![]() |
Wijnflessen openen zonder kurkentrekker.
Wij zitten met een probleem. :o
Hoe krijg je een wijnfles open zónder kurkentrekker? De kurk in de fles duwen is geen optie en scharen, nagelvijltjes, paperclips en een of ander vreemd keukenvoorwerp hebben geen effect op de verdomde kurk. :( |
Waarom is het geen optie die kurk in de fles te duwen?
Dat deed ik tenminste wel altijd bij gebrek aan beter. Eerste paar slokken zijn lastig en daarna kan je gewoon normaal drinken. (y) |
Loop naar de buren en leen een kurkentrekker is ook geen optie?
|
schroef erin en in de bankschroef zetten.
Schroevendraaier erop en hamer op de schroevendraaier kurk erin is ALTIJD een optie. Een fles wijn met nieuwe (nietkurken) kurk is niet hersluitbaar met die kurk namelijk, omdat ze net iets te groot zijn. Alleen met echte kurk is de fles goed hersluitbaar, en die hoor je ook in 1 avond op te zuipen |
Citaat:
|
In uiterste nood zou je de hals eraf kunnen slaan en de wijn nadien filteren door het door keukenpapier te laten lekken alvorens het in je glas komt. (Dat heb ik 1 keer in wanhopige bui gedaan :o ;) )
|
Ik heb wel eens schroeven en een touw gebruikt. Of je kan de kurk in de fles slaan, moet je de fles wijn wel die avond nog opdrinken. Dat lijkt me verder geen probleem :cool:
|
Een dun mes in de kurk douwen en de kurk eruit trekken door enigzins zijwaards tegen de hals omhoog de drukken. Is me een paar keer goed bevallen :) , en een paar keer minder ( je vingers snijden)
|
Schroef+tang
|
Een grove holle naald door de kurk drukken en de wijn opzuigen. nu nog een grove holle naald vinden. ;)
|
misschien toch lenen..?
|
een injectie naald door de kruk heen drukken, en dan co2 fles op aansluiten (y) . Werken perfect. Maar wel opletten dat je niet te snel duur erop zetten anders heb je wijn met prik :D
|
Haha. :p
|
Nagelschaartje. Maar dat vereist wel veel geduld en leidt tot stukjes kurk in je drank.
|
Citaat:
Als je een kurk uit een fles wil hebben is het doel om 'm snel en heel eruit te krijgen, zonder stukjes in je wijn. |
Citaat:
|
Citaat:
het wordt er niet lekkerder op..:p |
Citaat:
|
Citaat:
dat ga ik doen! |
mijn baas wilde nog wel eens de hals van een fles slaan als het niet anders kon
|
heej Sneeuwvlokje... heel leuk allemaal, maar waarom reageer je niet meer op je eigen topic? en waarom kan je nou weer niet de kurk in de fles duwen? laat ons niet langer in spanning :p
|
Citaat:
|
met een pollepel de kurk erin duwen :o werkte heel goed tijdens intro.
|
bier drinken
|
De omgeving van de fles vacuüm maken, dan floept de kurk er vanzelf uit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |