Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ipod shufle geen geluid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1544419)

Leendertlol 16-02-2007 16:20

ipod shufle geen geluid

hallo mensen

ik heb een ipod shuffle gekocht, ik helemaal blij maar dat was niet lang, ik wil er dus via ITUNES muziek op zetten allemaal gelukt,, maar met de ipod shuffle( wellicht ook met de andere) moet je eerst op een icoontje in itunes drukken voor dat je de ipod uit de oplader haalt, dan geeft hij het volgende aan:

de ipod van ******* kan niet worden uitgeworpen omdat deze bestanden bevat die worden gebruikt door een andere toepassing.

ben ik nu gedoemd om betaalde liedjes erop te zetten, want als ik hem er gewoon uit trek dan geeft ie aan dat er geen muziek op staat,:(:(

kunnen jullie helpen??

alvast bedankt Leendert

K-pax 17-02-2007 10:00

Heb je, je ipod goed gesynchronicheerd via itunes ? zoja:
Heb je geprobeerd hem te resetten ? ( menu en play knop ingedrukt houden) nadat je hem hebt verwijderd ? zoja:
Is de muziek wel een in leesbaar format voor de ipod ( zover in wist veranderd itunes dit voor je tot het leesbaar is, zoniet, word het ook niet weergegeven op je ipod.

Al Murphy 17-02-2007 16:51

Ik weet niet hoe jij die foutmelding interpreteert, maar die wil inderdaad zeggen dat je shuffle nog bezig is, en nog niet afgesloten kan worden. Als je hem dan inderdaad uittrekt voordat hij gedaan heeft, zal zijn reactie vrij onvoorspelbaar worden. Nummers nog niet toegankelijk, iPod loopt vast, ... Je kan het zo gek niet bedenken.

Mogelijk is iTunes dus nog niet klaar met je muziek, ofwel is er nog een ander programma dat contact heeft met je iPod. Last.fm, msn, ... het kan vanalles zijn. Die kan je eventueel via quit of ctrl-alt-delete afzetten.

Je zou ook kunnen proberen om eens via "hardware veilig verwijderen" je shuffle uit te kunnen werpen.

Nog een mogelijkheid: computer gewoon even afzetten.

In elk geval heeft de foutmelding die jij geeft niks te maken met muziek illegaal downloaden of kopen via iTunes, maar ik neem aan dat je dat ook wel zelf zou kunnen bedenken.

Leendertlol 17-02-2007 19:00

hallo alvast bedankt voor jullie reacties,,

maar ik zelf dacht het volgende, als je muziek via limewire download, gebruikt limewire jou bestanden toch ook weer om verder te downloaden, en mischien gebruikt hij ook de dingen die op mijn ipod staan.

en ik heb al jullie goede raad opgevolgd en nog steeds het zelfde probleem,

maar alle raad is welkom,, en waar sinchroniseer je je ipod precies :bloos: is dat onder menu

alvast dankjullie wel (y) :)

K-pax 18-02-2007 12:33

Je kan op het symbool van je ipod in itunes rechtklikken, dan staat er synchroniseren ( duur voor muziek overzetten van muziekbibliotheek naar ipod). Anders staat er simpelweg niks op je ipod.

Het maakt niet uit of je de muziek hebt gedownload en deze files nog worden geshared door limewire ( of een ander download programma) iig niet bij mij. Ongeveer wat Al Murphy zegt.

Ik zou idd eerst proberen hem via de knop op itunes de verwijderen ( die naast je ipod-symbool in itunes!), mocht dat niet lukken probeer dan idd "hardware veilig verwijderen" rechtonderin in je taakbalk.

Al Murphy 18-02-2007 16:29

Citaat:

Leendertlol schreef op 17-02-2007 @ 20:00 :
hallo alvast bedankt voor jullie reacties,,

maar ik zelf dacht het volgende, als je muziek via limewire download, gebruikt limewire jou bestanden toch ook weer om verder te downloaden, en mischien gebruikt hij ook de dingen die op mijn ipod staan.

en ik heb al jullie goede raad opgevolgd en nog steeds het zelfde probleem,

maar alle raad is welkom,, en waar sinchroniseer je je ipod precies :bloos: is dat onder menu

alvast dankjullie wel (y) :)

Mja, hetzelfde probleem kan natuurlijk niet. Als je pc uit staat kan je je iPod perfect veilig verwijderen, kan er geen enkel programma meer gebruiken maken van de files op de iPod en kan je die foutmelding niet meer krijgen. Dan is er dus hoogstens nog het andere probleem: dat er geen files gekopieerd zijn naar je iPod.

Maar ok. Als iTunes aan staat zou er normaal gezien aan de linkerkant "apparaten" moeten staan. Met daarnaast iPOd van ***. Staat dat er?
Aan de rechterkant kan je dan klikken op "instellingen". Op die pagina kan je zien hoeveel capaciteit van je iPod gebruikt wordt. Als je een aantal nummers hebt overgezet op je iPod of als je je iPod hebt gesynchroniseerd, zie je dan dat er een bepaalde capaciteit van je iPod gebruikt is? Flikkert er een lampje wanneer iTunes naar de iPod kopieert? En wanneer je klikt op "Inhoud" (bovenaan je scherm) zou je moeten zien welke liedjes inderdaad op je iPod staan. Staat er dus wel degelijk iets op je iPod?

Want eerlijk gezegd heb ik even het idee dat er niks mis is met de iPod of iTunes, maar dat je gewoon ergens iets fout doet.

Leendertlol 19-02-2007 15:43

DANK JE WEL!!

het was gewoon mijn eigen domme fout :bloos:
ik had me nog niet aangemeld bij apple en darom zag ik dat instellingen en wat er op je ipod stond niet.... :o

in ieder geval dank je wel voor al jullie reacties!!! :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.