![]() |
Raar geluid als ik achteruit rij
ik heb nu ongeveer een jaar mn citroen ax 1.4gti en ben er erg blij mee, maar nu sinds een week ofzo maakt ie geluid en begint ie te kraken als ik m achteruit in wil parkeren (of gewoon achteruit rij dus) wat zou dit kunnen zijn? kapotte koppelingsplaat? (hoop t niet xD) of kan het nog aan iets anders liggen?
greetz |
Koppelingsplaat denk ik niet. Als die stuk is dan voel je dat met voorruit rijden ook wel. Kun je ook wel testen. Zet de auto in zijn 5, handrem er op, de auto moet dan afslaan en niet dat ie door de koppeling heen gaat zeg maar.
Het is geen gierend geluid neem ik aan? Want dan hebben alle auto's. Veel auto's hebben ook als je hem in zin achteruit zet dat de tanden even knarsen. Verder zou het ook gewoon een rubbertje ergens kunnen zijn. Als je achterruit rijd dan word de achterkant van je auto zeg maar een beetje opgetild, en aangezien die rubbers maar zeer weinig in die kant worden uitgerekt, ze dan wat kraken. |
hmm oke zoiets zou het wel kunnen zijn
dankjewel man! |
Ik weet niet of je onder je auto kunt kruipen, spuit anders eens wat WD40 hier en daar (niet op je remmen en banden!).
|
Kraakt hij als je hem in de achteruit zet? of ratelt hij tijdens het achteruit rijden?
Het kan ook de drukveer zijn die ervoor zorgt dat je altijd wat extra kracht moet zetten om de pook in de achteruit te duwen. (althans bij de AX) Is dat model van jou gemaakt tussen juli 1991 en juli 1994? |
Citaat:
kzal s kijken ^^ @ Dukko: volgens mij Mei 1991 :p hij ratelt bij t rijden |
Dan zal het wel iets in de versnellingsbak zijn.
|
Vraag anders PCrodent van het forum hier, misschien dat hij het weet. Hij is ook één van de webmaster op AXclub.net
AXjes moeten natuurlijk blijven rijden :cool: |
pm verstuurd ^^
alvast bedankt :p |
Mhh klinkt als versnellingsbak, da's veel werk (als je het zelf doet) of duur (als je het laat doen). WD-40 spuiten op de schakelstangen helpt alleen als ie niet lekker in de versnelling gaat/blijft, dus ik denk dat dat voor jou niet scheelt. Maar het probleem komt klinkt niet bekend (da's meestal geen goed teken...).
Maar vraag ff na op www.axclub.net/forum_phpbb, daar heeft men er meer verstand van hoor, en ze reageren heel snel :) En het is er heel gezellig :D Okee, einde reclame :) |
hmmf dat klinkt niet best
ik heb t nu trouwens 3 dagen niet gehoord (dat is zo'n 9 achteruitrij stukjes :p) denk dat ik m nu maar snel doorverkoop, rij er mee van en naar mn werk (bijna alleen stadsstukjes) en dat rijdt ongeveer 1 op 7, dus ben op zoek naar een iets snelwegbegaanbare en ook zuinigere citroën :p bedankt voor de reactie though ^^ |
Pfiew 1 op 7 is wel absurd hoor voor een AX. Nogmaals, voor bespaartips verwijs ik je naar dat forum... ;)
|
Ik rij 1 op 21 :D
Citroën AX 1.4 First Diesel. En reclame voor AXclub.net vind ik prima ;) |
Citaat:
en ik rij lang niet genoeg per maand om met een diesel goedkoper uit te zijn :p doe mij maar een leuke 1.4 - 1.6 waarbij je niet ieder hobbeltje door je hele auto heen voelt dreunen :o vind t een leuk autotje om mee door de stad en over boerenlandweggetjes te "rijden" maar de snelweg.. hmm neh ;x |
Citaat:
dat soort getallen rij ik met mijn V8 amerikaan.... |
het was gewoon weer eens tijd om mn banden op te pompen xD
maareuh, om er even over terug te komen hij maakt t geluid ook als ik achteruit ROL dus als ik geen gas geef 0_o |
Rij jij auto? :o
Ik kom nooit meer in Hoorn uit veiligheids overwegingen :p |
pff ;x ik heb pas 1× een auto aangereden :bloos:
|
Citaat:
|
oud wief, stond stil op de rechterbaan
ik ga er links langs slaat ze opeens af naar links "ik had toch mn knipperlicht aan!" nee. prima ;x |
Dat kan ook echt alleen maar jou overkomen :D:D
|
Citaat:
Ik heb een Golf 3 GTI en een VR6 gereden en heb ze ook alle 2 kapot gereden. Door vol gas achteruit te rijden breken de tantjes af. Waar door je tantjes kwijt raakt. En hoe minder je der hebt hoe harder de klap word. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij Honda is het gewoon in de 4 zetten, geen handrem, geen gasgeven en gewoon koppeling vol laten komen, moet afslaan zonder zich noemenswaardig te verplaatsen. Zal een vergelijkbare test zijn voor citroen. |
Citaat:
Waar haal jij vandaan dat zijn banden zouden spinnen, hij geeft ook geen gas hoor. |
een gewone burgerbak met zoveel vermogen dat de banden gaan roken bij een dergelijke test heb ik in m'n leven inderdaad ook nog niet gezien... ;)
overigens lijkt mij dat iedere auto ook al afslaat als je in z'n 1 de koppeling opeens vol op laat komen. Zelfs diesels kunnen daar niet tegen ... |
Niet achteruit rijden :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |