![]() |
Uitschakelen microfoon
Hey,
Ik zit met een vraag, een vriend van mij heeft een laptop met een geintergreerde microfoon. Maar met een andere (betere) mic nemen we allerlei zaken op. Maar op de 1 of andere manier pakken de 2 programma's (die wij het meest gebruiken) die interne mic als opneem apparaat zeg maar. Hoe vaak we ook de juiste mic selecteren. Nu hebben we het zo opgelost dat we eerst de geluidskaart uitschakelen in apparaatbeheer, dan gaat de interne mic uit en dan nemen we met de juiste mic op. Daarna moet de geluidskaart weer ingeschakeld worden om het opgenomen resultaat te kunnen afluisteren. Hele omweg dus. Mijn vraag; Kan ik op 1 of andere manier niet de interne mic uitschakelen van die laptop ? Ik heb al gezocht in apparaatbeheer maar daar komt niets voor wat betrekking heeft tot een interne mic. Andere software gebruiken heeft geen zin, bij mij op mijn computer doet het programma alles wat ik em opdraag. |
Start > Uitvoeren > sndvol32 /rec
Helpt het niet om daar de juiste te selecteren? |
Nee.
Zou het zo kunnen zijn dat ie telkens de interne mic pakt omdat de externe mic een USB mic is ? Het is echt zwaar irritant. Het gaat hier wel om een HP laptop natuurlijk :p |
Dan moet je, lijkt mij, gewoon naar Configuratiescherm > Geluiden en Audioapparaten, tabblad Audio, en daar het standaardapparaat voor opnemen wijzigen in die USB microfoon.
|
Citaat:
(om gek van te worden :D) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02. |