![]() |
ogen
hallow,
ik zit dus veel te veel op de computer,en dat ik verslaafd ofzo ben kan me niet schelen,maar soms krijgik pijn aan mn ogen.heeft iemand tips in welke omgeving ik het best comp(hoeveel licht enzo? ik heb nu btw een soort systeem van als ik nu 2 uur o de pc zit dan moet ik 4 uur wachten eer ik er weer op mag,is dit goed? hyb |
ik zet (vooral 's avonds) een zonnebrilletje op, werkt best. je hebt ook speciale brilglazen voor achter het scherm, maar ik vermoed dat die wel duur zullen zijn
|
TIPS:
* Probeer om het uur een kwartier pauze te houden. * Om het half uur ongeveer moet je even naar iets anders kijken in de kamer, iets dat ver weg staat en focus daarop. * Zit ver weg van je beeldscherm * Gebruik dingen zoals monitoren tv etc niet veel * Brillen werken alleen tegen straling waar je bijv. hoofdpijn van kan krijgen. (y) Succes (y) |
Je moet ook echt in een goed verlichte kamer zitten!
|
Een groot beeldscherm werkt ook veel ontspannender voor de ogen
|
of gwoon minder computeren...
|
Je kan je zo'n speciaal scherm aanschaffen dat je voor je computerscherm plaats. Dit houdt iets tegen waardoor je minder vlug hoofdpijn krijgt.
|
Citaat:
Dat is tegen mijn principes in, weet niet hoe het met de starter van dit topic zit. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan het verminderen door ervoor te zorgen dat de muur achter de computer fel wit verlicht is. Of zorgen dat de hele kamer verlicht is. Dat is minder vermoeiend voor je ogen! Sterkte (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10. |