![]() |
lekkere jazz songs
Hee,
Ken je nog leuke Jazz-/Blues nummers voor op mijn i-pod. Dankjewel alvast ;) Kus! |
Vertel eens wat voor jazz je al kent/leuk vindt?
|
je interpeteert de term 'eigen muziek' verkeerd in dit geval.
|
Ook dat.
|
het is iPod.
(okee, genoeg voor even) |
ik hou van van alle Jazz-muziek.
Alleen met zang.. maar ook bijvoorbeeld the Tower of the Power. James Brown is meer de funky kant maar ook erg leuk.. |
Citaat:
Alleen met Ben Stiller. En B., ik geloof je niet, maar noem eens een paar namen van artiesten die je goed vindt. Jazznummers voor op je iPod bestaan niet. |
Citaat:
Blah. K |
beetje kinderachtige reacties hoor...
Ella Fitzgerald Billy Holiday Diana Krall Ray Charles Norah Jones Frank Sinatra Amy Winehouse al vind ik zelf instrumentale jazz veel mooier. |
Citaat:
Wat heb ik er zin in vandaag:). |
dude denk om je hart. en ik heb je zelf ook nog niet met een paar goede voorbeelden zien komen.
ik heb er verder ook geen verstand van maar dingen die ik lekker vind en toegankelijk zijn: charlie mingus miles davis |
Citaat:
|
dan past ze zich gvd maar aan :mad:
|
Chet Baker
Horace Silver |
Citaat:
ik vind dat zolang je roy hardgrove arrangementen niet funky/swingend krijgt je zelf je mond moet houden. |
Ik ben geen jazzmaster, maar in verhouding met jou ben ik de grootste über-jazz-master die ooit op deze aarde rondgelopen heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
en ach een 15jarige met norah jones etc op dr mp3-speler. lighten up dude |
aan metallicat &granddaddy:
ik zei : dat ik van jazz hield álleen met zang..máár ook gewoon instrumentaal. En niet bijna alle jazz is zonder zang. Je moet me niet zo laag in schatten..trouwens..je kunt bijna niet zeggen wat wel en geen jazz is er is: New Orleans Jazz, swing, bop en free jazz, fusion, avant-garde jazz, electronic jazz...etc..etc..dus jazz heeft een vrij grote omvang. en dat ik niet alles zo precies goed genoeg kan beschrijven als jullie doen..wat maakt het uit. uiteindelijk gaat het om de muziek. en niet om het naampje wat er om heen zit! |
En ik zag het licht.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
iig check charlie mingus. mooi spul |
Wes montgomery?
|
Citaat:
|
probeer ook:
Chick Corea Oscar Peterson Herbie Hancock Bill evans Dave brubeck Mc Coy Tyner Miles Davis Stan Getz George Benson John Coltrane Charlie Parker allemaal wel instrumentaal, en ja ik hou van pianisten. Oh en, word niet zo gefrusteerd als metallicat, hij praat over jazz alsof hij een overspannen muziekleraar is op het vmbo die moet uitleggen hoe men een blokfluit vast moet houden. |
Citaat:
|
Hoe heet ook alweer die gave jazzpianist die altijd zo voorovergebogen zit en zo hilarisch meekreunt met wat ie speelt? Metallicat?
|
het uur van de waarheid.
|
Als je de cd "Köln Concert' maar hebt.
Was t trouwens een serieuze vraag? Of een 'quiz' :nono: |
Gewoon een vraag, maar ik weet het alweer: Keith Jarrett.
|
Uiteraard. Heb/ken je Köln Concert?
|
Hebben niet, maar dat moet er maar eens van komen.
|
check the best of chet baker sings maar, prima plaat met een heel stel standards er op. En chet klinkt nergens te nasaal of te iel. :)
|
Pat Metheny
Marcus Miller Weather Report(Fusion/jazz) John Scofield Bela Fleck and The Flecktones |
Citaat:
|
Wes Montgomery
Cat Stevens John Coltrane (A love supreme is echt een aanrader) Miles Davis (kheb liever z'n vroegere werken, die zijn wat sneller gespeeld volgens mij) Op het gebied van Fusion zou je kunnen luisteren naar onder andere Weather Report, dat was volgens mij hun naam... Voor de rest ben ik vrij onbekend op het gebied van jazz/fusion |
Citaat:
|
Geen pure jazz, maar de OST van Cowboy Bebop vind ik wel erg gaaf. (Y)
|
Citaat:
Citaat:
|
Dat was enkel haar interpretatie van het begrip jazz. De topictitel lijkt mij onveranderd.
|
Citaat:
Mja, dan nog.... tis beetje forumvervuiling om daar commentaar op te geven imho |
Klopt. Maar dat is dit topic sowieso al.
Laat ik eens mijn best doen. Je bent op zoek naar 'lekkere' jazzsongs. Dus dat betekent dat het achterlijk is om al onze 'jazznamenkennis' random op het bord te gooien. + Je neemt het niet zo nou met de term jazz. Goed. Qua vocale jazz en aanverwanten, zijn onmisbaar: Ella Fitzgerald Billie Holiday Nina Simone Denk bij Ella bv. aan het lichtvoetige maar goede album samen met Louis Armstrong. Voor de rest, jazz die gewoon steengoed is maar ook 'relaxt': John Coltrane - Blue Train Miles Davis - Kind of Blue Bill Evans - Sunday at the Village Vanguard Grant Green - Idle Moments ( titeltrack is dé late-night jazz track). Probeer ook zeker Chet Baker want die is 'cool' en dus goed te verteren. A Love Supreme is geniaal, maar ga je niet trekken als ik het zo inschat. Als je jazz luistert omdat je et 'lekker' vindt, is ALS niet wat je zoekt. Bovenstaande albums zijn stuk voor stuk legendarisch, maar ook te gebruiken als meer chill-albums. In dat licht kan ik je ook Diana Krall of Jamie Cullum aanraden, maar uit principe doe ik dat gewoon niet. Probeer anders Amos Lee eens. Folk-achtige muziek met lichte jazz en blues-invloeden. Van Nina Simone vind je het nummer Feeling Good vast geweldig. Van Coltrane kun je ook het album van hem samen met Johnny Hartman proberen. Succes. |
hm, dat is de eerste nuttige reactie hier :P
Kind Of Blue van Miles is idd super :bloos: Mja, eens wat van downloaden straks :) |
The feeling of jazz, Duke Ellington
Madeleine Peyroux is ook groots, beetje gypsy jazz. Take the a train van James Morrison is een beauty. Ella Fitzgerald is de meesteres van de vocale jazz en scatkoningin. Een bijzonder nummer van haar is bijvoorbeeld Lullaby of birdland. Veel luisterplezier |
Voordat ik het vergeet. Je kunt zeker How high the moon proberen, ook van Ella.
Of je gaat naar de swing en daar kun je bij ons op de pagina www.swingfellas.nl op het repertoire filmpjes bekijken van allerlei swingbands. |
|
Natuurlijk niet, maar ik bedoel wel die "van" Ella.
|
Ik vind Roy Hargrove of zijn band RH-factor erg gaaf, moeilijk downloadbaar (iig dat hoorde ik natuurlijk :rolleyes: ).. maar iedereen hier koopt toch cd's :cool: :rolleyes:
|
Zeker goed; koop dan iig Hard Groove en niet Distractions.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |