdig mes, geen persoon ofzo, was dus niet serieus. Lees dit maar (van mn website http://www.siteofdarkness.com): Citaat:
|
Een Athame is dus een mes dat aan twee kanten snijd en zwart is. Dus het is dus gewoon een zwarte dolk.
|
Citaat:
|
zitten jullie nu aan mij uit te leggen wat een athame is??? dat hoeft niet hoor. Ik vroeg me alleen af of Infaustus het voor de grap zei of dattie serieus dacht dat het een mens ofzo was
|
Ik wil er echt supergraag een.. maar heb nooit geld.. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
niet waar dus een athame is een belangrijk werktuig een heel erg persoonlijk werktuig een mes dat NOOIT mag snijden !! daar heb je de bolime voor een athame is inderdaat een dolk maar kan ook een mes met 2 snijkanten zijn (een dolk heeft een stootblad en een mes niet) de regel van dat het 2 snijkanten moet hebben is geen vaste regel want er is inderdaat iemand die een duikers mes gebruikt een athame gebruik je voor het richten van en richting geven aan energie zoals bij het oprichten en ophefen van de cirkel of bij het wijden van een voorwerp of de opgewekte energie weg te stuuren naar een doel ver weg een zwaard word ook wel gebruikt een zwaard is niets meer dan een grote athame een zwaard is meestal de gemeenschapelijke athame van een coven (voor het oprichten van de cirkel) elk lid van de coven heeft vaak een persoonlijke athame (voor het individueele werk binnen de cirkel) |
Citaat:
|
waar kan je ze kopen?
Ik zie ze noooit ergens! |
Citaat:
enuhm zoek op internet voor winkels enzo :) maar nou hebben we het maar steeds over wat een athame is enzo maar nou weet ik nog niet wie er 1 heeft en hoe die er uit ziet... vind ik namelijk wel boeiend :) en zo ja waar heb je hem vandaan??? |
Ik heb er geen, wil er wel een maar kan nooit nuttig mes vinden. Bovendien heb ik er niks meer aan nu ik grondig van de wicca afgestapt ben... (niet dat ik ooit wicca was maar ik vond het wel cool. VOND)
|
Citaat:
tuurlijk kun je een mes of zwaard kopen.... waarom moeilijk doen als het wekamp kan..... Citaat:
maar helaas waren het stuk voor stuk niets meer dan een massaprodukt :( de dolken en zwaarden die vandaag de dag tekoop zijn zijn niets meer dan een mooi stuk cnc geslepen staal en een gegoten handvat dat met wat donkere lak en polijst werk er "oud" uit moeten zien ik kan me daar zo aan ergeren.... ja je besaald maar een 200 euro voor een leuk uitziend swaard maar het is en blijft een massa produkt er zijn er nog zeker een stuk of tig die presies het zelfde zijn gemaakt in een fabriek en er is geen ziel in het werk gestoken op de EFF was er helemaal op het einde van de markt een echte smitse daar heb ik wel mooi en echt werk gezien messen,dolken en zwaarden die met de hand gesmeed waren staal die met hart en ziel bewerkt waren van mij mag je natuurlijk voor de gemakelijke optie kiezen en een athame kopen maar ik zelf vind het erg belangrijk dat het niet een leeg stuk staal is in nederland is er nog 1 smidse waar je je eigen athame kunt smeden en er is nog 1 die athames en zwaarden maakt met de hand via koude bewerking voor andere heksen maar dit kan ieder zelf ook mijn advies is maak je eigen athame dan werk je met een belangrijk stuk gereedschap dat voledig je eigen is en een deel van je eigen hart en ziel bevat dat werkt een stuk beter dan een massaprodukt....... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |