![]() |
Broer en zus willen legale seksrelatie
Een broer en zus die in 2005 door het gerecht in Duitsland zijn veroordeeld voor incest willen een nieuwe rechtszaak aanspannen om een seksuele relatie tussen broers en zussen legaal te maken. De twee werden zelf veroordeeld, omdat ze samen vier kinderen hebben.
Kinderen De 28-jarige Patrick S. en de 21-jarige Susan K. zijn broer en zus, hoewel ze een andere achternaam hebben. De jongen werd door zijn moeder in de steek gelaten en vervolgens geadopteerd. In 2000 leerde het tweetal elkaar kennen. In 2001 kregen ze hun eerste kind. Later volgden de drie anderen. Celstraf De advocaat die het koppel bijstaat vindt dat het incestverbod tussen broers en zussen moet worden opgeheven. Artikel 173 van het Duitse strafrecht maakt het mogelijk dat broers en zussen die seksuele betrekkingen hebben tot drie maximaal drie jaar cel worden veroordeeld. Volgens advocaat Endrik Wilhelm moeten volwassenen het recht krijgen zelf seksuele partners te kiezen, ook al gaat het om een broer of zus. In november 2005 kreeg de man wegens incest een celstraf van 2,5 jaar opgelegd. Zijn zus werd ook schuldig bevonden, maar kreeg geen celstraf. De man is inmiddels weer vrij en woont weer bij zijn zus en vier kinderen. Bron |
Sick, maar ze moeten het zelf weten, als ze maar niet meer kinderen krijgen. (n)
|
Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat nabije bloedverwanten kinderen met elkaar krijgen want die kinderen hebben vaker dan gemiddeld aangeboren afwijkingen. Maar het is naar mijn idee ook nogal achterlijk om volwassenen te verbieden seks met elkaar te hebben, ook al zijn het broer en zus.
Het zullen vast geen al te snuggere figuren zijn, maar ze hebben wel het recht zelf te kiezen, mits ze tenminste niet geestelijk gestoord zijn ofzo. Ik ben bijvoorbeeld op zichzelf ook niet tegen seks tussen zwaar geestelijk gehandicapten, ik ben er alleen wel tegen dat ze kinderen krijgen, omdat ze die vaak niet kunnen opvoeden en er ook daar een bovengemiddelde kans is dat die kinderen mislukken. Ik vind de Nederlandse regeling wel goed: geen regeling in het strafrecht, maar wel regeling in het civiele recht, in die zin dat huwelijken tussen nabije bloedverwanten, dat wil zeggen (groot)ouders en broers/zussen, niet toegestaan zijn. Maar het is natuurlijk ook volslagen nazistisch om het enkele seks hebben als misdrijf te karakteriseren. |
Tiswah en bah.
|
Het verbod op deze vorm van incest en het verbod op een huwelijk tussen familieleden is natuurlijk onzin omdat er geen andere argumenten tegen bestaan dan 'ewww'.
Kinderen zouden ze echter inderdaad niet mogen krijgen, want die worden vaak met afwijkingen geboren. |
Alleen de eventuele kinderen zijn een zaak voor de overheid.
|
Citaat:
edit: stukje doorgestreept |
Is bij eigenlijk alle religieus geïnspireerde verboden van homoseksualiteit, drank, drugs, et cetera de achterliggende drijfveer niet altijd 'ewwww'?
|
Jakkie. Arme kindertjes :p
|
Is toch leuk, moeder is ook tante en vader is ook oom :).
En de kans op afwijkingen bij het kind kan ook bij de meest gezonde niet-incest plegers voorkomen. Rare (religieuze?) wet om zoiets te verbieden. |
Citaat:
|
Moeten zij weten, bovendien zijn het niet eens bloedverwanten dus totaal geen (medisch) probleem mijn inziens.
|
Citaat:
Maar ja, lekker zelf uit laten zoeken. Als ze zo nodig kindjes met een IQ van 30 en tig afwijkingen willen, dan is dat hun probleem. |
Wat dit betreft ben ik wel voor het liberale standpunt ja. Laat ze dat lekker zelf uitzoeken. Als ze niet goed voor hun kinderen zorgen moeten ze nog maar eens komen kijken.
|
Citaat:
|
Dat die twee elkaar willen naaien zal mij verder een rotzorg zijn. En als ze gezonde kindertjes krijgen, good for them. Maar als het retards zijn, dan mogen ze wat mij betreft volledig zelf voor de kosten opdraaien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als ze beide mensen toerekeningsvatbaar achten is de grens van verbieden moeilijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@dino: ik. en du ook ja ;). |
Citaat:
|
He gatsie. :(
|
Celstraf afschaffen en lekker laten trouwen. Maar dan wel met verplichte castratie en sterilisatie.
|
Citaat:
Overigens ben ik voor de strafbaarstelling van incest, om de reden die Nare Man noemde: ieuww. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dit wel belachelijk eigelijk.
Komop, die jongen is geadopteerd, t is niet alsof hij van te voren wist dat het zijn zus was( ik kan het tegendeel niet uit de tekst opmaken) dus ik vind het in dit geval geen eww waard maar t zelfs belachelijk dat hij een gevangenisstraf krijgt. |
Als ik het bericht zo lees maak ik eruit op dat ze geen bloedverwanten zijn (want hij is geadopteerd) en daarmede zou het dus in mijn ogen geen incest zijn.
|
Natuurlijk zijn ze wel biologisch broer en zus, anders zou er toch wel stiefbroer/stiefzus staan :s
|
Citaat:
|
De jongen werd geadopteerd, maar blijkbaar leerden hij en dat meisje elkaar pas kennen in 2000? Of werd hij pas in 2000 op 21/22 jarige leeftijd geadopteerd? :confused:
En nee, adoptiebroertjes zijn geen stiefbroertjes. Edit: laat maar, ik snap het. Damn, dat duurde lang :o |
lekker hun gang laten gaan, ook als ze kinderen willen krijgen.
we laten mensen met een aangeboren afwijking toch ook gewoon kinderen krijgen, ook al hebben die een grotere kans op een afwijking? wie zijn wij om daar over te kunnen oordelen? |
Citaat:
Als ze zo graag met elkaar willen neuken, dan zal ik ze echt niet tegenhouden. Ook al is dat nog zo ziek. Maar dat ze kinderen krijgen gaat me net iets te ver. |
Citaat:
En dan nog, ik moet straks toch ook voor jouw kinderen en die van mezelf betalen? Moeten we vrouwen die zwanger zijn van een kindje met een afwijking (ontdekt door een vlokkentest) niet veroorzaakt door incest, straks soms dwingen tot een abortus of erger? |
Citaat:
|
Ze zijn nu 28 en 21, en ze kennen elkaar sinds 2000. Toen waren ze 22 en 15. Een jaar later produceerden ze hun eerste kind, en dat bleven ze met de regelmaat van de klok doen.
Ik kan niet zegen dat ik dat vind getuigen van een verstandige en volwassen en ontwikkelde achtergrond van dit stel, het geeft ernstig te denken over hun opvoedkundige kwaiteiten, en dat is meer het probleem dan die biologische achtergrond. Als ze zich niet als hamsters hadden voortgepland, had er geen haan naar gekraaid. |
Veel mensen zeggen ieuw, en bah, en gatver...
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
idd, maar 'ewww' staat dan ook wel weer voor een natuurlijke (evolutionaire) afkeer ;) |
|
Citaat:
Evolutionaire afkeer bestaat niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ieuww.
|
Citaat:
[edit]ze hebben toch samen kinderen? er gebeurt niks tussendoor... het is gewoon fulltime zeg maar |
Citaat:
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |